21. شهريور 1395 - 14:45   |   کد مطلب: 12326
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه تحت عنوان نیایش و ولایت روز یکشنبه(۲۱ شهریور) در بقاع متبرکه همدان خبرداد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از شبستان : حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: مراسم دعای پرفیض عرفه تحت عنوان نیایش و ولایت روز یکشنبه(21 شهریور) جاری از ساعت 18 الی 19 در بقاع متبرکه همدان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه 28 بقعه متبرکه شاخص در سطح استان همدان اقدام به برگزاری این مراسم معنوی می کنند، افزود: همچنین بقاع متبرکه همچون امامزاده عبدالله، شاهزاده حسین، امامزاده یحیی و... همراه با دعای عرفه برنامه های شاخصی در شب عید قربان برگزار می کنند.

 

وی تصریح کرد: مدیحه سرایی، سخنرانی، ذکر مصیبت و... به منظور پربارتر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان روز عرفه در بقاع متبرکه و امامزادگان استان برپا می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: مردم بايد در کنار امامزادگان به بصيرت ‌افزايي بپردازند و اجرای برنامه های مذهبی موجب حضور بیش از پیش آحاد مختلف جامعه در جوار امامزادگان می شود.

 

حجت الاسلام کاروند اظهار کرد: روز عرفه خداوند به کربلا و زوار اباعبدالله،به عرفات و حجاجی که در عرفات هستند و به هر گروهی که در هر مکانی از دنیا دست‌های خود را بالا ببرند و دلهایشان بشکند عنایت دارد.

 

وی گفت: باید از فرصت دعای روز عرفه برای تطهیر قلب و بخشودگی گناهان بهره کافی را برد و بتوانیم از این دعا فیض و استفاده لازم را ببریم.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار