19. آذر 1395 - 12:54   |   کد مطلب: 14123
شیعیان در زمان غیبت ولی عصر(عج):
مدینه فاضله را در نفس خود ایجاد کنیم
ظهور حضرت مهدی (ع )همراه با ایجاد مدینه فاضله است. اولین گام ایجاد مدینه فاضله باید درون من فرد عادی شکل بگیرد.
شبنم ها , afkl ih, انتظار فزج, shabnamha.ir,

به گزارش شبنم همدان سمیه محبی در یادداشتی نوشت:

خداوند متعال در قرآن در آیه 5 سوره یونس می فرماید: «اوست که خورشید را روشنایی وماه را نور قرار داده است»  و هر دو را در وجود حضرت مهدی (ع) جمع کرده است.  چه بسیار تفاوت است میان خورشید آسمان دنیا و ماه آن با خورشید آسمان ملاء اعلی و ماه آن .خورشید و ماه منبع روشنایی ونور است ولی حضرت مهدی (ع) نور فروزان خداوند است و تأویل آیه ی شریفه ی( وَاشرَقَتِ الارضُ بِنُورِرَبِّهَا  ) وزمین به نور پروردگارش درخشید . سوره زمر آیه ی 69

اگر دیدگان تاب دیدن آفتاب آسمان را که به فرمان خدا روشن است ندارد , چگونه بینش انسان می تواند حقیقت خورشید وجود را که به نور خدا منور است ادراک کند ؟! آیا  دیده ای که به نور کم قانع شده توان باز ماندن ودیدن را دارد ؟ زبان وقلم از ادراک قدرت لایزال عاجز است والکن از بیان دانایی انسانی که نورالله همیشه روشن است .

وظایف شیعیان در زمان غیبت

هر چند امام زمان غایب از انظار است واین غیبت موجب شده است که امت از برخی برکات وجود آن حضرت که متوقف بر ظهور است محروم شوند ولی بخشی از فیوضات وابسته به ظهور نیست. وی همچون افتابی است  که ابرغیبت  نمی تواند مانع تاثیر اشعه ی وجود او در قلوب پاکیزه شود. مانند پرتو خورشید که در اعماق زمین جواهر نفیسه را می پروراند و حجاب سنگ و خاک مانع استفاده آن گوهر از آفتاب نمی شود. بهره مند  شدن از الطاف خاصه ی خداوند به دو طریق میسر است :

اول جهاد فی الله از رهگذر تصفیه ی نفس از کدورتهایی که مانع از انعکاس نور عنایت اوست ; در ابتدای جهاد در راه خدا باید نفس را پرورش داد در جامعه اسلامیِ امر به معروف ونهی از منکر ابتدا نهیب به نفس خویش است معروف ها در ائمه اطهارخلاصه شده است هر آنچه که اولیا ء خدا دوست می دارند معروف است ما باید مراقب ذهن خویش هم باشیم حتی لحظه ای غافل شدن باعث می شود منکرها (دشمنان اهل بیت ) جا باز کنند. وقتی دعای فرج می خوانیم فقط زبانی منتظر نباشیم منتظر واقعی در همه انتخاب ها و رفتارها منتظر است. ظهور حضرت مهدی (ع )همراه با ایجاد مدینه فاضله است. اولین گام ایجاد مدینه فاضله باید  درون من فرد عادی شکل بگیرد. بانوان جامعه اسلامی باید  تربیت کننده نسل صالحی باشند که یاور حضرت باشند در کنارحضرت مهدی (ع) قرار گیرند نه در مقابل او. تربیت باید پرورش روح را هم در گیرد. مادران باید  به فرزندان خود انسان دوستی وصلح را بیاموزند واساس زندگی طبق مهدویت ومعروف ها باشد .

در عصر غیبت که ایام احتجاب آن آفتاب عالم تاب است و استفاده از آن حضرت مانند بهره گیری از نور خورشید پس پرده ی ابر است باید افتتاح مجالس و محافل به زیارت آل یاسین باشد (هرگاه خواستید به وسیله ما به خداوند متعال وبِ ما توجه کنید بگویید سلام علی آل یاسین )(احتجاج  جلد 2 ص315)

و شایسته است هر روز بعد از نماز صبح دعای عهد خوانده شود ابتدای دعا به اللهم رب نور العظیم و ارتباط امام زمان (ع ) با کلمه نور که در آیات قرآن استفاده شده است.

و همچنین بسیار بجاست که بعد از هر نماز دعای فرج خوانده شود که نمازگزار از یک سو به توکل برکسی که هستی از اوست هدایت می کند و از سوی دیگر توسل به کسی که هستی وابسته به اوست .

 

با استناد بر کتاب به یاد آخرین خلیفه پروردگار نوشته آیت‌الله وحید خراسانی 

 

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار