4. بهمن 1395 - 12:07   |   کد مطلب: 14935
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خبر داد:
نشت گاز موجب انفجار دو منزل مسکونی در همدان شد
بررسی های اولیه درباره علت این حادثه که باعث مصدومیت یک جوان حدودا 30 ساله شد، نشت و تجمع گاز شهری در محیط بسته منزل بوده است.
همدان,نشت گاز,منزل مسکونی,انفجار در منزل مسکونی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از همدان پرس : مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: انفجارناشی از نشت گازدر دو حادثه  باعث تخریب دوباب منزل مسکونی و مصدومیت 3 نفر گردید.

محمدرضا بیاناتی با اعلام این مطلب افزود: ساعت 12 و 44 دقیقه روز یکشنبه 3 بهمن وقوع یک مورد انفجار به سامانه 125 گزارش شد.

وی اضافه کرد: با دریافت این گزارش بلافاصله اکیپ عملیاتی ایستگاه 18 به نشانی اعلام شده در تپه حاج عنایت اعزام و 3 دقیقه بعد در محل حادثه حاضر شد.

بیاناتی اظهار کرد: آتش نشانان در بررسی محل حادثه مشاهده کردند انفجار در طبقه دوم یک ساختمان 2 طبقه باعث تخریب بخشی از دیواره های آن شده است.

وی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با قطع جریان گاز و برق و همچنین نصب نوار خطر و علائم هشداردهنده اقدام به ایمنسازی محل کردند.

محمدرضا بیاناتی خاطرنشان کرد: بررسی های اولیه درباره علت این حادثه که باعث مصدومیت یک جوان حدودا 30 ساله شد، نشت و تجمع گاز شهری در محیط بسته منزل بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در ادامه با اشاره به وقوع یک حادثه مشابه گفت: ساعت 13 و 25 دقیقه وقوع انفجار دیگری در حوالی میدان شیرسنگی به سامانه 125 گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله اکیپ عملیاتی ایستگاه 12 به محل اعلام شده اعزام و سه دقیقه بعد در محل حادثه حاضر شدند.

محمدرضا بیاناتی خاطرنشان کرد: آتش نشانان در بررسی اولیه مشاهده کردند؛ نشت گاز باعث انفجار در طبقه اول یک منزل دو طبقه باعث مصدومیت زوج سالخورده ساکن در آن شده است.

وی افزود: آتشنشانان بلافاصله با گزارش وضعیت مصدومیت زوج سالخورده به مرکز فوریتهای پزشکی اقدام به ایمن سازی محل حادثه کردند.

بیاناتی یادآور شد: با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه آتش نشانان مصدومان حادثه را با کمک آنان به بیمارستان منتقل کردند.

وی علت این حادثه را نیز مانند حادثه های قبلی نشت و تجمع گاز در محیط منزل و انفجار آن پس از ایجاد حرارت عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از شهروندان خواست با رعایت کامل اصول ایمنی از جمله استفاده از وسایل گازسوز و اتصالات استاندارد از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار