20. آبان 1394 - 12:20   |   کد مطلب: 8016
آمریکا به دنبال ایجاد عناصر دست نشانده از میان خودی ها در جهت پایه ریزی افکار استعماری و استکباری خود است و این ها همان هایی هستند که رهبر معظم انقلاب، آن ها را «سهل اندیش» خوانده اند.
رخدادهای تاریخی چراغ راه برای در امان ماندن از نفوذ دشمنان

بعد از جریان برجام و قطعی شدن نسبی و ابتدایی آن،  برخی افراد و گروه ها فتنه های شومی را که در سر داشتند که یکی یکی بیان می کردند از جمله مذاکره مستقیم و بدون واسطه با آمریکا؛ مباحث فراوانی هم در رسانه ها و سایت ها ایجاد شد اما مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)  مانند همیشه با تشخیص به موقع این جریان را برای همه افشا کردند.

این جریان به گفته سرلشکر جعفری "فتنه چهارمی" است که بعد ازجنگ تحمیلی؛ جریان  76 و فتنه 88 ایجاد شده و از آن ها طولانی تر خواهد بود.

امام خامنه ای(مد ظله العالی) در سخنرانی های اخیر خود چندین مسئله را تکرار کردند؛ از جمله ممنوعیت مذاکره با آمریکا، ضررهای مذاکره، نفوذ و تحمیل، این موارد پایه ریزی جریان فتنه جدید است که حول محور نفوذ می چرخد.

نفوذ: یعنی وارد شدن و گذشتن از چیزی/ شکاف ایجاد کردن و رد شدن از چیزی/ اثر کردن در چیزی. این واژه با واژه "رخنه" نوعی همسانی دارد و رخنه یعنی شکاف ایجاد کردن.

نفوذ بر خلاف رخنه علاوه بر ایجاد شکاف، رد شده و اثر می گذارد  گاهی در نفوذ عناصر اجنبی و بیگانه جزء خودی شده اند و این عناصر در مواضع خودی فعالیت ضد خودی انجام می دهند یعنی آمریکا به دنبال ایجاد عنصری دست نشانده از میان خودی ها در جهت پایه ریزی افکار استعماری و استکباری خود است.

افرادی که این مباحث را مطرح می کنند دو گروه هستند: افراد نا آگاه که ناآگاهانه این مسائل را می گویند. افرادی که با برنامه و دقیق این سوالات و مبانی فتنه را می چینند  و این بدین معناست که برخی نیروهای این فتنه از میان نیروهای اتقلاب اسلامی است اما با اندیشه هایی آمریکایی که خودآگاه یا ناخودآکاه به عنوان مهره های بیگانه و دشمن ایفای نقش می کنند و یا به قول یک کارشناس مسائل سیاسی  این همان "ضریب نفوذ" و یا اعمال نفوذ دست نشانده های دشمن است.

مسئله بعد اینکه نفوذ نقطه ای و موضعی است اما رخنه به صورت مستمر و پی در پی است  یعنی رخنه یک بار شکاف ایجاد می کند اما اثرات پایدار نفوذ را ندارد.

مسئله بعد اینکه این فتنه اصول را در نظر می گیرد؛ مانند فتنه 88 اما با این تفاوت که پنهان تر و با افکار عامه سازگارتر است.

به همین علت امام خامنه ای(مد ظله العالی) در سخنرانی های اخیر فرمودند : یک عدّه‌ای در قضیّه‌ی مذاکره سهل‌انگاری می کنند، و می گویند آقا شما چرا با مذاکره‌ی با آمریکا مخالفت می کنید؟ خب امیرالمؤمنین هم مذاکره کرد با فلان‌کس، امام حسین هم مذاکره [کرد]. ... امروز مذاکره به این معنا نیست؛ برای اینکه ما با آمریکا که شیطان بزرگ است، باید مذاکره کنیم. ... ثانیاً ما با مذاکره‌ی با همان معنای امروزی مخالفتی نداریم؛ ... با مذاکره‌ی با آمریکا مخالفیم.(15/7/94)

ایشان فرمودند: مراد از «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر ملّت آمریکا نیست، ملّت آمریکا هم مثل بقیه‌ی ملّتها [هستند]، یعنی مرگ بر سیاستهای آمریکا، مرگ بر استکبار؛ معنایش این است، این دارای پشتوانه‌ی عقلانی است؛ قانون اساسی ما به این ناطق است، تفکرات اصولی و عمیق و منطقی بر این ناطق است و این را برای هر ملّتی که تشریح بکنیم، آن را می‌پسندند و می پذیرند و قبول می کنند.(12/8/94) بنابراین ترمیم چنین اثرات و شکاف هایی بسیار سخت و زمانبر است.

رخنه ای که امام خامنه ای قبلاً اشاره کرده بودند فقط در حیطه فرهنگی بوداما این بار نفوذ در ابعاد گسترده تری است: و این فتنه مخوف تر و رعب آور تر از فتنه های قبلی است. چرا که جنگ، فتنه ای آشکار و حمله از مقابل بود؛ فتنه های 76 و 88  اگر چه پنهان تر از جنگ بود اما حمله از مقابل و با چهارچوب شعار و اعلانیه بود و حتی کبری و صغرای آنها(مبانی اولیه فکری) با مبانی انقلاب متفاوت و قابل شناسایی بود. اما در این فتنه حمله از میان خودی ها و نه بیگانه است و مبانی آنها برگرفته از اصول ولی نتایج برآمده درست در مقابل اصول انقلابی است.

البته امام خامنه ای(مد ظله العالی) برای شناخت این فتنه راهکار داده اند. وقتی که می فرمایند برخی در مذاکره با آمریکا سهل انگار و سهل اندیشند و با قضیه امام حسین(ع) و امام علی(ع) مقایسه اشتباه می کنند، در حالی که ما با آمریکا (= استکبار و ریشه ظلم جهانی) مذاکره نمی کنیم.

 یعنی باید در مقابل این فتنه دو ابزار داشت 1- شناخت صحیح و دقیق اصول و مبانی اسلامی (جمهوری اسلامی) 2- بصیرت و عمق دید در شناخت تفکرات ضد آن، که بر خود جامه اصول و پایه های اسلامی کرده اند و نتیجه ای ضد آن دارند همچنین عمق دید در تطبیق رخدادهای تاریخی به عنوان یک چراغ راه برای تشخیص سره از ناسره؛ البته باید توجه داشته باشیم که میزات شناسایی افراد نیستند.

انتهای پیام /ک.ا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار