24. تير 1399 - 2:57   |   کد مطلب: 10456
تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که شاید نگهداری اش آسان به نظر برسد، اما بهتر است بدانید که در نگهداری تخم مرغ نکته های ریزی وجود دارد که بهتر است آنها را بدانید.
به گزارش شبنم ها به نقل از آکاایران

بنا به گزارش آکاایران : توصیه همیشگی متخصصان درباره تخم مرغ ها این است که از تخم مرغ های ترک خورده یا تاریخ گذشته اصلا استفاده نکنید. ضمنا توصیه مهم بعدی این است که باید تخم مرغ ها را در یخچال نگهداری کنید.

به گزارش سیمرغ محققان سازمان های معتبر می گویند که اگر تخم مرغ ها در دمای اتاق باقی بمانند، ممکن است عرق کنند و باکتری های خیلی راحت تر به درون تخم مرغ ها وارد شوند و رشد کنند.

شُستن تخم مرغ ها اصلا توصیه نمی شود، چون هم باعث وارد شدن آب از طریق منافذ پوستی به درون تخم مرغ ها می شود و هم لایه محافظتی پوسته تخم مرغ را از بین می برد. اگر می خواهید تخم مرغ را به درستی برای خوردن آماده کنید، باید آن را تا حدی بپزید که زرده اش سفت شود. بنابراین نیمروها نباید زرده شُل و آبکی داشته باشند.

اگر یک تخم مرغ روی آب، شناور بماند، پس هوای کافی درون آن برای شناور ماندن وجود دارد. اگرچه این نکته نشان می دهد که تخم مرغ کُهنه است، اما لزوما معنایش این نیست که نمی توان از آن استفاده کرد. بنابراین هنوز هم بهترین راه برای بررسی سالم بودن یا نبودن تخم مرغ این است که پوسته آن را بشکنید. اگر محتویاتش بوی بدی می داد یا رنگش غیرطبیعی بود، نباید از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار