18. آذر 1395 - 8:26   |   کد مطلب: 14091
استاندار همدان از افتتاح راه‌آهن همدان ـ تهران در اسفند ماه امسال خبر داد.
قطار,شبنم همدان,همدان تهران,shabnamha.ir,افتتاح,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : محمدناصر نیک‌بخت در همایش فعالان اقتصادی در تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان همدان گفت: در صورتی‌که اتفاق خاصی نیفتد در اسفند قطار به همدان می‌رسد.

وی  با بیان این‌که با دستور رئیس‌جمهور 200 میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن همدان - تهران تخصیص داده شده است، اظهار کرد: پنج شنبه هجدهم آذر، نوبخت معاون رئیس‌جمهور برای بازدید از راه‌آهن همدان ـ تهران به استان همدان سفر می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه نبود ریل سبب طولانی شدن پروژه راه‌آهن همدان ـ تهران شد اما در حال حاضر ریل از هند و ترکیه وارد می‌شود، افزود: اگر مشکلی ایجاد نشود اسفند، قطار در همدان افتتاح می‌شود که احتمال حضور رئیس جمهور برای افتتاح آن وجود دارد.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی همدان در زمینه بازاریابی ورود پیدا کرده و اقدامات مناسبی برای ورود در بازار غرب آفریقا انجام شده است، عنوان کرد: بازار هدف، بسته بندی مرغوب و کیفیت بالا در تولید محصولات با هدف صادرات ضروری است.

وی ادامه داد: برای ایجاد صنعت بسته‌بندی با کمک سفیر ایران در روسیه، شرکت چندملیتی از روسیه اعلام آمادگی کرده و به مرحله‌ای رسیده که شریک ایرانی آن از شهرستان نهاوند نیز معرفی شده است.

این مسئول با بیان اینکه انتظار از صادرکنندگان را بارها گوشزد می‌کنیم اما خدماتی که باید به آنها ارائه شود را فراموش می‌کنیم، تاکید کرد: صادرکنندگان مرد میدانی هستند که برای جنگ و دفاع وارد می‌شوند و ممکن است آسیب بخورند.

وی خاطرنشان کرد: براساس گفته معاون سازمان توسعه تجارت، وابستگی به نفت از ٩۴ درصد به ٣۰ درصد رسیده که در این سه سال این امر عملی شده است.

استاندار همدان اظهار کرد: در۸ سال گذشته ٧۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی ایجاد شده است اما به خزانه وارد نشده چرا که اگر پول نفت وارد خزانه می‌شد، کسی به عنوان بابک زنجانی به وجود نمی‌آمد.

وی با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم سهم نفت در بودجه به ٣۰  درصد رسیده است، افزود: باید انتظارات از صادرکنندگان و حمایت‌هایی را که انجام می‌دهیم، بازگو کنیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار