24. فروردين 1399 - 9:44   |   کد مطلب: 10081
حیدری گفت: زنان باید هر سال یک بار سلامت جسمی خود را مورد ارزیابی قرار دهند و با افزایش سن زمان این زمان به شش ماه کاهش می یابد.
 ازدواج, سن,سلامت زنان, کاهش باروری

به گزارش شبنم ها، لیدا حیدری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به آسیب های ازدواج نابهنگام، اظهار کرد: دو طیف در ازدواج دچار معضلات متعدد می شوند، یکی ازدواج زیر 17 سال و دیگری ازدواج بالای 35 سال، اما با توجه به اینکه دوره ی باروری زنان بین 15 الی 45 سال است تاخیر در ازدوج و فرزندآوری می تواند منجر به افت باروری در زنان گردد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با تغییرات فرهنگی جامعه، سن ازدواج نیز افزیش یافته و بسیاری از بانوان خواستار ادامه تحصیل و اشتغال هستند و فرزندآوری را در اولویت چندم خود قرار می دهند که این امر نیز از دیگر عوامل نازایی به شمار می آید.

جراح و متخصص بیماری های زنان و زایمان متذکر شد: برخلاف کشورهای غربی که بیماری های عفونی و بسته شدن لوله ها منجر به نازایی می شود در بین زنان ایرانی آندومتریوز یکی از عوامل شایع نازایی می باشد.

این فلوشیپ نازایی تشریح کرد: اندومتریوز یکی از بیماریهای دستگاه تناسلی زنان است که حدود 40 درصد از این بیماران با مشکل ناباروری مواجه می شوند.

حیدری افزود: میوما یا فیبروم رحم، آندومتریوز و  بیمارهای عفونی که در سالهای اخیر روند صعودی داشته است، بیماری شایع در بین زنان کشور است که با ارزیابی سالانه سلامت می توان از بروز آنها جلوگیری کرد.

رییس بیمارستان 29 بهمن تبریز تاکید کرد: زنان و مادران ضرورت ارزیابی سلامت را هنوز احساس نکرده اند و باید هر سال یک بار ارزیابی کاملی از سلامتی خود داشته باشند.

این متخصص بیماری های زنان در رابطه با بهترین نوع زایمان اظهار کرد: با توجه به تشخیص متخصص جایی که نیاز است زایمان طبیعی باشد باید طبیعی و در زمانی که نیاز مادر به زایمان سزارین باشد باید به این شیوه فرزند خود را به دنیا بیاورد.

وی ادامه داد: یکی از عوارض سزارین این است که گاهی ممکن است نوزاد زودتر از موعد مقرر متولد شده و دچار مشکلاتی شود اما با تدابیر به موقع می توان ریسک زایمان سزارین را کاهش داد.

حیدری با اشاره به اینکه زایمان طبیعی کمترین نیاز به متخصصین را دارد، خاطر نشان کرد: در زایمان سزارین با توجه به آسیب هایی که مادر و جنین را تهدید می کند نیاز به حضور متخصصین بیشتر از زایمان طبیعی احساس می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار