26. مرداد 1395 - 15:45   |   کد مطلب: 11837
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان از راه‌اندازی اتوبوس ویژه گردشگری در همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر 60 درصد کار این اتوبوس انجام شده است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : محمد پوروخشوری امروز با اشاره به فصل تابستان و فعالیت اتوبوس‌های گردشگری اظهار کرد: به دنبال این هستیم اتوبوس ویژه گردشگری را در سطح شهر ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه این اتوبوس فاقد سقف است و از حالت دربستی خارج می‌شود که در تمام دنیا به اتوبوس گردشگری مرسوم است، گفت: در حال راه اندازی این اتوبوس در شهر همدان هستیم و فعلاً 50 تا 60 درصد کار انجام شده و با تأمین منابع مالی بقیه کار نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان‌ با بیان اینکه سعی خواهیم کردیم در شهریورماه امسال این اتوبوس آماده بهره‌برداری شود، افزود: فعالیت این اتوبوس در پیاده‌راه نیز جالب خواهد بود و اگر بازخورد خوبی در بین مردم داشته باشد و مورد استفاده قرار گیرد تعداد این اتوبوس را افزایش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در هوای خوب و پاک از این نوع اتوبوس استفاده خواهیم کرد و در هوای بارانی و سرد از اتوبوس‌های سربسته استفاده می‌شود.

پوروخشوری ادامه داد: اقدام دیگر این بود که قول داده بودیم در میدان امام(ره) تمرکززدایی کنیم که تا حدودی انجام شده و سه کار در این رابطه انجام شده است.

این مسؤول با بیان اینکه در مرحله اول خیابان شهدا را از اتوبوس خالی کردیم و مرحله دوم خیابان بوعلی بسته شد، گفت: مرحله سوم کار این بود که دیگر در خیابان اکباتان اتوبوس وجود نداشته باشد که در حال حاضر تمام اتوبوس‌های این خیابان به منطقه سرگذر انتقال داده شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه به قول خود عمل کردیم و در حال حاضر 50 تا 60 درصد از ورود اتوبوس‌ها به میدان امام(ره) حذف شده است، گفت: اکنون پایانه خوبی در سرگذر ایجاد شده و قبلاً اتوبوس‌های خیابان شهدا وارد این پایانه می‌شد اما در حال حاضر اتوبوس‌های خیابان اکباتان نیز به آن اضافه شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا پایانه دیگر نیز در نقطه دیگری از سطح شهر ایجاد کنیم و تمرکز اتوبوس‌های خیابان تختی و شریعتی را از میدان امام(ره) برداریم، افزود: امیدواریم میدان امام(ره) به جایگاه واقعی خود برگردد تا در حوزه گردشگری و... مورد استفاده بهتری قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار