21. شهريور 1399 - 10:53   |   کد مطلب: 11376
خبرگزاری تسنیم: دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: هضم غذاهای آماده و ماکارونی برای بدن سخت است؛ فضولات این مواد در بدن تجمع پیدا کرده و به اعضای ضعیف ریخته می‌شود. ضعیف‌ترین عضو بدن زنان، رحم است که تجمع فضولات در آن فیبروم ایجاد می‌کند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : منیرالسادات روح‌اللهی دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت‌وگویی اظهار داشت: الگوی غلط غذایی عاملی برای بروز بیماری در زنان بوده چرا که کیفیت غذایی افراد امروزه به سمت سردی تمایل پیدا کرده است و فعالیت بدنی نیز کاهش کم شده است.ورزش بهترین راه دفع فضولات و مواد زائد از بدن است.

به گفته وی غذاهای آماده، ماکارونی، پیتزا، سوسیس و کالباس هضم آنها برای بدن سخت است و فضولات این مواد در بدن تجمع پیدا می کند و به اعضاء ضعیف ریخته می شود و در بدن یک زن ضعیف ترین عضو رحم است به همین دلیل امروزه در زنان فیبروم های رحمی زیاد دیده می شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: نمی توان به طور دقیق گفت که زنان در گذشته سالم تر بوده اند چرا که دستگاه های مجهز امروز موجود نبوده و امروزه مشخص شده که اورام‌های رحمی یا فیبروم ناشی از ریزش فضولات هضمی (زائد) به رحم است.

روح اللهی بیان داشت: اگر کیفیت غذاهای مصرفی توسط فرد به سمت سردی پیش رود، منجر به عقب افتادن قائدگی در زنان شده چرا که سردی رحم مانع دفع فضولات از رحم می‌شود.

وی افزود: شیردهی و زایمان موجب تقویت سیستم رحمی زن می‌شود. البته از جهاتی رحم را ضعیف می‌کند ولی بدن زنان با هر بار حاملگی پاکسازی شده و فضولات دفع می‌شود هر چه تعداد زایمان‌ها کم باشد پاکسازی و دفع مواد زائد از بدن زنان کمتر انجام می‌شود.

**زایمان به پاکسازی کلی بدن زنان کمک می کند

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: عدم شیردهی زنان زیر 28 سال شانس توده‌های بدخیم پستانی را در آنها بیشتر می‌کند که در تحقیقات جدید نیز به اثبات رسیده است چرا که شیردهی به مزاج پستان کمک کرده و زایمان پاکسازی کل بدن از بدخیمی‌هاست الان در جامعه ما زنان زایمان کمتر دارند که خود منجر به بروز بیماری در آنها شده است.

روح‌اللهی عنوان کرد: در سزارین 6 تا 7 لایه شکم برش می‌خورد؛ حکمای طب سنتی طبیعت بدن انسان را به جو تشبیه کرده‌اند و در جو طبقات ابر باید تعادل برقرار شود وقتی یک زن دستخوش سزارین قرار می‌گیرد و لایه‌های شکم برش داده می‌شوند و مسیرهای گردش ریاح (باد) تغییر می‌کند، به همین دلیل زنان پس از سزارین دردهای مبهم زیر شکمی و سوزش دارند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار