18. دى 1395 - 20:23   |   کد مطلب: 14669
یک شرکت کره‌ای به نام Nurugo موفق به تولید یک دوربین مجهز به پرتو ماورابنفش UV شده که به کاربران اجازه دیدن زیر سطح پوست را می‌دهد.
اپليكيشن,پرتو ماورا بنفش,پوست,دوربين,سلامت پوست,فناوري,کرم ضدآفتاب,گوشی هوشمند,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان ، ایسنا به نقل از گیزمگ نوشت : این فناوری کهSmartUV نام دارد در حال حاضر در نمایشگاه CESبه نمایش گذاشته شده است.

این دوربین تصویربرداری UV به گوشی‌های هوشمند  متصل شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا زیر سطح پوست خود را مشاهده کرده و از وضعیت آن باخبر شوند.

استفاده اصلیSmartUV  نظارت بر سلامت پوست بوده و شرکت  Nurugoمی‌گوید که کاربران با استفاده از این فناوری می‌توانند از مشکلات پوستی خود در مراحل اولیه و قبل از قابل مشاهده شدن آن باخبر شوند.

مزیت دیگر استفاد از این فناوری این است که کاربر می‌تواند از رسیدن کرم‌های ضد آفتاب به تمامی نقاط صورت مطمئن شده و هیچ نقطه‌ای بدون ضدآفتاب نماند.

اگرچه کرم‌های ضد آفتاب مالیدنی در نورهای مرئی شفاف به نظر می‌رسند اما زمانی که توسط یک دوربین UV از آنها تصویربرداری می‌شود، به رنگ سیاه در می‌آیند.

 این امر به این دلیل است که این کرم‌ها به طور خاص برای مسدود کردن پرتوهای ماوراءبنفش طراحی شده‌اند.

این دوربین در دو نسخه مختلف و برای گوشی‌های آیفون و اندروید ساخته شده است.این فناوری همچنین دارای اپلیکیشن همراه برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS است.

SmartUV در حال حاضر در کمپین Kickstarter قرار گرفته و اگر به تولید انبوه برسد با قیمت 195 دلار روانه بازار  خواهد شد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار