25. مرداد 1395 - 15:51   |   کد مطلب: 11813
گزارش فارس از نقش حماسه‌ بر دارالمومنین همدان
طنین غریو «مرگ بر آمریکا» در باغ‌موزه دفاع مقدس
با برگزاری همایش استکبارستیزی؛ غریو حماسی «مرگ بر آمریکا» در باغ‌ موزه دفاع مقدس همدان طنین‌انداز شد

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس :  دومین همایش بزرگ «مرگ بر آمریکا» در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان با حضور خیل عظیمی از مردم ولایتمدار دارالمومنین همدان برگزار شد.

در این مراسم که رئیس سابق صدا و سیما سخنران اصلی آن بود، حامد زمانی خواننده ارزشی کشورمان با اجرای چندین کار خود فضای حماسی و زیبایی را در فضای باغ‌موزه رقم زد.

تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و قرائت میثاق‌نامه با شهدای مدافع حرم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در این مراسم رئیس سابق سازمان صدا و سیما در این همایش خطاب به جوانان و نوجوانان با اشاره به اینکه بدانید مسئله مقاومت مساوی با جنگ و خونریزی نیست، اظهار کرد: مصداق بارز مقاومت در مبارزه رزمندگان در دفاع مقدس و مقاومت مدافعان حرم است.

عزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه هر کس کار بزرگی انجام دهد و در آن کار توفیق پیدا کند به خاطر مقاومت بوده است، ادامه داد: کسی بدون مقاومت، زحمت و ایستادگی مقامات بالا کسب نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت امری فطری و لازمه وجود هر انسان است، مقاومت در هر عرصه‌ای را باعث پیروزی دانست و افزود: برای مثال می‌توان به المپیک به عنوان عرصه هم‌آوردی ورزشکاران اشاره کرد که مقاومت قهرمانانی چون کیانوش رستمی باعث کسب توفیق برای او و ملت ایران شده است.

رئیس سابق صدا و سیما کسب مدال طلا توسط این قهرمان و تقدیم آن به شهدای مدافع حرم را اقدامی شایسته دانست و ادامه داد: به طور حتم برای کسب این مدال مقاومت بسیار شده و زحمت کشیده شده است.

* برگزاری تجمع‌های ضداستکباری باعث ترس دشمن می‎شود

وی ادامه داد: کسانی که در راه خیر قدم برمی‎دارند؛ برای اینکه انسان‌های موفقی شوند سختی‎ها را برای رضای خاطر خدا تحمل می‎کنند.

ضرغامی با اشاره به فضای مجازی و استفاده جوانان و نوجوانان از این فضا اظهار کرد: در صورتی که با برنامه و هدایت خانواده از فضای مجازی استفاده شود می‌توان از آن به عنوان یک فرصت بزرگی برای جامعه بهره جست.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و ... می‌توان از فضای مجازی به خوبی بهره برد، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی خانواده‎محور تاثیرگذاری بالایی دارند که باید به این سمت و سو پیش رفت.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما افزود: شبکه‌هایی که بر پایه خانواده تشکیل شده و بزرگترهای خانواده در آن حضور داشته باشند می‌تواند در راستای آموزش جوانان موفق باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای بی‎هویت کردن جوانان از طریق شبکه‏های اجتماعی گفت: اگر بتوانیم از ابزارهای دشمن به نفع خود بهره برده و آنها را بومی کنیم، در هدایت جوانان و نوجوانان می‎تواند مثمر ثمر باشد.

ضرغامی با اشاره به اهمیت کار جمعی در پیشبرد امور بیان کرد: خداوند فرموده کسانی که در دنیا دور هم جمع ‎می‎شوند و کار خیر انجام می‌دهند دسته جمعی وارد بهشت می‎شوند.

وی برگزاری همایش بزرگ «مرگ بر آمریکا» را نیز یکی از مصادیق کار جمعی و در راستای تحقق نیتی الهی دانست و افزود: مردم موضع ضد استکباری را همچنان حفظ کرده‌اند و قدر خون شهدا را می‌دانند.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما برگزاری تجمع‌های ضداستکباری را باعث ترس و واهمه دشمن خواند و اظهار کرد: همین اجتماعات پشت دشمن را به لرزه درمی‎‌آورد.

وی با بیان اینکه تیر دشمن با وحدت ملت به سنگ می‌خورد، بیان کرد: چندین سال است که دشمن با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در فضای ایران بیش از هر کشور دیگری تلاش می‌کند تا به اهداف خود دست یابد؛ حتی در جریان فتنه نیز تلاش‎های خود را کرد تا جایی که تعمیرات و تغییرات در فضای مجازی را به تأخیر انداختند تا فتنه به نتیجه برسد اما به هیچ کجا نرسیدند.

ضرغامی با تأکید بر لزوم دوری از تفرقه و ضرورت توجه به وحدت و همبستگی گفت: باید تفرقه‎ها و اختلافات را کنار گذاشت و ید واحده شد.

* برای رفع مشکلات به آن سوی مرزهای چشم ندوزیم

وی با بیان اینکه کشور مملو از استعدادها و توانمندی‎های جوانان است که باید با وحدت آنها را شکوفا سازیم، ادامه داد: اگر اختلافات کنار گذاشته شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد؛ آن زمان دیگر مجبور نیستیم برای رفع مشکل به فراسوی مرزهای کشور چشم داشته باشیم.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در ارتباط با بدعهدی‌های آمریکا، افزود: این در حالی است که ایران طبق زمانبندی به تعهدات خود عمل کرد اما آمریکایی‌ها بدعهدی کردند چراکه ماهیت استکبار بدعهدی است که هر روز بیشتر برای مردم آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید توفیق مردم در ساختن ایرانی آباد را منوط به غربی‌ها کنیم، افزود: اگر دستگیره وهمی و خیالی درست کرده‎ایم و هر لحظه برنامه‎ها و چهارچوب‌های آینده را به این دستگیره خیالی وصل کردیم باید بدانیم هیچ گاه دشمنان قسم‌خورده در این راه قدم برنمی‌دارند.

ضرغامی با قدردانی از مردم همدان برای حضور باشکوه در همایش «مرگ بر آمریکا» بیان کرد: برای نخستین بار است که چنین جمعیت پرشوری را در فضای باز برای شرکت در مراسم استکبارستیزی می‌بینم که باید قدردان این اجتماعات مردمی بود.

مدیر موسسه کلامی احیا نیز با بیان اینکه در برگزاری این همایش مسئله سیاسی و طرفداری از یک جناح مطرح نیست بلکه مبارزه با استکبار و آمریکا به عنوان یک عقیده مطرح می‎شود، اظهار کرد: در مبانی دینی ما مبارزه با استکبار یک حقیقت است.

* مذاکرات نباید سلطه کفر را فراهم کند

حجت‎الاسلام حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که انقلاب اسلامی بر پایه مبانی دینی شکل گرفته است، افزود: ماهیت این انقلاب وقتی حفظ خواهد شد که آرمان‌ها و سیرت آن اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب از قرآن و اهل‌بیت (ع) فاصله بگیرد ماهیت خود را از دست خواهد داد، اضافه کرد: انقلاب تا وقتی اسلامی است که نهج‌البلاغه و قرآن در آن اجرایی شود.

مدیر موسسه کلامی احیا ایستادگی در برابر کسی که در برابر حرف خدا می‌ایستد را واجب دانست و خاطرنشان کرد: اسلام دین جنگ و مخالف مذاکره نیست؛ تعامل با جامعه جهانی را حرام نمی‌داند و دیواره‎های کشور را نمی‎بندد اما برای مذاکره چند شرط را مطرح می‌کند.

وی در تشریح این مطلب گفت: در مذاکرات باید خود را برتر ببینیم زیرا هیچ‌گاه تفکر انقلابی بنا ندارد خود را پایین‌تر ببیند.

مدیر موسسه کلامی احیا با بیان اینکه مذاکرات نباید سلطه کفر را فراهم کند گفت: اگر کسی متصل به مبدأ قدرت باشد کسی را در عالم ابرقدرت معرفی نمی‎کند و اگر کسی معتقد بر این باشد که شما مومنین برتری بر عالم دارید کسی را کدخدا حساب نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه اسلام دین جنگ نیست اما دست از استکبارستیزی بر نمی‎دارد تصریح کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» مبارزه با تمدن غرب و تفکری است که معتقد است باید خدا را از جامعه برداشت و اومانیستی اندیشید.

* همایش «مرگ بر آمریکا» یک همایش عقیدتی است

شعبانی با تاکید بر اینکه همایش امروز را یک جریان و برنامه سیاسی تلقی نکنید بلکه آن را یک همایش عقیدتی بدانید، افزود: همه انقلابیون باید در این همایش شرکت کنند؛ کسانی که این همایش را برگزار کرده‏‎اند نیز بنای قدرت‎طلبی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر کسی قرار بود با قدرت نجات پیدا کند فرعون غرق نمی‌شد، در ادامه سخنانش گفت: مبارزه با آمریکا و تفکر استکباری ادامه حرکت انبیاء است.

مدیر موسسه کلامی احیا با بیان اینکه جنگ بین حق و بال همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: جنگ هابیل‌ها و قابیل‌ها در طول تاریخ ادامه دارد اما در نهایت خداوند متعال پیروز این جنگ خواهد بود.

وی مبارزه با استکبار و ظلم را مبارزه با بی‎عدالتی‎ها عنوان کرد و با بیان اینکه جنگ بین حق و باطل به نفع جبهه مستضعفین خواهد بود، افزود: انسان مسلمان باید غیرتمند باشد و در هر جای عالم مظلومی می‌ببیند باید به دفاع از او برخیزد.

وی امنیت امروز کشور را مدیون مدافعان حرم دانست و با بیان اینکه امروز دشمن در لبنان، سوریه و عراق به دنبال شکستن محور مقاومت است گفت: عربستان نیز هم‌پیمان دشمنان شده و در کنار سفره اوباما نشسته است.

شعبانی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال امنیت ما و زمین زدن هدایتی است که منافع مستکبران را بر زمین انداخته است خطاب به جمع اظهار کرد: قدم‌های محکم شما کاخ سفید را به لرزه درآورده است به همین دلیل دشمن برای قدم‎های محکم شما نقشه دارند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار