14. مرداد 1395 - 9:45   |   کد مطلب: 11589
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:
روز تولد حضرت معصومه روز دختران با فضیلت است
لید:ماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان روز ولادت حضرت معصومه(س) را روز دختران با فضیلت دانست.

به گزارش شبنم همدان ، نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفتگو با خبرنگار شبنم همدان در مورد نامگذاری روز دختر گفت: روز تولد بی بی دو عالم,کریمه ی اهل بیت,حضرت فاطمه معصومه دختر برومند امام موسی بن جعفر علیه سلام را روز دختر نامگذاری کرده اند، از نظر من این نامگذاری جالب وکامل نیست زیرا همه ی دختران خوب و بد عالم را شامل می شود.

وی افزود:  این روز را باید روز دختران فضیلت نامگذاری کرد یعنی تمام دخترانی که ایمان ،تقوا، پاکدامنی، فضیلت، عفاف، حجاب، علم، عرفان، عبادت و آن صفاتی که حضرت معصومه  و امثال او دارند دارا باشند.
وی در مورد حضرت معصومه اذعان کرد: آن حضرت  به عنوان یک خانم مجلله در طول هزار و چند صد سال حاجت میلیون ها انسان را که  به ایشان متوسل شده اند روا کرده   و  بسیاری از بیماران صعب العلاجی که نزد ایشان آمده اند شفا گرفته اند.

نمونه ای از کرامت حضرت معصومه (ع)
آیت الله محمدی در توضیح کرامات حضرت معصومه (س ) گفت:یک استاد بزرگوار ما مرحوم آیت الله خزعلی میفرمود: در ترکمن ایران در استان گرگان یک خانواده اهل تسنن ، پسر۱۰ ساله ای داشته اند که مبتلا به سرطان میشود و تمام دارایی خود را خرج درمان او میکنند ولی درمان نمیشود و پزشکان او را جواب میکنند، روزی مادر این پسر بچه خواب میبیند کسی در خواب به او میگوید اگر زنده بودن پسر بچه ات را میخواهی باید او را به قم ببری و به حضرت معصومه متوسل شوی
آن ها کودک را به قم برده و در حرم به رسم موجود شالی به گردن مریض بسته و بعد به ضریح گره میزنند،مادرش بسیار گریه و زاری میکند و دعا میخواند  و متوسل میشود.  بعد از مدتی پسر به مادرش می گوید خانم مهربانی کنار من آمده و همینطور که بر بدن من دست میکشد درد از بدن من بیرون میرود ،مادر به پسرش میگوید : پسرم به خانم بگو دست من نیز درد ارتروز دارد دست من را نیز شفا دهد. بالاخره طولی نمیکشد که پسر شفا پیدا میکند و ازخانم تشکر میکند و به ترکمن می روند  و این خانواده بعد از رفتن دوباره برای تشکر و زیات حضرت معصومه به قم باز میگردند.
از این مسائل بارها اتفاق می افتد ما اگر سالروز تولد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه

روز تولد حضرت معصومه روز همه دختران نیست

آیت الله طه محمدی اظهار داشت: ما روز تولد حضرت معصومه را  بزرگ می شماریم و جشن میگیریم,عید میدانیم اما باید این را در نظر بگیریم  که  این روز,روز همه ی دختران عالم نیست
این روز تنها روز دختران با تقوا, با عرفان و پاکی ؛ آنهایی که در پیشگاه مقدس خدا انقدر آبرو دارند که هزاران هزار نفر شفا پیدا میکنند.
وی در ادامه گفت: یکی از دختران امام حسن مجتبی به نام نفیسه چنان فضیلتی داشته  که آب وضوی ایشان برای هر مریضی که پزشکان جواب کرده اند بدون تردید شفا بوده است. روز دختر برای اینگونه دختران نامگذاری شده است ، نه دخترانی که به طور مثال اهل حجاب وعفاف نیستند و اهل گناه ومعصیت هستند و به عقیده ی ما باید این قید به روز دختر اضافه شود و به اسم روز دختران فضیلت نام گذاری شود.

وی اظهار داشت: در شب۱۲ مرداد آقای عالی در حسینیه امام در مورد ارزش زن صحبت میکرد که زن بودن یک ارزش,امتیاز و فضیلت است.

بیشترین خیر جامعه از طرف بانوان است

آیت الله محمدی خاطر نشان کرد: خانم ها اگر ارزش خود را بدانند و درک کنند مقامشان از مرد بالاتر است زیرا امام صادق علیه سلام میفرماید:اکثرخیر فی النساء ؛ بیشترین خیر وبرکت جامعه از طرف خانم ها و کمترینش از طرف آقایان است.

 از یکسو خود خانم ها قدر خودشان را نمیدانند و از طرف دیگر آقایان میخواهند از وجود زن استعمارگرانه استفاده کنند وگرنه اگر زن به مرحله ی ایمان ، تقوا و فضیلت برسد خیلی درجه اش بالاتر است.
حدیثی است که میگوید:یک خانم با فضیلت، با ایمان و با تقوا ، پاکدامن و متدین ارزشش پیش خدا از هزار مرد مومن بیشتر است.
امام جمعه همدان بیان داشت: مسئولین ،بزرگان و روحانیت همه سعی میکنند که جامعه ی زنان از محور پاکی و فضیلت فاصله نگیرد اگر از محور پاکی فاصله بگیرند یک افت برای خود وجامعه میشوند.

به ‌طور مثال یک خانم مادر شهید بهشتی است که امام رحمه الله فرمود: بهشتی یک ملت است.
یعنی بهشتی یک ادم است ولی وجودش چند میلیون ادم است و وجود با برکتی دارد
وقتی بهشتی را ترور کردند با مادر ش مصاحبه شد که من ان مصاحبه را گوش کرده ام.مادرش میگفت وقتی محمد حسین در  دوران شیرخوارگی بود، هر وقت بچه گرسنه میشد و شروع به شیر خوردن میکرد من نیز قران میخواندم.
مادری هم داریم که فرزندش منافق میشود و در روز عاشورا مواد منفجره را به حرم امام رضا میبرد و حدود چهارصد نفر را میکشد.او هم زن است این هم زن،او مادر است این هم مادر,کدام  خوب است؟

روز دختران فضیلت
امام جمعه همدان گفت:  روز دختر خیلی مفهوم ندارد, دختر فضیلت, دختر تقواو پاکدامنی, دختر اهل عفاف و حجاب معنی دارد.
در داعش دختران فراوانی وجود دارد که اسلحه به دست گرفته و مردم را میکشند. این روز روز این دختران نیست.
وی اذعان کرد: وقتی ارزش واقعی را برای دختران فضیلت قرار دهیم باعث رشد ان ها شده و  ان ها که جز این دختران نیستند الگو گرفته و به این سمت وسو گرایش پیدا میکنند. اگر حساب ویژه برای دختران با وقار و با ایمان باز کنیم هیچ وقت دشمن به سمت انان نمی اید, اما اگر همه چیز را کنار بگذاریم مشکلات بسیاری دامن گیر جامعه ی ما میشود.
امروزه درآمد قاچاق زن بیشتر از درآمد قاچاق مواد مخدر است به این دلیل که زنان ارزش خود را نمیدانند و ارزش خود را به کمترین قیمت فروخته اند.
وی در مورد برنامه های جامعه برای دختران اظهار داشت:  اول از همه پدر ومادران در تعلیم و تربیت فرزندان تاثیر بسزایی دارند پیامبر در این مورد میفرماید: هر پدر و مادری زحمت کشند و دختر خوب، باتقوا و پاکدامن تحویل جامعه دهند، خداوند آتش جهنم را بر آنها حرام میکند.

دختر امانتی از سوی خداست
یک دختر امانتی از سوی خداست و باید خوب تربیت شود زیرا که پیامبر خدا فرمود:بهشت زیر پای مادران است. چرا زنان امروزی دوست ندارند مادر شوند با این که این کشور، کشور اسلامی است میلیون ها زن افتخار مادرشدن را از دست میدهند که به دلیل فرهنگ غلط  اروپایی و تقلید کورکورانه است
اموزش وپرورش,حوزه های علمیه,دانشگاه ها همه مسئولیت دارند
از رئیس جمهور گرفته تا استانداران,فرمانداران,بخشداران,ائمه جمعه وهمه وهمه مسئولیت دارند برای این که دختر امانت خداست.

انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار