30. تير 1395 - 1:57   |   کد مطلب: 11262
داورزنی خطاب به ملی پوشان زن والیبال جوانان گفت:
از والیبال زنان همچون مردان حمایت می کنیم/ برای هر امتیاز بجنگید
رئیس فدراسیون والیبال در جمع ملی پوشان جوان دختر گفت: از والیبال زنان همچون مردان حمایت می کنیم اما شما هم باید با تمرکز و اجرای خواسته کادر فنی با تمام قوا بجنگند تا ضمن ارائه بازی های خوب به موفقیت نیز برسید.

به گزارش شبنم همدان به نقل از سایت ورزش بانوان، محمدرضا داورزنی امروز (سه شنبه) در حاشیه آخرین جلسه تمرین تیم والیبال جوانان دختر خطاب به این ملی پوشان گفت: ما کار خودمان را که فراهم کردن امکانات و برگزاری اردوها بوده انجام داده ایم و حالا نوبت شماست که در رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند تمام توانتان را به کار بگیرید و بازی خوبی ارائه کنید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که برای دختران والیبالیست فراهم شده از آنچه برای پسران در نظر گرفته شده بهتر است، بنابراین باید نهایت تلاش خودشان را بکنید.

وی ادامه داد: شاید برای کسانی که به صورت تفریحی بازی می کنند از دست دادن امتیاز و گرفتن نتیجه مهم نباشد، اما برای کسانی که پیراهن تیم ملی را می پوشند و به عنوان اسطوره ملی فعالیت می کنند، کسب امتیاز و ارایه عملکرد خوب مقابل حریفان بسیار مهم است.

داورزنی گفت: بین والیبال با رشته های انفرادی تفاوت زیادی وجود دارد، در ورزش انفرادی بازیکن با ارتقا قابلیت های فردی می تواند روند موفقیت آمیزی داشته باشد، اما در والیبال ۱۲ نفر باید در قالب یک تیم توانایی شان را عرضه کنند و در این رشته هماهنگی و انگیزه تیمی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته وی، تیمی موفق است که به معنای واقعی تیم بوده و روحیه تیمی داشته باشد و بازیکنان آن به این باور برسند که هر ۶ نفر بازیکن داخل زمین و ۶ بازیکن نیمکت همه یک تیم هستند.

وی تصریح کرد: وقتی بازیکنان خودشان را یک تیم بدانند، موفق هستند و مطمئن باشید شما جز در نوع پوشش تان هیچ فرقی با حریفانتان ندارید.
این مدیر ورزشی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر در والیبال رده سنی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری خوبی کرده ایم و با جرات می گویم که هیچ کشوری در آسیا در این رده سنی در این سطح کار نکرده است، اما نباید این مساله را نیز فراموش کنیم که برترین های آسیا در والیبال زنان، این رشته را از سنین زیر ۱۰ سال و در مدارس و آموزشگاه ها شروع کرده اند.

داورزنی در خصوص تمرینات تیم جوانان دختر ایران نیز گفت: روز اول تمرینات سرمربی خیلی نگران آمادگی بازیکنان بود و مطمئن نبود این تیم بتواند به شرایط بهتری برسد، اما حالا کادر فنی از روند آماده سازی تیم راضی است و شما هم باید توانمندی هایتان را باور کنید و باید بدانید نماینده ۵۰ درصد جمعیت یا زنان کشور هستید و همچنین نماینده ملت ایران در رقابت های قهرمانی آسیا هستید.

داورزنی گفت: به نتیجه کارتان در رقابت ها و اینکه چه جایگاهی خواهید داشت، کاری نداشته باشید بدون هیچ ترس یا استرسی با تمام تلاش بازی کنید، نگران از دست دادن یک امتیاز یا یک گیم نباشد، زیرا باز فرصت دارید و باید بدون توجه به نتیجه تا آخرین لحظه بازی بجنگید.

وی با اشاره به نتایج تیم والیبال جوانان پسر در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی گفت: قهرمانی آسیا حق تیم جوانان ایران بود اما پسران ایران با وجود قابلیت های زیاد به دلیل ترس و تصور اشتباه اینکه باید بازی را سه بر صفر ببرند، بازی برده را واگذار کردند.

وی گفت: سفرهای ورزشی، سفرهای توریستی نیستند. شما برای جنگیدن می روید وی کسی که در میدان جنگ است آرام و قرار ندارد و تا آخرین لحظه و با تمام قوا می جنگد و فرقی نمی کند که دریافت کننده است، زننده سرویس یا بازیکن دفاعی است.

داورزنی اضافه کرد: فراموش نکنید والیبال مردان تا ۱۰ سال قبل عنوان ششم آسیا را داشت، از قطر می باختند و آرزویشان بردن تیم های چین و ژاپن بود، اما حالا قهرمان آسیا هستند و توانایی شکست برزیل، آمریکا و روسیه را نیز دارند.

از والیبال زنان همچون مردان حمایت می کنیم/ برای هر امتیاز بجنگید

رئیس فدراسیون والیبال گفت: این تغییر ناشی از خودباوری است حالا این باور در آنان ایجاد شده که می توانند برزیل را هم شکست دهند، شما هم باور داشته باشید که با تلاش، جنگیدن و یک تیم واقعی، می توانید موفقیت های زیادی کسب کنید .

وی تصریح کرد: حریفان شما بازیکنانی مثل خودتان هستند، آنان می جنگند و شما هم باید همان کار را کنید فقط با توجه به نوع لباس هایتان کارتان سخت است، اما شما الگو هستید و به عنوان یک دختر مسلمان و نماینده والیبال دختران جوان ایران باید عملکرد خوبی داشته باشید و فدراسیون هم با تمام قوا از شما حمایت خواهد کرد.

داورزنی با بیان اینکه والیبال زنان ایران در سال های آینده بالاترین جایگاه های آسیا را به دست می آورد، گفت: پرتلاش باشید، مشکلاتتان را با انسجام و رفاقت از پیش روی بردارید و برای رسیدن به موفقیت منسجم و هماهنگ حرکت کنید.

تیم والیبال جوانان دختر ایران امشب تهران را به مقصد تایلند ترک می کند و این رقابت ها از دوم تا دهم مردادماه به میزبانی شهر ناخن راچ سیما تایلند برگزار می شود.
ملی پوشان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها با تیم های ژاپن، ماکائو و چین همگروه هستند.

انتهای پیام/ ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار