19. بهمن 1395 - 16:11   |   کد مطلب: 15218
بررسی‌های لازم برای ایجاد گرایش کارشناسی‌ارشد «رسانه» در دانشگاه آزاد انجام شده است و به‌زودی این رشته در این دانشگاه دانشجو پذیرش می‌کند.
همدان,دانشگاه آزاد,همدان,کارشناسی‌ارشد رسانه,پذیرش دانشجو,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به  نقل از ایسنا : دکتر سعید جامه‌بزرگی اظهار کرد: دانشگاه آزاد با توجه به نیاز جامعه به حضور بیشتر متخصصان و خارج نشدن سرمایه‌های انسانی از کشور، با پیگیری‌های حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و با فرمان حضرت امام(ره) فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر حرکت و شیوه عمل دانشگاه آزاد را بزرگان استان همچون امام جمعه، نمایندگان مردم، استاندار و ... در هیئت امنا و هیئت مؤسس تعیین می‌کنند.

جامه‌بزرگی با بیان اینکه آیت‌الله هاشم‌رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد مطرح بود، افزود: پس از رحلت ایشان، اکنون این جایگاه به دکتر ولایتی واگذار شده است.

وی تأکید کرد: امیدواریم با ریاست ایشان افق جدیدی برای پیشرفت گشوده شود و از تنش‌های سیاسی دور شده و بیش از پیش این دانشگاه به پژوهش بپردازد.

جامه‌بزرگی از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه در حوزه‌های ITو موادشیمیایی شرکت‌هایی ثبت و محصولاتی قابل تجاری‌سازی تولید کرده است.

وی جذب اساتید و ایجاد رشته‌های جدید در مقاطع ارشد و دکترا را از جمله ظرفیت‌های این دانشگاه برشمرد و عنوان کرد: سامانه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد نیز دانشگاه‌های استان را به صورت اینترنتی به یکدیگر متصل می‌کند و اساتید و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز با تخفیفات دانشجویی ارائه شده به آنها از این ظرفیت جدید استفاده خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد همدان در بخش دیگری از سخنانش از دانشگاه آزاد به عنوان یکی از زیباترین دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: این دانشگاه با دارا بودن ظرفیت‌هایی همچون خوابگاه با ظرفیت پذیرش 1600 نفر با امکانات عالی که با هتل‌های سه ستاره برابری می‌کند، سلف سرویس با ظرفیت 2 هزار نفر، سالن آمفی‌تئاتر و کلاس‌های آموزشی با امکانات عالی و امکانات ورزشی از جمله ظرفیت‌های لازم برای توسعه گردشگری در این دانشگاه است.

وی موزه آمادای دانشگاه آزاد را از جمله ظرفیت‌های موجود به منظور گسترش توریسم علمی، فرهنگی و آموزشی عنوان کرد و گفت: این موزه در دو بخش مردم‌شناسی و حیات‌وحش فعالیت می‌کند.

دانشگاه آزاد مالک خصوصی ندارد

جامه‌بزرگی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد یک مرکز غیردولتی و غیرخصوصی است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه مالک خاصی ندارد و از طریق آورده مردم اداره می‌شود و تنها در صورتی‌که مردم بخواهند منحل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دوره توسعه کمی این دانشگاه و افزایش شمار دانشجویان سپری شده است، یادآور شد: توسعه گردشگری، رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، مناطق محروم و ایجاد دانشگاه آزاد در این مناطق از جمله برنامه‌های توسعه این دانشگاه در آینده خواهد بود.

وی از احداث و آغاز به‌کار دانشگاه آزاد پردیس فامنین، احداث مرکز رزن و احداث مرکز قروه‌درجزین خبر داد و گفت: در ایام الله دهه فجر مرکز رزن با اعتبار یک میلیارد تومان و مرکز قروه‌درجزین با 1.5 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده کلنگ‌زنی خواهد شد.

صندلی خالی نباید مسئولان دانشگاه را نگران کند

رئیس دانشگاه آزاد همدان در بخش دیگری با بیان اینکه صندلی خالی در تمامی دانشگاه‌های کشور وجود دارد، گفت: خالی شدن صندلی‌های دانشگاه نباید مسئولان این دانشگاه را نگران کند چرا که اساتید فرصت بیشتری برای احصای مسائل و مشکلات موجود در جامعه پیدا می‌کنند و به جای ارائه مقاله‌های ISI، به مسائل کشور می‌پردازند.

جامه‌بزرگی با اشاره به اینکه 500 رشته در دانشگاه آزاد استان و 216 رشته نیز در دانشگاه آزاد واحد همدان وجود دارد، افزود: در واحد همدان در مقطع دکترا 27 رشته و در مقطع ارشد نیز 76 رشته وجود دارد که همگی فعال هستند.

وی با بیان اینکه 22 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد همدان مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: دانشگاه آزاد 25 درصد از دانشجویان استان را شامل می‌شود همچنین این دانشگاه 50 درصد از امکانات دانشگاه‌های استان را داراست.

رئیس دانشگاه آزاد همدان در بخش دیگری از سخنانش به طرح شفای سلامت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) قرار است به پیاده‌راه تبدیل شوند و در این صورت دسترسی بیماران به مطب پزشکان سخت خواهد شد بنابراین طرح شفای سلامت برای انتقال مطب تمامی پزشکان در جوار دانشگاه آزاد مطرح شده که در سطح کارشناسی قرار دارد.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر، مسئولان دانشگاه آزاد، شهرداری همدان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با این طرح موافق هستند اما منتظر موافقت صنف پزشکان برای اجرای این طرح هستیم.

جامه‌بزرگی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فضای شهری امکانات و شرایطی همچون دانشگاه آزاد وجود ندارد و برای ورود و خروج آمبولانس به این محل با ترافیک مواجه نخواهد شد همچنین فضای کافی برای پارکینگ وجود دارد بنابراین در فضای شهری این کار قابل انجام نیست.

وی به مقالات و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد استان اشاره کرد و گفت: تعداد مقالات این دانشگاه از سطح متوسط کشوری بالاتر است.

جامه‌بزرگی از رشد 13 درصدی چاپ مقالات در کشور خبر داد و تصریح کرد: در تولیدات علمی کشور نیز این دانشگاه سهم 20 درصدی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه توسعه رشته‌های کم کاربرد را در دانشگاه آزاد نخواهیم داشت، یادآور شد: در سال آینده 56 نفر در رشته‌های خاص و پرکاربردی همچون نانو و علوم پزشکی استاد جذب خواهد شد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار