17. شهريور 1395 - 20:05   |   کد مطلب: 12262
دبیر خانه عکاسان حوزه هنری همدان گفت: نمایشگاه گروهی عکس بازار در محل بازار مرکزی همدان به نمایش درمی‎آید.

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : لیلا یوسفی اظهار کرد: در آستانه عید سعید قربان نمایشگاه گروهی "عکس بازار" با همکاری جمعی از عکاسان خانه عکس حوزه هنری و به منظور نشان دادن جلوه‎های زیبا و بدیع بازار همدان در محل بازار مرکزی این شهر به نمایش در می‎آید.

وی گفت: در این نمایشگاه برای دومین بار، کار گروهی عکاسان حوزه هنری استان در محلی غیر از گالری‎های مرسوم  و رایج نمایش عکس و در خاستگاه‌های پدید آمدن این آثار یعنی بازار فرش و مسجد جامع همدان در معرض دید عموم قرار می‎گیرد.

دبیر خانه عکاسان حوزه هنری همدان ادامه داد: تهیه و آماده‎سازی این آثار سه سال به طول انجامیده و با هدف ارتقای سطح عکاسی مستند در همدان برگزار شده است.

وی افزود: این آثار 17 شهریورماه در محل بازار فرش و روز 18 شهریورماه هم در محل مسجد جامع همدان در معرض دید عموم قرار می‎گیرد.

یوسفی با تاکید براینکه این نمایشگاه ماحصل نگاه‎های خوب عکاسان مستندنگار حوزه هنری است؛ افزود: در این نمایشگاه آثار عکاسانی همچون حمیدرضا امیری، سارینا الیاسی، محمود پیسوده، امیرحسین جامه‌بزرگ، پیمان جهانی، مطهره جلیلی، مینا حسینی، ساسان رجبی، آرش رنجبریان، محمدرضا روشنی، رضا زنگنه، فاطمه زیوری، مهدی شریفی، ثمین صمدی، سعید صیرفی، کیارش کرمی، سحر مغرب و لیلا یوسفی در تعداد 30 قاب در معرض دید عموم قرار می‎گیرد.

وی گفت: در پروژه عکاسی بازار همدان سعی شده تا در قالب عکاسی مستند، نگاه ریشه‎ای و تاریخ ساز به مردم، تجار، پیشه‎وران؛ معماری بازار و تغییرات شکل گرفته در طی دوران مختلف پرداخته شود.

دبیر خانه عکاسان حوزه هنری همدان ادامه داد: با ارائه این آثار شاید بتوان سندی تصویری از مردمان این دوران برای آیندگان و نگاهی پژوهشگرایانه به تغییرات و برخی معضلات و مشکلات این بازار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه صحنه‎های روزمره از زندگی مردم که بسیاری بی‎توجه از کنار آن عبور می‎کنند به تصویر کشیده شده و بخش دیگری از آثار هم به پرتره پیشه‎وران اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار