4. آذر 1402 - 14:24   |   کد مطلب: 25296
کادر درمان و تعدادی از نجات یافتگان از مرگ، به مناسبت پنج هزارمین مدیریت موفق سکته حاد قلبی در بیمارستان فرشچیان همدان گردهم آمدند و این اهدا زندگی به بیماران را جشن گرفتند.

به گزارش شبنم‌ها پیش از ظهر امروز همایش پنج هزارمین عملیات مدیریت موفق سکته حاد قلبی(کد۲۴۷) در بیمارستان فرشچیان همدان برگزار شد.

شاخص‌های کد ۲۴۷ ارتقاء یابد

در این مراسم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه موفقیت‌ها در حوزه مدیریت موفق سکته حاد قلبی در همدان به همت همه دست‌اندرکاران این حوزه بوده است، گفت: آمار افتخار آفرینی در این حوزه کسب شده و باید از این به بعد هدف حفظ این آمار و ارتقاء شاخص‌ها باشد.

رضا طهماسبی با اشاره به اینکه شاخص زمانی تا احیا فرد باید کمتر از ۹۰ دقیقه باشد، تصریح کرد: این امر با همکاری فوریت‌های پزشکی امکان پذیر است و البته درحال حاضر آمار این مرکز زیر ۹۰ دقیقه است.

موفقیت‌های کسب شد حاصل عملکرد میلیون‌ها نفر در کشور است

در ادامه این برنامه معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی همدان و مسئول فنی بیمارستان فرشچیان همدان با اشاره به اینکه از سال کد ۲۴۷ به صورت کشوری از سال ۹۴ آغاز شد، گفت: آنژیو پلاستی از سال ۹۷ در بیمارستان فرشچیان آغاز شد اما قبل از آن نیز در بیمارستان اکباتان قبلی همدان آنژیوپلاستی انجام می‌شد

دکتر آزاده مزینی فرد ادامه داد: براساس آمار رسمی که ثبت شده است رتبه ۶ کشوری در کد ۲۴۷ را کسب کردیم و این جایگاه حاصل تلاش یک تیم و یک نفر نیست بلکه حاصل تلاش میلیون‌ها نفر است که در سطح کشوری برای این موضوع برنامه‌ریزی کردند.

وی با اشاره به اینکه در فاز پیش بیمارستانی احیاء بیمار مهم است و اگر موفق باش بیمار را به بیمارستان می‌رساند، افزود: همکاران در اورژانس سختی‌های زیادی تحمل می‌کنند و بیمار را برای آنژیوگرافی محیا می‌کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بخاطر شیوع کرونا بیماران کم‌تر به مرکز درمانی مراجعه کردند به همین علت اوج مرگ و میر بخاطر سکته قلبی به آن موقع برمی‌گردد.

مزینی‌فرد با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و سه بیمار سکته قلبی از مرگ نجات یافتند، افزود: یکی از مواردی که در کل جهان مورد بررسی است از لحظه‌ای که بیمار به بیمارستان آورده می شود زیر ۹۰ دقیقه معیار جهانی است و ما این زمان را تا ۷۳ دقیقه رساندیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان فرشچیان تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار