1. تير 1395 - 20:47   |   کد مطلب: 10569
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: یادتان باشد, در ماه رمضان در وعده سحر و افطار از چای پررنگ, قهوه و نسکافه خیلی کم استفاده شود یا اصلاً استفاده نشود, چون تشنگی افراد را چندین برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم :  مجتبایی در برنامه «سرتان سلامت» نکاتی مفید در ماه رمضان و تدابیر تغذیه‌ای در سحر و افطار, اظهار داشت: برای جلوگیری از کم‌خونی و همچنین تأمین انرژی روزانه, مخصوصاً اگر افراد تمایل به نوشیدن شیر هم داشته باشند, توصیه می‌کنم افطارتان را با یک لیوان شیر گرم و شیره انگور باز کنید.

به‌گفته وی بعد از 17 ساعت روزه‌داری به‌خصوص در هوای گرم تابستان بدن کاملاً گرم شده و معده و کبد دچار غلبه گرمی شده بنابراین اگر با آب سرد بخواهیم روزه‌مان را افطار کنیم می‌تواند برای معده و کبد و کل بدنمان مضر باشد و باعث ایجاد بیماری‌های بعدی شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: یادتان باشد در هر وعده غذایی فقط از یک نوع غذا استفاده کنید. همراه غذا هم چاشنی‌هایی مثل ماست، ترشیجات و سالاد استفاده نکنید.

مجتبایی ادامه داد: خوردن مخلفات با غذا هضم را دچار اختلال می‌کند, اگر افراد خیلی دوست دارند, غذا را همراه با چاشنی یا دسر استفاده کنند فقط و فقط مجاز به استفاده از زیتون و سبزی خوردن با غذا هستند.

وی عنوان کرد: یادتان باشد, در ماه رمضان در وعده سحر و افطار از چای پررنگ, قهوه و نسکافه خیلی کم استفاده شود یا اصلاً استفاده نشود, چون تشنگی افراد را چندین برابر افزایش می‌دهد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد: اگر افراد خیلی به خوردن چای عادت دارند, بهتر است از چای کم‌رنگ و ترجیحاً از چای‌های ایرانی اصیل بدون عطر و بدون اسانس استفاده کنند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار