17. آذر 1395 - 20:10   |   کد مطلب: 14079
معصومه ابتکار این بار هم به صراحت تمام از دغدغه های واقعی خود گفت و اینکه برای او مسائل کلان زیست‌محیطی کشور ارزشی ندارد؛ این روزها رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بی‌توجه‌تر از همیشه به کارهای تبلیغی و سیاسی‌کاری خود مشغول است ...
معصومه ابتکار,شبنم همدان,رییس سازمان محیط زیست,shabnamha.ir,سیاست,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : سخنرانی شخصیتهای سیاسی، نمایندگان مجلس و کارشناسان حوزه علم و سیاست در روزهای منتهی به 16 آذر در دانشگاههای مختلف کشور انجام گرفت.

در میان شخصیتهایی که به ایراد نطق و سخنرانی در جمع‌های دانشجویی پرداختند یکی بیش از دیگران جلب توجه می‌کرد؛ «معصومه ابتکار» ریاست سازمان حفاظت محیط زیست همپای دیگر همراهان و هم جناحی‌های خود به این دانشگاه و آن دانشگاه رهسپار شد و مانند همیشه از سخنرانی، بحث و جدل در جمع‌های دانشجویی غافل نشد.

معصومه ابتکار در این ایام از چهره سیاسی خود بیش از پیش رونمایی کرد و نشان داد که دغدغه نخست او و مشاوران و همراهانش، دغدغه‌ها و مشکلات محیط زیست کشور نیست بلکه مسائلی مانند رفع حصر، دفاع از جناح سیاسی که به آن تعلق دارد و هواداری برای یک جریان خاص سیاسی برایش در اولویت اول اهمیت است.

سخنرانی در دانشگاه تربیت مدرس تهران و حضور در میان دانشجویان دانشگاه بوشهر یکی از عمده‌ترین برنامه‌های خانم ابتکار در روزهای 15 و 16 آذر ماه امسال بود.

ریاست سازمان حفاظت محیط زیست که این روزها به‌خاطر عملکرد ضعیف سازمان متبوعش در حوزه آلودگی هوا، دفاع از محیط‌بانان، حفظ حیات وحش، رفع گرد و غبار و اوضاع اسف‌بار تالابهای کشور و ... مورد انتقادات فراوان مردم و کارشناسان محیط زیست قرار دارد با حضور در جمع دانشجویان به دفاع تمام‌قد از سیاستهای مختلف دولت تدبیر و سازمان متبوعش پرداخته است.

اما ابتکار این بار هم بدون توجه به خواست افکار عمومی در رابطه با احیای تالابها و کاهش آلودگی هوا و ... به فرافکنی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی روی آورد و همه اشتباهات را به مسئولان سابق منتسب کرد؛ وی که به مناسبت 16 آذر  و در روزی که نفسهای مردم تهران از شدت آلودگی هوا به شماره افتاده بود، پای در دانشگاه تربیت مدرس گذاشت و با وجود اینکه خود را فردی محیط زیستی معرفی کرد اما به ارائه گزارش عملکرد سیاسی دولت یازدهم و همفکران خود در یک جناح سیاسی پرداخت.

در روزهایی که تالابهای کشور در بدترین شرایط این سالهای خود به سر می‌برند و گرد و غبار نیمه غربی، جنوبی و شرقی کشورمان را فرا گرفته و آلودگی هوا نیز کلانشهرهای مرکزی را در چنپره خود قرار داده بانوی سبز‌پوش محیط زیست به مشکلات و گلایه‌های مردم لبخند زده و برای دفاع از هم پالگی‌های خود، داستانها گفت.

ابتکار در بخشهایی از سخنان خود در دانشگاه تربیت مدرس به جریانات دانشجویی اشاره کرد و گفت: این جریانات در تعامل با یکدیگر می‌توانند فضای سالم و آزادی را برای تضارب آرا و تحلیل شرایط ایجاد کنند؛ آنها می‌توانند تلاش کنند که انتخابات آینده در روندی درست در جامعه صورت گیرد چرا که تمام تلاش‌ها برای فضاسازی‌های رسانه‌ای در راستای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات است.

گویا مسئول شماره یک سازمان حفاظت محیط زیست، جمع‌آوری رای برای حسن روحانی و دقت در برنامه‌های انتخاباتی سال آینده را مهمتر از رسیدگی به وضعیت محیط‌بانان مظلوم و بی‌بضاعت کشور می‌داند و به جای دفاع از حافظان محیط زیست باید به دفاع از عملکرد دولت به هر قیمتی بی‌پردازد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دفاع از سران فتنه 88 و موضوع حصر را نیز فراموش نکرد و مدعی شد که این امر از جمله مطالبات دانشجویان است!

ظاهراً در نظر رئیس سازمان محیط زیست، امروز دغدغه و مشکل مردم تهران و سایر شهرها، حصر سران فتنه 88 است و نه آلودگی هوا و گرد و غبار ناشی از کانونهای داخلی و خارجی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین عنوان کرد: آزادی برای برگزاری مراسم روز دانشجو در سال‌های 88، 89 و 90 وجود نداشت؛ فضای اجتماعی و سیاسی تغییر کرده و آقای رئیس‌جمهور نیز در حد توان در راستای بهبود شرایط اقدام کرده است؛ رئیس جمهور به شعارهایش پایبند است اما ممکن است شعارهایش به راحتی محقق نشود، رفع تحریم‌ها از شعارهای مهم رئیس جمهور بود که با سختی انجام شد.

اما این بانوی سبز‌پوش به این نکته اشاره نکرد که برنامه‌های دولت برای کاهش آلودگی و غلظت آلاینده‌ها چه بوده و تا چه اندازه‌ دولت در رسیدن به شعارهای خود در این خصوص موفقیت‌ داشته یا اینکه چرا بنزین‌های فاقد کیفیت به اسم بنزین یورو 4 وارد کشور شده، چه کسی مسئولیت آن را عهده‌دار بوده است و نقش برخی منسوبان به ابتکار در این میان چه بوده است.

وی توضیح نداد که دولت متبوعش در راستای واردات بنزین، کاهش غلظت آلاینده‌ها، کاهش گرد و غبار و احیای تالاب‌ها چه اقدامات موثری انجام داده است.

معاون رئیس‌جمهور، انتقادات دانشجویان مبنی بر گرسنگی کارگران را شعار خواند و مدعی شد: اینجا دانشگاه است، انضباط و نظمی دارد؛ شما در این جلسه هرج و مرج می‌کنید.

معصومه ابتکار این بار هم به صراحت تمام از دغدغهة‌ای واقعی خود گفت و اینکه برای او مسائل کلان زیست‌محیطی کشور ارزشی ندارد و او این سازمان را ابزاری برای سیاسی‌کاریهای خود و همراهانش قرار داده است.

معصومه ابتکار در مراسم روز 16 آذر و در میان تشویق‌های تعداد اندکی دانشجویان مشکلات عمده سازمان متبوعش اعم از خشک شدن تالابها، لایحه بر زمین مانده حمایت از محیط‌بانان، آلودگی هوا، تخریب جنگلها، گرد و غبار و ... را به فراموشی سپرد و در کنار لبخندهای خود به غیر از سیاست و سیاست‌زدگی، چیز دیگری به نمایش نگذاشت.

وی در مراسم 16 آذر دانشگاه تربیت مدرس در بخشهایی که به محیط زیست مرتبط می‌شد بازهم از پاسخ به انتقادات طفره رفت و درباره برنامه‌های زیست محیطی عنوان کرد: دولت یازدهم توزیع بنزین پتروشیمی را متوقف کرده و هیچ انتقال آبی بدون ارزیابی زیست محیطی صورت نمی‌گیرد؛ اصفهان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان از نظر وضعیت خشکسالی در شرایط بحرانی قرار دارند البته یکی از دستاوردهای دولت یازدهم احیای تالاب هورالعظیم است که آن را خشک تحویل گرفتیم و در حال حاضر با اقدامات دولت، این تالاب 60 درصد آب دارد!

ادعای خانم ابتکار مبنی بر اینکه «تالاب هورالعظیم 60 درصد آب دارد» این روزها با صراحت و فریاد هر چه تمام‌تر نمایندگان مردم خوزستان در مجلس، کذب محض اعلام شده و این نمایندگان از ورود فاضلابهای صنعتی و آلوده به این تالاب گله دارند که باعث شده هورالعطیم به گندابی بزرگ و متعفن تبدیل شود.

آری! این روزها رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بی‌توجه‌تر از همیشه به کارهای تبلیغی و سیاسی‌کاری خود مشغول است؛ دیگر محیط زیست کشور بیش از این تاب این همه سیاسی‌کاری این بانوی سبزپوش را ندارد. 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار