1. آذر 1395 - 15:14   |   کد مطلب: 13712
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر:
ساخت بزرگترین اورژانس غرب کشور در استان همدان
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: بزرگترین اورژانس غرب کشور در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر در راستای نیت واقف مرحوم سیف‌الدوله با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان ساخته می‌شود.
بیمارستان,طرح تحول نظام سلامت,شبنم ها,رئیس شبکه بهداشت و درمان,بزرگترین اورژانس غرب کشور,شبنم همدان,بیمارستان امام حسین(ع) ملایر

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : محسن ترکاشوند در ملایر اظهار داشت: امسال از محل طرح تحول نظام سلامت مبلغ 32 میلیارد و 500 میلیون تومان به شبکه بهداشت و درمان ملایر اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار برای تعمیر و تجهیز و بازسازی 27 خانه بهداشت، 16 مرکز بهداشتی و درمانی، مرکز بهداشت ملایر، هفت پایگاه بهداشتی و 18 محل زیست پزشک هزینه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: در حال حاضر 104 خانه بهداشت در شهرستان ملایر فعال است که از این تعداد 27 مرکز عمر آنها بالای 30 سال بوده و نیازمند تخریب و نوسازی هستند.

وی گفت: اعتبارات لازم برای تخریب و بازسازی هر خانه بهداشت معادل 100 میلیون تومان است و در مجموع برای تعداد 27 خانه بهداشت حدود 3 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

ترکاشوند همچنین از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین اورژانس غرب کشور در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر خبر داد و افزود: این طرح هم اکنون در مرحله تأسیس کارگاه و گودبرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای نیت واقف مرحوم سیف‌الدوله واقف بزرگ ملایری انجام می‌شود گفت: در حال حاضر 1.5 میلیارد تومان از سوی اوقاف ملایر به این طرح اختصاص یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تصریح کرد: اورژانس غرب کشور در دو طبقه ساخته می‌شود که طبقه اول شامل بخش‌های بستری، تزریقات، اتاق عمل، اتاق استراحت پزشک، معاینه، سوختگی، اتاق ایزوله و سالن انتظار است و همچنین در اتاق همکف دندانپزشکی، چشم پزشکی، اتاق عمل، جراحی داخلی، اطفال، ارتوپدی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه زیر بنای این طرح 2 هزار و 300 متر مربع است افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات این مرکز یک تا یک سال و نیم به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار