21. مرداد 1395 - 1:41   |   کد مطلب: 11718
زهرا نعمتی، فضای المپیک را دارای جوی سنگین دانست و اذعان کرد چنین فضایی به طور قطع در عملکرد بازیکنان بی تاثیر نیست.

به گزارش شبنم همدان به نقل از ورزش بانوان؛ رقابت‌های مرحله حذفی (یک سی و دوم) تیراندازی با کمان ( ریکرو) سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک برزیل روز گذشته ۱۹ مرداد (۹ اوت) آغاز شد که بر اساس آن زهرا نعمتی در مصاف با حریفی از روسیه با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد به این ترتیب پرچمدار ایران از راهیابی به مرحله یک شانزدهم بازماند و از المپیک حذف شد.

بانوی کماندار کشورمان در این مرحله مقابل با ینا استفانوا از روسیه که اصلیتش بدون شک به یکی از کشورهای آسیای شرقی بر می گشت به رقابت پرداخت. استفانوا در رده بندی جهانی در جایگاه ۴۸ قرار دارد.

نماینده کشورمان ست نخست این دیدار را خیلی خوب شروع کرد اما در ادامه حریف سرسختش توانست نتیجه را جبران کند و با امتیاز ۲۸ بر ۲۱ در این ست به برتری برسد. پس از آن زهرا نعمتی موفق شد دور دوم این بازی را با نتیجه ۲۸ بر ۲۷ سود خود به پیان ببرد. اما در ادامه متاسفانه نماینده کشور روسیه توانست در دو ست پیاپی با امتیازهای ۲۸ بر ۲۶ و ۲۷ بر ۲۶ پیروز این مسابقه شود.

زهرا نعمتی پس از پایان رقابتش و حذف از المپیک ۲۰۱۶ اظهار داشت: همه تلاشم را کردم اما حریف بهتر از من بود و به همین دلیل به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: اگر می‌توانستم هیجانم را کنترل کنم بهتر می‌توانستم به رقابت بپردازم. فضای المپیک سنگین بود و من هم هیجان زده بودم و به همین خاطر نتوانستم عملکرد خوبی داشته باشم.

نعمتی عنوان کرد: امیدوارم در پارالمپیک جبران کنم و در آن مسابقات مدال بگیرم.

پارک سرمربی، تنها کماندار کشورمان در المپیک ریو نیز در خصوص دیدار او با حریف روس اظهار داشت: مسابقه خوبی بود اما ناراحتم چون فکر می‎کنم که نعمتی می‌توانست حریفش را با اینکه قدرتمند بود، شکست دهد.

وی ادامه داد: زهرا ورزشکار خیلی خوبی است اما در این مدت استرس زیادی را تحمل کرد و فشار زیادی رویش بود. توجه زیاد رسانه‌ها از یک سو و انتظاری که برای مدال آوری او وجود داشت، باعث شد زهرا با فشار زیادی در این مسابقه حاضر شود. در یک لحظه در مسابقه مقدماتی یک نفر از پشت زهرا رد شد و حرکت او باعث شد صفحه زیر چرخ ویلچر او تکان بخورد و دستش بلرزد که این موضوع در رنکینگش تاثیر داشت. با این حال فکر می‎کنم مهمترین عامل این نتیجه، استرسش بود.

سرمربی نعمتی یادآور شد: او ورزشکار فوق‎العاده‎ای است و امیدوارم برای مسابقه‎های بعدی نتایج بهتری بگیریم.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار