30. آذر 1395 - 20:21   |   کد مطلب: 14339
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که ارتقا باوری ها و ارزش دینی در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است ، گفت : اکنون طلاق، بیکاری ، اعتیاد، حاشیه نشینی از مشکلات اجتماعی عمده جامعه امروز ایران است.
بیکاری,آسیب های اجتماعی,شبنم همدان,فقر,حاشیه نشینی,shabnamha.ir,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایرنا : حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی عصر روز سه شنبه در حاشیه دیدار با محمدرضا خباز استاندار سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود : شناسایی ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی جامعه به منظور ترویج ارزش های دینی یکی از اقدام های موثر این سازمان در سطح کلان است. 
وی اظهار داشت : بررسی توانایی ها و ضعف های فرهنگی و اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد اما باید به صورت مطالعات جامع آسیب های اجتماعی جامعه کشور بررسی می شد. 
وی خاطرنشان کرد : مراکز فرهنگی و اجتماعی شامل مساجد، کتابخانه باید برای آموزش آسیب های اجتماعی به مردم برنامه های راهبردی اتخاذ کند و نباید عرصه اجتماعی به حال خود رها شود. 
وی تصریح کرد : دشمنان نظام جمهوری اسلامی در زمان حاضر با آغاز جنگ نرم و نفوذ در بطن جامعه، جوانان و نوجوان جامعه را هدف قرار گرفته اند و اگر نیروهای فرهنگی جامعه فعال نباشند در آینده ای نزدیک آسیب های اجتماعی مخربی گریبان گیر فرزندانمان خواهد شد. 
خاموشی اضافه کرد : اکنون با تلاش وزرات کشور کارگروهای متعددی برای رفع آسیب های اجتماعی تشکیل شده است و سازمان تبلیغات اسلامی با قرار گرفتن در کارگروه اجتماعی و فرهنگی این وزراتخانه ، مهم ترین اقدام های مشاوره ای و فرهنگی برای کاهش اعتیاد و طلاق را در کشور آغاز کرده است. 
وی تصریح کرد : تمامی کارکنان این نهاد فرهنگی برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه آماده باش هستند و با توجه به همکاری استانداری های سراسر کشور با سازمان تبلغات اسلامی ، می توان در آینده ای نزدیک شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در کشور باشیم. 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد : در زمان حاضر نقش والدین در تربیت کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار است و خانواده ها نباید با بی توجهی زمینه بسیاری از بداخلاقی ها در بین کودکانشان را فراهم کنند. 
رئیس سازمان تبلیغات کشور امروز برای بررسی پیشرفت فیزیکی ساخت مجتمع فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان واقع در شهرستان شاهرود به این استان سفر کرد. 
مجتمع فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در دهه فجر امسال در شاهرود به بهره برداری می رسد. 

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار