9. آذر 1395 - 9:43   |   کد مطلب: 13886
باید به این نکته بیندیشیم که 28 صفر با هدف شاد کردن و افزودن به تفریحات در کشور، تعطیل رسمی شده است یا هدف شرکت در عزاداری و سوگواری بهترین انسان ها و پیشوای دینی همه مسلمین جهان بوده است؟

شبنم همدان در یادداشتی نوشت:

روز بیست و هشتم صفر بود و همه مسلمین داغدار و سوگوار. در شهر مغازه ها و اداره ها تعطیل بودند تا همبستگی خود را درعزای عمومی رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت مظلومانه کریم اهل بیت(ع) نشان دهند. ادارات دولتی، سینماها و حتی مغازهای شخصی به حرمت این روز دست از کسب و کار کشیده بودند. مراکز ورزشی و تفریحی نیز به نشانه احترام اعلام تعطیلی کرده بودند. در این میان به طور اتفاقی خبری رسید که در میان تعطیلی اداری و خدماتی شهر همدان ، یک مجموعه ورزشی تفریحی (وابسته به یکی از مهمترین نهادهای انقلابی) از نخستین ساعات روز طبق روال عادی کارش را آغاز کرده است. درست است که معمولا تعطیلات فرصتی است برای تفریح بیشتر اما باید به این نکته بیندیشیم که 28 صفر با هدف شاد کردن و افزودن به تفریحات در کشور، تعطیل رسمی شده است یا هدف شرکت در عزارداری و سوگواری بهترین انسان ها و پیشوای دینی همه مسلمین جهان بوده است؟

وقتی در روزی با این مناسبت مردم یک کشور با جان و دل، دست از مادیات و دلبستگی ها می کشند و حرمت پیشوایان خویش را حفظ می کنند انتظار بیشتری از سازمان ها و نهادهای انقلابی می رود. حتی اگر هدف از فعالیت استخر در روز رحلت پیامبر(ص) ارائه خدمات باشد و صرفاً رفاه مردم را علت این تصمیم گیری بدانیم باید پرسید آیا مشتریان این مجموعه ورزشی در این روز در حدی نیاز به تفریح و تفرج داشته اند که مسئولان محترم این سازمان تصمیم به فعال نمودن آن در روز رحلت پیامبر(ص) گرفته اند؟ شاید بهتر است اینگونه بپرسیم که آیا متولیان این مجموعه ورزشی هنگامیکه برای فعالیت در روز 28 صفر تصمیم می گرفته اند به حرمت پیامبر عظیم الشأن اسلام و مظلوم ترین امام معصوم و دیدگاه مردم در مورد این کار اندیشیده اند یا تنها منافع سازمانی ملاک تصمیم گیری آنها بوده است؟

این حرکت از دو جنبه جای تاسف دارد: نخست اینکه بدون تردید در نگاه مردم تأثیری منفی خواهد گذاشت که متولیان و نهادهای انقلابی  حرمت پیامبر آن ها را در نظر نمیگیرد.

و دوم اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب بر یکدلی نهادها و همبستگی بین ارگانها تأکید دارند و آن را از ضروریات حفظ نظام میدانند ، چرا یک ارگان با این اسم و رسم باید خلاف جهت شنا کند ؟ آیا در پشت این تصمیم ، انگیزه های مالی و مادی وجود دارد و یا یک نوع اعلام استقلال عملکردی است که به آشکارکردن آن اصرار دارند؟

 

انتهای پیام / 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار