12. اسفند 1395 - 14:46   |   کد مطلب: 15610
شاعر برگزیده همایش شعر فاطمی اظهار داشت: برای شعر آئینی باید دقت زیادی به کار رود مبادا شعر به سمت خلاف جهت ارزشها و روشنگریهای ائمه حرکت کند. شعر آئینی در محتوا نیز باید ارزشهای والای اهل بیت را بیان کند
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, شاعر برگزیده , افسانه سادات حسینی

به گزارش شبنم همدان، 

شعر ها بازتاب حس شعر بیان احساس وعواطف بکر دست نخورده ای است که از عمق وجود انسان نشات  می گیرد از آنجا که  زبان شعر زبان گویای احساس است بر جان نیز می نشیند،  گاه یک شعر اثری بر روح انسان می گذارد که صدها سخنرانی وهمایش ان اثر را ندارند در زمان اهل بیت نیز شعرای بسیاری وجود داشته اند که در منقبت امامان شعر می گفته اند. همچنین از امام صادق روایت شده است که : هرکسی برای ما بیت شعری بسراید خداوند خانه ای در بهشت برایش می سازد. به مناسب ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) گفتگویی با مقام سوم شاعر برگزیده بخش آزاد  کنگره  سراسری شعر فاطمی افسانه سادات حسینی از نیشابور انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

اولین بار چگونه متوجه شدید که ذوق شعر گفتن در شما وجود دارد ؟

از دوران نوجوانی سیاه مشق هایی داشتم اما نمی توان به آنها شعر اطلاق کرد با وجود این احساسی خفته را در درونم ایجاد می کرد از اینکه می توانستم حس درونی خود را بر روی کاغذ بنویسم احساس سبکی و آرامش می کردم ,بعدها با حضور در کارگاههای آموزش دانش آموزی و تقویت و باروری در نوشته هایم دریافتم شکل کامل و پخته نوشته هایم شعر نامیده می شود.

با وجود اینکه شما اهل نیشابور مشهد هستید چطور از فراخوان مسابقه مطلع شدید و نظر شما به عنوان شاعر درباره برگزاری انجمن های ادبی چیست ؟

افسانه حسینی عنوان کرد :از طریق انجمن ادبی رابعه در نیشابور از فرخوان کنگره ادبی مطلع شدم انجمن های ادبی نقش بسیار زیادی در انسجام شعری شاعران دارند. در انجمن ادبی اربعه شاعران برجسته بسیاری حضور دارند نقد شعر بدون غرض از لحاظ ساختار و محتوای شعر کمک بسیاری به شاعران جوان در سرودن اشعار پر مغز و درست به لحاظ رعایت اصول شعری می کند .

شما در چه رشته ای تحصیل کرده اید؟

افسانه سادات حسینی پاسخ داد :کارشناسی ادبیات فارسی

چند سال است که به صورت حرفه ای شعر می سرایید وسردون شعر ائینی را از چه زمانی آغاز کرده اید ونظر خود شما به عنوان یک شاعری که همسایه امام رضا (ع)است تاچه میزان به امام رضا (ع) برای سرودن اشعار ائینی متوسل شده اید؟

شاعر برگزیده اذعان کرد :سه سال است به صورت حرفه ای  شعر می گویم و دوسال است که شعر آئینی می گویم در سرودن شعر آئینی به خود اهل بیت متوسل می شوم امام رضا (ع) بزرگترین سرمایه کشور ایران است مطمئناً در هر شعری به ایشان متوسل می شوم در سرودن بخشی هایی از شعر پیش می آید که نصف شعر را نوشته ام برای نوشتن بخشی دیگر دوباره وضو می گیرم سعی می کنم چند بار شعر را دوباره مطالعه کنم به امام رضا (ع) متوسل می شوم شروع به نوشتن می کنم  برای شعر آئینی باید دقت زیادی به کار رود مبادا شعر به سمت خلاف جهت ارزشها و روشنگریهای ائمه حرکت کند. شعر آئینی در محتوا نیز باید ارزشهای والای اهل بیت  را بیان کند

آیا اشعار شما تا به حال به چاپ رسیده است ؟

حسینی تصریح کرد :اشعار من در چندین جشنواره و کنگره و سوگواره سراسری و بین المللی برگزیده شده است اشعارم در کتاب گزیده اشعار کنگره فاطمی به چاپ رسیده است. همچنین چندین شعر ومتن  در هفته نامه  شهرآرا مجله مشهد به چاپ رسیده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است ,در آینده نه چندان دور شاهد چاپ اشعارم به صورت مستقل خواهید بود .

شعر چاپ شده افسانه سادات حسینی در کتاب گزیده اشعار فاطمی

آهسته برای بید می خوانی

با لهجه ی نابِ یاس لالایی

پیش قدمِ تو می چکد باران

هر شب که به خواب ابر می آیی

پیراهن وصله خورده ی کوچه

الوده ی بالهای کرکس بود

از فصل تنت چرا خزان رویید ؟

ان میوه ی دامنت که نارس بود

هر بار که آسمان تیمم کرد

با خاک بقیع خون دل ها خورد

هر روز علی زمین بغضی را

تا سید کبوتران چاهی برد

کِی در خنکای چادرت با عشق

هر چلچله اشیانه خواهد زد

بانوی بهار کی گل نرگس

در جسم زمین جوانه خواهد زد

 

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار