2. اسفند 1395 - 13:41   |   کد مطلب: 15462
بانوی راننده همدانی از دغدغه هایش میگوید;
وضعیت اسفناک هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان
رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری، استان را به حال خود رها کرده‌ و تنها یک‌بار زمان انتخابات به بچه‌های هیئت قول دادند که برنامه‌های زیادی برای هیئت دارند و بعدازاینکه رأی آوردند دیگرکسی ایشان را ندید.من برای مسابقه قهرمانی کشور ۴ روز مداوم پیگیری کردم و هر بار با در بسته هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان رو به رو می شدم و در نهایت با رئیس سابق هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان تماس گرفتم و ایشان پیگیر کارهای من شد.
اتومبیلرانی,اداره کل ورزش و جوانان همدان,مژده سماوکی عزیز,هیئت اتومبیلرانی و موتورسورای همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان‌,afkl ih,شبنم ها

وضعیت اسفناک هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان 

 

اتومبیلرانی اتومبیلرانی اتومبیلرانی اتومبیلرانی اتومبیلرانیاتومبیلرانی اتومبیلرانی موتور سواری موتور سواری موتور سواری موتور سواری موتور سواری  موتور سواری موتور سواری  مژده سماواکی عزیز  مژده سماواکی عزیز  مژده سماواکی عزیز  مژده سماواکی عزیز  مژده سماواکی عزیز  مژده سماواکی عزیز  مژده سماواکی عزیز  هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان  هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری مهر : روزگاری رشته اتومبیلرانی و موتورسواری همدان در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و همواره در ارزشیابی‌هایی که از طریق فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور صورت می‌گرفت رتبه‌های برتر را از آن خود می‌کرد و حتی در ارزشیابی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان نیز جزو هیئت‌های فعال قرار داشت.

اما متأسفانه در حال حاضر هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان به رتبه‌های بسیار پایین فدراسیون سقوط آزادکرده و دیگر خبری از آن‌همه شور و هیجان در این رشته در استان‌همدان نیست.

اتومبیلرانی و موتورسواری رشته‌ای است که شاید بتوان گفت بعد از فوتبال بالاترین هیجان را دارد و در دنیا جزو رشته‌های بسیار پرطرفدار قلمداد می‌شود.

متأسفانه انتخابات بحث‌برانگیز هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری و رفتن محمدامین روحی رئیس هیئت سابق اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان و آمدن اصغر جهانیان عضو شورای شهر نهاوند در این سمت حرف‌وحدیث‌های زیادی در این هیئت ایجاد کرده به طوری که از آن روز تابه‌حال بسیاری از اتومبیلرانان و موتورسواران استان‌همدان این رشته را رها کرده‌ و رفته‌اند.

اینکه چرا فردی که هیچ‌گونه سابقه فعالیت در این رشته را نداشته و حتی در شورای شهر نهاوند هم حضور دارد و با مشغله کاری بسیار زیاد به‌سوی این رشته آمده هنوز هم برای بسیاری از ورزشی‌ها جای سئوال دارد.

انتظار می‌رود مدیریت ارشد اداره ورزش و جوانان استان‌همدان وضعیت هیئت‌های ورزشی خود را به‌طور دقیق زیر ذره‌بین بگیرد و ببیند چرا رشته‌ای که روزگاری در کشور صاحب جایگاه بوده و فعالیت‌های خوبی داشته حالا به قعر استان‌های کشور سقوط کرده و فعالیت آن محدود به برگزاری همایش اتومبیلرانی و موتورسواری در سطح شهر شده و آیا واقعاً جایگاه هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان در این مکان است.

در هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همیشه بسته است

بانوی همدانی و جوان‌ترین راننده حرفه‌ای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور خود در رشته اتومبیلرانی اظهار  داشت: دوره مبتدی را در همدان آغاز و گواهینامه گرفتم.

مژده سماوکی عزیز، با بیان اینکه شاید باور این موضوع سخت باشد اما من قبل از اینکه در کلاس آموزشی شرکت کنم پشت فرمان ننشسته بودم و فقط ۱۵ روز از گرفتن گواهینامه عمومی من می‌گذشت که با شرکت در کلاس‌های آموزشی مشخص شد در این رشته می‌توانم موفق شوم، گفت: البته علاقه وافری به این ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد به افتخارات خوبی برسم و اکنون گواهینامه‌ای دارم که فقط ۱۰ نفر در ایران موفق به گرفتن آن شده‌اند.

تمام زندگی‌ام را وقف این رشته کرده ام

سماوکی عزیز افزود: دوره‌های رانندگی زیادی را نیز در خارج از کشور و در کشورهای دبی و عمان گذرانده‌ام و تمام زندگی‌ام را وقف این رشته کرده ام.

جوان‌ترین راننده حرفه‌ای ایران با اشاره به ضعف‌های هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان گفت: وضعیت هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان بسیار خراب است و بنده اصلاً رئیس هیئت را تابه‌حال از نزدیک ندیده‌ام.

سماوکی عزیز خاطرنشان کرد: رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری، استان را به حال خود رها کرده‌ و تنها یک‌بار زمان انتخابات به بچه‌های هیئت قول دادند که برنامه‌های زیادی برای هیئت دارند و بعدازاینکه رأی آوردند دیگرکسی ایشان را ندید.

در شهر خودم غریبه هستم

وی با اشاره به شرکت خود با نام استانی دیگر در مسابقات قهرمانی کشور بیان کرد: من برای مسابقه قهرمانی کشور ۴ روز مداوم پیگیری کردم و هر بار  با در بسته هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان رو به رو می شدم و در نهایت با رئیس سابق هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان تماس گرفتم و ایشان پیگیر کارهای من شد.

مربی اتومبیلرانی استان‌همدان عنوان کرد: رئیس سابق هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان با رئیس هیئت‌های سایر استان‌ها تماس گرفتند و درنهایت بنده از استان قم در این مسابقات شرکت کردم هرچند خیلی از استان‌ها راغب بودند که من از استان آن‌ها در این مسابقات شرکت کنم اما متأسفانه در شهر خودم غریبه هستم.

مربی اتومبیل‌رانی استان‌همدان یادآور شد: رشته اتومبیلرانی هزینه‌های سرسام‌آوری دارد اما متأسفانه در همدان هیچ‌کدام از این زحمات ما قدر دانسته نمی‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در قسمت بانوان هیچ‌کس در همدان به غیر از من وجود ندارد که بتواند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد و باید به حال این وضعیت همدان گریست.

سماوکی عزیز افزود: در حال حاضر در کمیته آموزش فدراسیون فعالیت می‌کنم اما در شهرم جایگاهی ندارم درصورتی‌که می‌توانم کلاس بگذارم و بانوان زیادی را آموزش داده و جذب این رشته کنم.

با فراهم شدن بستر مناسب بانوان زیادی به این رشته جذب خواهند شد

جوان‌ترین راننده حرفه‌ای ‌ایران با اشاره به واکنش مردم به رانندگی حرفه‌ای بانوان گفت: مردم نگاه بسیار مثبتی دارند و استقبال می‌کنند و برای خودم بارها پیش‌آمده که مردم در کوچه و بازار و خیابان مرا تشویق به ادامه فعالیت در این رشته کرده اند و به طور قطع با فراهم شدن بستر مناسب بانوان زیادی به این رشته جذب خواهند شد.

وی عنوان کرد: مادرم همیشه حامی من بوده و با اینکه این ورزش سرشار از هیجان و استرس است اما او مثل کوه پشت من بوده و مرا حمایت کرده و از مشوق‌های اصلی من برای ادامه این رشته بوده است.

یکی از بانوان همدانی علاقه‌مند به رشته اتومبیلرانی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر نگاه مردم به  رانندگی بانوان تغییر کرده و این فرهنگ در جامعه ما جا افتاده و به‌راحتی بانوان در خیابان‌ها و جاده‌ها رانندگی می‌کنند.

مریم نیک‌خواه افزود: من علاقه دارم که به‌صورت حرفه‌ای رانندگی کنم اما متأسفانه شرایط و امکانات در همدان فراهم نیست.

این بانوی همدانی بابیان اینکه هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی همدان کلاسی برگزار نمی‌کند، گفت: بارها به هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان مراجعه کرده ام اما یا با در بسته مواجه شده‌ام و یا اگر هم باز بوده به‌درستی پاسخگو نبوده‌اند.

رفت‌وآمد و گرفتن خوابگاه در تهران سخت است

نیک‌خواه افزود: با این شرایط یا باید از علاقه خودم دست بکشم و یا مجبورم برای شرکت در کلاس‌های رانندگی مبتدی و حرفه‌ای به تهران سفر کنم که هم هزینه بالایی دارد هم رفت‌وآمد و گرفتن خوابگاه در تهران سخت است.

وی بابیان اینکه مسئولان دستگاه ورزش باید اقدامی در این زمینه انجام دهند، بیان کرد: امیدوارم با پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان وضعیت هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان رونق دوباره‌ای بگیرد و از این شرایط خارج شود.

این بانوی همدانی گفت: بانوان زیادی مانند من هستند که علاقه‌مند به فعالیت در این رشته باشند اما متأسفانه راه فعالیت ما بسته است و دستمان به‌جایی بند نیست.

بااین تفاسیر امید می رود با توجه مسئولان ورزش استان‌همدان بار دیگر شاهد رشد رشته اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان باشیم.

 

انتهای پیام/ص

اتومبیلرانی اتومبیلرانی اتومبیلرانی اتومبیلرانی اتومبیلرانی اتومبیلرانی اتومبیلرانی  موتور سواری  موتور سواری  موتور سواری  موتور سواری  موتور سواری  موتور سواری  موتور سواری ر موتور سواری  موتور سواری  موتور سواری مژده سماواکی عزیز مژده سماواکی عزیز مژده سماواکی عزیز مژده سماواکی عزیز مژده سماواکی عزیز مژده سماواکی عزیز  هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان‌همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار