13. مرداد 1399 - 11:29   |   کد مطلب: 10066
هویج می تواند به شما کمک کند که بدرخشید. یک مطالعه نشان می دهد که مردم پس از شش هفته که آنها یک تا سه وعده غذاهای غنی از تولیدات بتاکاروتن را به رژیم غذایی خود افزوده اند پوست خود را بسیار بهبود داده اند.

به گزارش  شبنم ها به نقل از همدان پرس؛ هویج می تواند به شما کمک کند که بدرخشید. یک مطالعه نشان می دهد که مردم پس از شش هفته که آنها یک تا سه وعده غذاهای غنی از تولیدات بتاکاروتن را به رژیم غذایی خود افزوده اند پوست خود را بسیار بهبود داده اند.

مراقبت از پوست کاری دشوار است، اما کلید چهره ایی سالم در بشقاب شما است. مواد غذایی مناسب می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد، از چین و چروک جلوگیری کند و در برابر آسیب های نور خورشید مقاوم تر باشد.

در این مقاله شما را با ۸ غذای مفید برای سلامت پوست آشنا می کنیم.

۱.بادام

گرسنگی بین میان وعده غذایی خود را با بادام پر کنید.آجیل ها سرشار از ویتامین Eهستند. بادام دارای آنتی اکسیدانی است که آسیب رادیکال های آزاد را که منجر به پیری و چین و چروک می شود را دفع می کند، و ممکن است از خرابی پوست جلوگیری کند.

۲.فلفل قرمز

نصف فنجان فلفل قرمز را به غذاهای سرخ کردنی یا سالاد خود اضافه کنید تا نزدیک به نیمی از ویتامین C مورد نیاز در یک روز را دریافت کنید. ویتامین سی در برابر آسیب رادیکال های آزاد، پوست را محافظت می کند. همچنین بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند، که پروتئینی است که به پوست استحکام می بخشد. آیا فلفل را دوست ندارید؟ دیگرغذاهای غنی از ویتامین C مانند پاپایا، توت فرنگی، کیوی و کلم را انتخاب کنید.

۳.هویج

هویج می تواند به شما کمک کند که بدرخشید. یک مطالعه نشان می دهد که مردم پس از شش هفته که آنها یک تا سه وعده غذاهای غنی از تولیدات بتاکاروتن را به رژیم غذایی خود افزوده اند پوست خود را بسیار بهبود داده اند.

۴.ماهی قزل آلا

شما می دانید که امگا۳ ای که در ماهی های چرب یافت می شود برای قلب بسیار مفید وهمچنین یکی از بهترین ترکیب ها برای چهره ی شما است. مصرف ماهی با التهاب و سوزش، لک، جوش و سایر مشکلات پوستی مبارزه می کند.این چربی های سالم نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. بر اساس یک مطالعه، افرادی که مکمل امگا ۳ مصرف می کنند کمتر در معرض آسیب اشعه UV قرار می گیرند. اگر شما از طرفداران ماهی نیستید از دیگر منابع اسید چرب امگا ۳ مانند گردو و دانه کتان استفاده کنید.

۵.گوشت بدون چربی

کمبود "روی” می تواند منجر به التهاب، جوش و آکنه شود، گوشت قرمز یک منبع سرشار از مواد معدنی و روی است که با آسیب اکسیداسیون مبارزه می کند و فرآیند بازسازی پوست را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهد که روی ممکن است در برابر از دست دادن مو نیز موثر باشد.

۶.شکلات تلخ

این افسانه را که می گوید خوردن شکلات باعث جوش زدن بر روی پوست می شود را فراموش کنید. شکلات تیره پر از فلاونول که ار ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند به بهبود رنگ چهره کمک کند. با توجه به مطالعه اخیر، افرادی که روزانه یک نوشیدنی کاکائویی غنی از فلاونول می نوشید متوجه بهبود بافت پوست خود و کمتر شدن زبری و پوسته پوسته شدن آن می شوند و مقاومت بیشتری نسبت به آسیب اشعه UVدارند.

۷.چای سبز

با یک فنجان چای سبز پوست بهتری بسازید. این نوشیدنی که با آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است، شرشار از پلی فنل است، چیزی که بسیار برای پوست مفید است. دانشمندان دریافته اند که مصرف چای سبزمقدار کشسان در پوست شما را افزایش می دهد که به کاهش چین و چروک کمک می کند. در همین حال، مطالعات دیگر نشان می دهد که چای سبز ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش دهد.

۸.غلات

نشاسته ساده، به قندهای ساده در بدن تبدیل می شود. این قندها با اتصال به بافت ها مولکول های مضر به نام پایان گلیکاسیون پیشرفته (AGE) را ایجاد می کند که می تواند به کلاژن آسیب رساند، که منجر به ضعیف شدن و چین و چروک پوست می شود. رژیم غذایی پر از قند ممکن است منجر به پیر شدن پوست قبل از سن ۳۵ سالگی شود. غلات انتخاب خوبی برای افزایش سطح انرژی و بهتر شدن پوست است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار