6. تير 1396 - 14:30   |   کد مطلب: 17453
فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد فرمان آتش به اختیار، کوردلان و رسانه های معاند را در هوس خام انداخت و یاوه هایی در مورد این موضوع عنوان شد. در این گزارش با چند تن از تحلیلگران سیاسی در مورد فرمان آتش به اختیار و مصادیق آن صحبت کردیم و پاسخی به رسانه های معاند جمهوری اسلامی خواهیم داد.

به گزارش شبنم همدان:

همواره بیانات و پندهای داهیانه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی ) برای مردم انقلابی ایران راهنمایی است که راه را نشان می دهد و مسیر حرکت انقلابی جوانان را مشخص می کند. جوانان انقلابی گوش به فرمان امام خویش هستند و بیانات گهربار ایشان را با جان و دل به کار می بندند. حضرت آیت الله خامنه ای در توصیه ای از دانشجویان خواستند که در حوادث تلخ و شیرین نقش فعال داشته باشند و همچون تماشاچی عمل نکنند.

 ایشان افزودند :همه ی هسته های فکری و فرهنگی و عملی و جهادی هر کدام کار کنند مستقل ; اتش به اختیار باشند .البته قرار گاه مرکزی دستور می دهد اما چنانکه قرارگاه مرکزی اختلال دارد شما افسران جنگ نرم آنجا آتش به اختیارید.

کلام این پیر فرزانه و پدر دلسوز ملت ایران برای جوانان حجت است و برای دشمنان هدفی جهت تحریف و ایجاد اختلافات داخلی. از این روز در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری و برای تحلیل درست آن با چند تن از کارشناسان سیاسی شهر همدان  گفتگوی کردیم که در ادامه می خوانید.  

صریح ترین کلام رهبر با دانشجویان است

مجید سرکانی معاون پرورشی مدارس استان همدان و دکترای جامعه شناسی وعضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی در مورد علت فرمایشات مقام معظم رهبری و اعلام آتش به اختیار اظهار داشت:  در نیروهای مسلح اصطلاحی تحت عنوان آتش به اختیار وجود دارد که به واسطه آن برخی نیروهای مسلح این اجازه و اختیار را می یابند که بدون اجازه و هماهنگی با مرکز فرماندهی به سوی هر جنبنده یا شی پرنده آتش بگشایند .مقام معظم رهبری (ظله تعالی )  همواره بارزترین سخنان خود را در دیدار با دانشجویان بیان می کنند این بار پس از نا امید شدن از خیل ژنرال های کت و شلواری و عبا و عمامه ای خطاب به آخرین امید هایش آخرین ترفند تحت عنوان آتش به اختیارید را اعلام فرمودند .

هر نوع اقدام رسانه ای، فرهنگی و فکری علیه غربگرایی نیاز به فرمان ندارد

معاون پرورشی مدارس استان همدان بیان داشت: آتش به اختیارید یعنی نفوذ تروریست های غرب گرا در نهادهای فرهنگی زیاد شده است درست مانند نفوذ داعشی ها به داخل ساختمان مجلس ;هر کسی می تواند مقابله کند .اتش به اختیار یعنی هر نوع اقدام رسانه ای, فرهنگی ,فکری علیه غرب گرایی نیاز به فرمان ندارد و جوانان فرهیخته می توانند با تشخیص خود عملیات کنند ,یعنی در کار فرهنگی منتظر فرمان من نباشید .آتش به اختیار درکلام رهبر یعنی آتش در دلتان باشد;

آتشی که مقام معظم رهبری فرمودند آتشی است برای  خدمت به ملت ,خدمت به محرومان ,کار فرهنگی یعنی باید با قلم ها آتش جهل را خاموش کرد. اتش بر اختیار یعنی قرار این نیست منتظر فرمان من باشید .

اردوهای جهادی جبهه هایی برای اجرای فرمان  آتش به اختیار

وی افزود :فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) عین آرامش است کسانی که در ایجاد ناامنی ,فتنه گری ,آشوب گری استاد هستند با دیدن خیابانهای آرام کشور بهتر از هرکسی معنای سخنان رهبر را فهمیده اند .مردم و جوانان مومن و انقلابی نیز با درک شرایط معنی این فرمان را خوب می فهمند می دانند کلامی بر زبان رهبرشان جاری نمی شود مگر به خیرخواهی ملت.  با کمی شناخت از رهبر معظم انقلاب و قانونمداری و امنیت طلبی ایشان معنی این فرمان را خوب فهمیده اند اردوهای جهادی دانش جویان ودانش آموزان در نقاط محروم کشور به خوبی بیان کنده این موضوع است .

آتش به اختیار

طاهره فامیل خلیلی معاون انجمن های دانش آموزی استان همدان در خصوص فرمان اتش به اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: آتش بر اختیار به معنی اینکه مانند افسران جنگ نرم هر کجا هستیم آنجا را مرکز دنیا بدانیم وظیفه ای که به عهده داریم به بهترین وجه ممکن به مرحله اجرا برسانیم به آنچه که درست می پنداریم جامه عمل بپوشانیم منتظر دستور و تشویق و توصیه نباشیم از مذمت و شماتتها نترسیم.

آتش به اختیار؛ نمونه عملی امر به معروف و نهی از منکر

با فریبا خدابنده لویی سرپرست حلقه صالحین و فعال  بسیج دانشجویی  گفتگویی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری (ظله تعالی )انجام دادیم .

این بسیجی فعال اذعان داشت :آتش به اختیار یکی از مضمامین عملی  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز است با توجه به  فرمایشات  مقام عظمی ولایت، این فرمان خطاب به  افسران جنگ نرم است و بیان می کند که نباید نسبت به مسائل اساسی  و فرهنگی  جامعه بی اعتنا باشیم و به مثابه  یک نیروی منفعل عمل کنیم .

خدابنده لویی افزود : باید در همه عرصه ها علیه خدعه های دشمن به سلاح علم و عمل آراسته شویم, در مقابل تحریم ها بایستیم. هر چند از همان لحظه نخست  به کارکشنی های امریکا ایمان داشتیم با وجود اینکه  روسای جمهور در امریکا عوض می شوند اما اصول و سیاست امریکا هرگز تغییر نمی کند. آمریکا با فروش سلاح به عربستان و حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیلی و حمایت از نیروهای تروریستی هر لحظه  مواضع خود را در خاورمیانه گسترش می دهد. وظیفه ما در مقابل این مخاطرات این  است که   در کنار مدافعان حرم و خانواده های آنان  که آتش به اختیاران سرافراز مهین اسلامی هستند  در برابر زور و تزویر دشمنان  بایستم.

 

حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی آتشی در اختیار همه مردم کشور

این بسیجی اظهار داشت: لازم است  مسئولان  دشمن شناسی شان را  افزایش دهند و با شناخت و عمل درست باعث جلب اعتماد  امام و امت جامعه شوند . در عرصه داخلی  اگر عده ای از دستگاههای اجرایی در مقابل ورود کالاهای قاچاق منفعل  و منتظر دستور مقامات بالا هستند باید وارد عمل شویم با حمایت از تولید داخلی اشتغال و تولید ملی را توسعه دهیم گاهی اوقات منتظر عملکرد مسئولین شدن نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه انها را به صورت لاینحل باقی می گذارد .

 

 در ارتباط با فرمایشات مقام معظم رهبری (ظله تعالی) و فرمان آتش به اختیار از سوی ایشان گفتگویی با ایمان کریمی کارمند سازمان تامین اجتماعی انجام دادیم .

کریمی اظهار داشت : رهبر جامعه اسلامی (مدظله العالی ) سطح درک ,فهم جامعه را در مسائل گوناگون به حدی دیده اند که در مقوله فرهنگ و جنگ نرم ، مبارزه ومقابله با دشمن را به اختیار مردم نهاده اند و نسبت به  این مساله باید  در گام  نخست رسانه ها وخبر گزاری ها تاویلات جامع و دقیقی از سخنان مقام معظم رهبری (ظله تعالی) در اختیار آحاد جامعه قرار دهند تا برداشت غلطی که رسانه های معاند در افکار عمومی ایجاد می کنند را خنثی کنند و مصادیق اتش به اختیار را باید مسئولین کاملا برای امت اسلامی  کاملا  تبیین نمایند که از عملکردهای نا به جای فردی جلوگیری شود.

وی افزود :آتش به اختیار را باید کسانی که مرجع و معتمد  فرهنگی جامعه هستند تشریح کنند البته لازم به ذکر است که موقعیت سنجی و شناخت از زمان و مکان و نوع برخورد با معضلات اهمیت به سزایی دارد قطعا نظر حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) این نیست که  بدون مطالعه و تفکر وارد عمل شویم  بلکه باید افسران جنگ نرم با مطالعه در بیانات  رهبری این دستور یا مطالعه را محقق نمایند.

 

آتش به اختیار یعنی انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن

سرهنگ سید رضا موسوی معاون اجرایی سپاه انصار الحسین (ع) در خصوص آتش به اختیار در فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله ) اظهار داشت: آتش به اختیار به معنای انقلابی ماندن  و انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است همان گونه که در درون یک خانواده کوچک اعضای آن خانواده  نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می نمایند در جامعه نیز آحاد ملت انقلابی نباید نسبت به مسائل فرهنگی و اقتصادی و سیاسی  جامعه بی اعتنا باشند بلکه آتش انقلابی بودن باید در درون آنها روشن باشد وقتی می گوییم حرکت خود جوش انقلابی شاید عده ای گمان کنند هدف عملکرد خود سرانه و بدون قانون است در حالی که رهبر معظم انقلاب در تبیین مفهوم آتش به اختیار خاطر نشان کردند :"آتش به اختیار کار فرهنگی خود جوش وتمیز است ".

عزاداری

حرکت خودجوش عزاداران حسینی یک نمونه بارز برای  آتش به اختیار

موسوی یاد آور شد :مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) یکی از نمونه های بارز اتش به اختیار در جامعه اسلامی ایران است هرساله با حرکت خود جوش و هزینه مردمی انجام می شود و همچنین انتشار آثار شهدا و شناساندن  اهداف شهدای مدافع حرم و 8 سال جنگ تحمیلی در راستای حفظ ارزشهای انقلاب و اتش به اختیار فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)می باشد .

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار