27. دى 1395 - 8:24   |   کد مطلب: 14814
رئیس گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره کل استان همدان
اجرای طرح امین در مدارس استان همدان
با توجه به این‌که جنگ امروز سخت‌تر از جنگ تحمیلی است اجرای طرح امین در مدارس بسیار تأثیرگذار است.
همدان,دانش آموزان,طرح امین,اجرای طرح امین در مدارس همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان : عباس تجری در همایش مدارس مجری طرح امین در استان همدان با اشاره به اجرای طرح امین در 36 مدرسه استان، اظهار داشت: با توجه به این‌که جنگ امروز سخت‌تر از جنگ تحمیلی است اجرای طرح امین در مدارس بسیار تأثیرگذار است.

وی بابیان اینکه امروزه ما در شرایط سخت فرهنگی هستیم، بیان کرد: دانش‌آموزان ما در شرایط سختی به سر می‌کنند که وظیفه ما مصلح کردن دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه است.

تجری با اشاره به جنگ سخت فرهنگی در جامعه، عنوان کرد: در زمان جنگ تحمیلی سنگرهای ما در سوسنگرد و سرپل ذهاب بود اما امروزه این سنگرها در پشت‌بام منازل است.

وی تصریح کرد: این از زبان مدافعین حرم است که " جنگ سوریه، سربریدن‌ها با قناسه و داس برای ماکسی از شما جوانان و نوجوان انتظار جنگ ندارد چراکه ما هستیم" که امروزه وظیفه ما داشتن آمادگی لازم و مقابله با تهاجمات فرهنگی است چراکه مدافعان حرم از هویت و امنیت ما حفاظت می‌کنند.

تجری با اشاره به موضوع عدم توجه کافی به قرآن در ایران بیان کرد: در هر 2 ثانیه یک انجیل در دنیا چاپ می‌شود که با انجیل حضرت عیسی(ع) متفاوت است و در عربستان سعودی در سال 30 میلیون قرآن توزیع می‌شود که بدون ترجمه و بیشتر تبلیغ آل یهود است.

وی افزود: امروزه در برخی مدارس ما مشکلات کمبود قرآن داریم و این خود در کشور چون ایران به گفته مقام معظم رهبری" باید کارکرد" چراکه خیلی از قرآن‌هایی که در ایران چاپ می‌شود ترجمه ندارد و این نشان‌دهنده‌ی این است که ما به دنبال نشر قرآن نیستیم چراکه ما باید این کتاب مبین را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

رئیس گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره استان همدان، اظهار داشت: در سال گذشته 56 هزار میلیارد تومان لباس خریداری‌شده و 12 هزار سفر به کشورهای نیز ترکیه و تایلند انجام‌شده و هر ایرانی در سال 84 هزار تومان نوشابه و 110 هزار تومان سیگار مصرف می‌کند درحالی‌که سهم هر ایرانی برای خرید قرآن 175 تومان است.

وی افزود: ما متولیان فرهنگی باید بیشتر کارکنیم و مدارس امین آماده حل برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی هستند که مقام معظم رهبری فرمودند"اگر مسئولان فرهنگی به‌ضرورت کار خود پی ببرند از خواب شب خود می‌زنند".

تجری در رابطه با انیمیشن‌ها و فیلم‌های بر ضد حضرت مهدی( ع)، بیان کرد: نزدیک به 300 فیلم و 300 انیمیشن بر ضد حضرت مهدی (ع) ساخته‌شده که کار ما در مدارس بسیار سخت است و خوشبختانه در 36 مدرسه استان این طرح در حال اجرا است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در مدارس با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری، عنوان کرد: امسال 100 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی، 80 هزار دانش‌آموز در فجر قرآن و 60 هزار دانش‌آموز در مسابقات درس‌هایی از قرآن شرکت کردند و 500 مبلغ دینی علاوه بر مبلغان مطرح در طرح امین در غالب گروه‌های مشکات و سراج با حضور در مدارس به شبهات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

رئیس گروه گسترش فرهنگ قرآن، نماز و عترت اداره کل همدان گفت: 1600  نمازخانه در مدارس استان وجود دارد که از این تعداد حدود 1547 روحانی برای اقامه نماز جماعت دارند و آیت‌الله محمدی و موسوی اصفهانی نیز در نماز جماعت مدارس متعدد شرکت نموده و به شبهات دانش‌آموزان رسیدگی می‌کنند.

تجری تصریح کرد: با توجه به این‌که ما در جنگ فرهنگی و اعتقادی قرار داریم مربیان باید در مدارس به‌صورت چهره به چهره و مستمر با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند چراکه 36 مدرسه طرح امین کافی نیست و ظرفیت ما حداکثر 90 مدرسه است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار