16. شهريور 1395 - 19:10   |   کد مطلب: 12240
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان:
همدان اولین استانی که صاحب خانه عروسک شد
عروسک‌های دارای شناسنامه استان که بعد از انقلاب تاکنون در برنامه‌های تلویزیونی، اجرای نمایش‌ها و... مورد استفاده قرار گرفته‌اند در این مجموعه جمع‌آوری و به نمایش گذاشته می‌شوند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان از افتتاح خانه عروسک در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی خبر داد و اظهار داشت: مراسم افتتاحیه خانه عروسک همدان ساعت ١٨ روز سه‌شنبه ١٦ شهریور ماه با حضور هنرمندان و مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

داوود ابوترابی با بیان اینکه بعد از پایتخت، همدان به عنوان اولین استان صاحب خانه عروسک می‌شود،افزود: عروسک‌های دارای شناسنامه استان که بعد از انقلاب تاکنون در برنامه‌های تلویزیونی، اجرای نمایش‌ها و... مورد استفاده قرار گرفته‌اند در این مجموعه جمع‌آوری و به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی هدف از این اقدام را معرفی عروسک‌های اصیل و دارای شناسنامه ایرانی به کودکان و نوجوانان دانست و گفت: برای جلوگیری از ورود فرهنگ بیگانه به کانون خانواده‌ها، لازم است کودکان و نوجوانان با عروسک‌ها و شخصیت‌های اصیل ایرانی آشنا شده و از عروسک‌های بیگانه کمتر استفاده کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان بیان کرد: خانه عروسک همدان مجموعه کاملی از عروسک‌ها را تشکیل داده و هر عروسک جدید شناسنامه‌داری که تولید شود؛ به مجموعه اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه به زودی کتابی با شناسنامه عروسک‌ها، چاپ می‌شود، عنوان کرد: کارگاه سه روزه عروسک‌سازی با حضور استاد پاکدست، از اساتید برجسته عروسک‌سازی در مجتمع فرهنگی سینمایی همدان در حال برگزاری است.

معرفی نمایش‌های راه یافته به جشنواره استانی تئاتر

دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان اسامی نمایش‌های پذیرفته شده در این دوره از جشنواره را اعلام کرد در این راستا نمایش‌های «ماندن در وضعیت آخر» به کارگردانی محمدمهدی کلهری از همدان، «مرا مردی همراه نبود» به کارگردانی روح‌الله صالحی از همدان،
«آبی‌ترین آسمان زمین» به کارگردانی محمد قاسمی از ملایر، «نقره داغ» به کارگردانی بهرام حاجیعلی اکبری از ملایر، «حرکت سیال جنون» به کارگردانی وحید قلخانباز از تویسرکان، «مجلس مچاله شدن» به کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان، «شروع به تمام شدن» به کارگردانی مهدی مسلمی از کبودراهنگ به مرحله استانی راه یافتند.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان از ٢٢ تا ٢٥ شهریور ماه در شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

شرح جدیدترین تولیدات موسیقایی حوزه هنری همدان

مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان، در این رابطه گفت: کتاب پژوهشی «بر دستان الوند» را قادر شهسواری نوشته و قرار است به ویراستار سپرده شود، این کتاب، پژوهشی درباره رپرتوآر موسیقی ترکی در استان همدان است که قرار است به همراه یک لوح فشرده حاوی یک نمونه اجرای برخی عاشیق‌های استان همدان، در زیرمجموعه‌ی دانشنامه همدان، روانه بازار شود.

جلال گودرزی‌سروش افزود: دیگر تولید مکتوب این واحد با موضوع «چهارنای»، ساز اختراعی منصور زندی هنرمند همدانی، است که هم اکنون برای تأیید محتوا به تهران ارسال شده است، این اثر در دو بخش پژوهشی و قطعات تدوین ‌شده آماده شده است تا در کنار لوح فشرده حاوی نمونه‌های صوتی اجرای ساز چهارنای، در آینده روانه بازار شود.

وی دیگر تولیدات موسیقی این حوزه را در زمینه آلبوم‌های صوتی برشمرد و بیان کرد: آلبوم صوتی «شوریده شهر» هشتاد و هشتمین لوح فشرده تولیدی حوزه هنری استان همدان است که چهار قطعه آواز را بر پایه دوبیتی‌های باباطاهر و براساس ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی روانه بازار خواهد کرد تا روز 26 شهریورماه و در چهارمین شب آواز هگمتانه از آن رونمایی شود.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار