27. بهمن 1395 - 8:55   |   کد مطلب: 15374
به گفته یک کارشناس مامایی از همدان:
عوامل ایجاد عفونت در زنان که موجب ناباروری می شود
عفونت‌های شدید و درمان نشده زنان منجر به ورودش به رحم، بسته شدن لوله‌های رحمی و در نتیجه ناباروری می‌شود.
رحم,عفونت,ناباروری,همدان,کارشناس مامایی,عفونت قارچی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : فریبا اسدی با بیان اینکه عفونت‌های زنان در سنین باروری یعنی از زمان بلوغ تا یائسگی در کمینشان است، تصریح کرد: این عفونت‌ها در سه نوع میکروبی، قارچی و ویروسی است که هریک از آن علائم ویژه‌ای دارد.

وی افزود: عفونت‌های میکروبی عوارضی نظیر بوی بد، سوزش، ترشحات فراوان و دردهای زیردل را به همراه دارد و قابل انتقال به همسر است، عفونت‌های قارچی علائمی نظیر خارش و ترشحات چسبناک را به همراه دارد و احتمال انتقال به همسر خفیف است و عفونت‌های ویروسی قابل انتقال بوده و شامل زگیل و تبخال تناسلی است.

ماست ترش عامل موثر در درمان عفونت قارچی

اسدی با تأکید بر اینکه با رعایت بهداشت می‌توان در پیشگیری و بهبود عفونت‌ها موثر بود، اعلام کرد: خوردن ماست ترش تأثیر بسزایی در پیشگیری و درمان عفونت‌های قارچی دارد.

درمان‌های خانگی برای عفونت‌های خفیف

این کارشناس مامایی با بیان اینکه درمان‌های خانگی در موارد خفیفی از عفونت موثر است، عنوان کرد: استفاده از سرکه، بومادران، آویشن، جوش‌شیرین و ... از درمان‌های خانگی عفونت‌های خفیف به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: کسانی‌که در سنین بعد از ازدواج دچار عفونت‌های ذکر شده، می‌شوند، در درجه اول باید توسط پزشک زنان معاینه شوند تا نوع عفونت آنها تشخیص داده شود تا داروی مخصوص آن در اختیارشان قرار گیرد.

تأثیر نوع لباس بر ایجاد و تشدید عفونت

این کارشناس مامایی خاطرنشان کرد: استفاده از شلوارهای تنگ و چسبان تهویه و ورود هوا را با مشکل مواجه می‌کند و این امر منجر به افزایش عفونت می‌شود.

وی افزود: لباس زیرهای پلاستیکی نیز در افزایش عفونت موثر هستند بنابراین توصیه می‌شود خانم‌ها از لباس زیرهای نخی استفاده کنند.

اسدی توصیه کرد: لباس‌های زیر را هرگز با پودر لباسشویی و صابون‌های معطر نشویید چرا که منجر به حساسیت می‌شود همچنین پس از شست‌وشوی لباس‌های زیر آنها را در معرض آفتاب قرار داده و یا بر روی آنها اتو بکشید تا میکروب‌ها از بین برود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار