11. دى 1396 - 9:32   |   کد مطلب: 20170
دست هایشان بوی زندگی می دهد، بوی نان، بوی تمام سال های که در غیاب همسرش با چنگ و دندان زندگی را نگه داشته است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از   بیجار بام ایران ، در حالی که بسیاری از خانواده های روستایی و شهری بیجار برای کسب درآمد و پیدا کردن شغل به شهرهای اطراف کرج مهاجرت می کنند ، دو نفر از بانوان زحمت کش این دیار برای کسب روزی اقدام به راه اندازی گرده پزی کرده اند.

 

قصه زنان زحمت کش دیار گروس ، قصه تحمل سختی ها برای کمک کردن به نان آور خانه است.

 

دست هایشان بوی زندگی می دهد، بوی نان، بوی تمام سال های که در غیاب همسرش با چنگ و دندان زندگی را نگه داشته است.

 

قصه زنان سرپرست خانوار ، قصه تحمل دردهای بزرگ زندگی است که استوار در برابرش ایستادند و سر خم نکردند.

 

فهیمه حسنی یکی از بانوان سرپرست خانوار است که 23 سال است نان آور خانه است .

 

 

وی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای کسب روزی حلال با یکی از همسایگانم اقدام به راه اندازی این گرده پزی نمودم.

 

این بانوی کارآفرین گفت: چندین سال بود از طریق پاک کردن سبزی درآمد خانواده ام را به دست می آوردم اما با توجه به بالا بودن هزینه های خانواده مجبور شدم در کنارش به کار دیگری هم بپردازم.

 

حسنی بیان داشت: چند روزی بیشتر نیست این گرده پزی شروع به کار کرده است ، اما شکر خدا با استقبال خوبی رو به رو بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه در بیشتر نانوایی ها و گرده پزی ها از جوش شیرین برای گرفتن خمیر مایه استفاده می کنند، افزود: برای هیچکدام از نان های سنتی که در این نانوایی پخت می شود جوش شیرین به به کار نمی برم.

 

این بانوی کارآفرین گفت: برساق، گرده ، نان محلی و کلانه از جمله نان های است که اقدام به پخت آن می کنیم.

 

وی در جواب سوال خبرنگار ما که برای راه اندازی گرده پزی آیا از تسهیلاتی استفاده کرده اید، گفت: چندین ماه برای گرفتن 3 میلیون وام به چندین بانک مراجعه کردیم اما متاسفانه شرایط سختی داشت و به علت نداشتن ضامن نتوانستیم اقدام کنیم.

 

بانوی کارآفرین با اشکانی که از چشمانش جاری بود، بیان داشت: یکی از مشکلاتی که مردم بیجار با دست و پنجه نرم می کنند نبود کار و کارخانه ای است که جوانان در آن مشغول کار شوند و به همین خاطر مجبور هستند شهر و خانه رو به ترک کنند و طعم تلخ غربت را تحمل کنند.

 

ستاره خانم یکی دیگر از بانوانی است که در این گرده پزی مشغول کار است ، و از سرگذشت تلخ زندگی و اینکه مجبور است برای کسب لقمه ای حلال و زندگی شرافتمندانه کارهای بیرون از منزل را انجام دهد می گوید.

 

 

وی ادامه داد: شب ها به همراه همسرم کارتن های خالی را جمع و دسته بندی میکردم و با توجه به بروز بیماری ها مختلف مانند دیسک کمر دیگر نتوانستم همراه همسرم باشم و تصمیم گرفتیم این گرده پزی را راه اندازی کنیم.

 

این بانوی زحمت کش دیار گروس از مسئولان خواست ، بیشتر به فکر مردم باشند ، زیرا هر روز که می گذرد با افزایش گرانی زندگی برای مردم سخت تر می شود.

 

ستاره خانم با بیان اینکه هر کاری زحمت خاص خود را دارد ، گفت: برای گرده پزی و پخت انواع نان های محلی باید وقت گذاشت تا مشتری بیشتری جذب کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار