11. دى 1395 - 20:05   |   کد مطلب: 14541
مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره گفت: به تازگی چند مجوز برای تاسیس دانشکده طب سنتی در وزارت بهداشت صادر شده است که یکی از این مجوزها به دانشگاه علوم پزشکی همدان تعلق گرفت.
همدان,وزارت بهداشت,تاسیس دانشکده طب سنتی,طب سنتی,دانشگاه علوم پزشکی همدان,shabnamha.ir,afkl ihوشبنم همدان

 به گزارش شبنم همدان به نقل از همدان پرس : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مجوز تاسیس دانشکده طب سنتی در همدان را صادر کرد.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره گفت: به تازگی چند مجوز برای تاسیس دانشکده طب سنتی در وزارت بهداشت صادر شده است که یکی از این مجوزها به دانشگاه علوم پزشکی همدان تعلق گرفت.

به گزارش ایرنا دکتر علی گودرزی روز شنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: امیدواریم با تلاش های صورت گرفته همدان به عنوان یکی از قطب‌های طب سنتی در کشور مطرح شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همدان با پیشینه تاریخی و شخصیت جهانی ابن سینا نیاز به تاسیس سلامتکده طب سنتی دارد، گفت: هم اکنون نیز ساخت 20 سلامتکده طب سنتی تیپ استاندارد با معماری ایرانی و اسلامی در 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور برای ارایه خدمات ارتقای سلامت در دستور کار وزارت بهداشت است.

وی بیان کرد: هدف از تاسیس این سلامتکده‎ها ساماندهی و رفع اقدام های غیر قانونی در این زمینه است و با تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان این مهم به تاییدیه وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی با تاکید بر توسعه و هدفگذاری مطلوب در راستای ترویج طب سنتی در همدان گفت:‌ در این راستا نخستین دوره آموزش پزشکان عمومی در همدان اجرایی شد.

دکتر گودرزی با بیان اینکه برای پزشکان طب سنتی دوره‌ای 200 ساعته برگزار می‌شود، گفت: این دوره در مدت 6 تا 7 ماه برگزار می‎ شود و مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی به پزشکان شرکت کننده اعطا خواهد شد.

دکتر گودرزی با بیان اینکه یکی از مشکلات طب سنتی ورود افراد غیر مجاز و بی‎ صلاحیت در کار طب سنتی است، گفت:‌ در چند ماه آینده پزشکان آموزش دیده به صورت رسمی آغاز به فعالیت می ‎کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه در چند سال گذشته با آسیب‌های بسیاری در شهر مواجه بودیم، افزود:‌ در این مدت برای متخلفان که فعالیت غیر قانونی داشتند، حکم قضایی صادر شد.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه با بیان اینکه همدان در بسیاری از موارد جزو استان‎های شاخص است، گفت:‌ از این پس افراد در دو رشته در زمینه طب سنتی فعالیت می ‌کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: رشته Ph.D و تخصصی تغذیه طب سنتی امسال وارد دانشگاه شد که دانشجویان آن پزشکان عمومی خواهند شد ودر آزمون دستیاری شرکت می‌کنند تا متخصص طب سنتی شوند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار