24. مرداد 1401 - 9:52   |   کد مطلب: 25110
هدایت آقایی، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون مسائل فرهنگی و بحث گشت ارشاد مطالبی سطحی بیان کرده که نقد آنرا ببینید.

به گزارش شبنم ها، هدایت آقایی، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون مسائل فرهنگی و بحث گشت ارشاد گفته است: دلیل اصلی به اعتقاد من در موضوع تشدید برخورد با برخی از مسائل این است که اصولگرایان در زمینه‌های دیگر کم آورده‌اند. کسانی که شعار یک دست کردن فضای سیاسی کشور را داشتند و امروز قدرت را در هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و تمام ابزارهای امنیتی و اطلاعاتی را در دست دارند و دیگر بهانه‌ای برای این‌که کم و کسری‌ها را نتوانند بپوشانند، ندارند بنابراین هنگامی که با کمبودها و عدم پاسخگویی در زمینه‌های معیشتی روبه‌رو می‌شوند به یکسری مظاهر روی می‌آورند و افکار عمومی را به آن سمت سوق می‌دهند.

او می افزاید: بعضی فکر می‌کنند اگر رفتاری اینچنینی نداشته باشند عقب می‌افتند و پایگاهی که دارند تضعیف می‌شود.

آقایی اظهار کرد: معتقدم یکی از دلایل اصلی روی آوردن اصولگراها به این رفتارها در برابر مردم پاسخگو نبودن‌شان در خصوص اتفاقات جاری کشور است بنابراین به یک نوع فرافکنی روی می‌آورند.

دقت شود که مسئله یکدستی از ابتدا مدعای اصلاح طلبان تحریمی بود نه شعار اصولگرایان!
و گرنه نظام یکدست سیاسی اساسا جز در حکومت دیکتاتوری ممکن نیست و کسی که در جمهوری هایی که دارای تفکیک قوا هستند از گزاره یکدستی سخن بگوید عملا چیزی از سیاست نمی‌فهمد.

در سمت دیگر ماجرا نیز تفاوت رویکرد سران ۳ قوه کشور در مقطع فعلی و حتی برخی انتقادات و مسیرهای مختلف نیز به وضوح نشان میدهد که ادعای یکدستی در کشور یک ادعای باطل است.

مسئله نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نیز یک بحث جداست و لابد آقای آقایی انتظار ندارند که مدیریت نهادهای امنیتی کشور در دست جریانات فتنه گر و کسانی باشد که وفاداری آنها به نظام و انقلاب و حتی به صندوق رأی و جمهور محل تردیدهای جدی است.

مسئله کم آوردن و فرافکنی هم به حدی ضعیف است که ما قضاوت درباره آن را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

صد البته مشکلاتی در بخش اجرائیات و اقتصاد کشور وجود دارد. اما آیا کسی را یارای آن هست که بتواند بوسیله ای منکر این مشکلات شود و یا بخواهد آنطور که آقایی گفته با رفتارهای دیگر؛ حواس مردم را پرت کند؟

پاسخ این سوالات مشخص است و البته جهان سیاست نیز در حدی از پیشرفتگی و عقلانیت قرار دارد که باطل بودن تحلیل های سطحی و فاقد مطالعه امثال آقایی به راحتی در آن مشخص می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار