12. فروردين 1396 - 8:35   |   کد مطلب: 16027
مجموعه کتاب‌های«دوری فانتاسماگوری» نوشته‌ی اَبی هنلُن و ترجمه‌ی نلی محجوب است که از نشر پرتقال منتشر شده است.
کتاب,دوری و هیولای دوست داشتنی اش,نشر پرتقال,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان :  مجموعه کتاب‌های«دوری فانتاسماگوری» نوشته‌ی اَبی هنلُن و ترجمه‌ی نلی محجوب است که از نشر پرتقال منتشر شده است. دوری دختر کوچک خانواده است. یک خواهر و برادر بزگتر دارد که هیچ‌وقت او را به بازی‌ها و یواشکی‌های خودشان راه نمی‌دهند. اصلا انگار او را نمی‌بینند و به حساب نمی‌آورند. در عوض فکرهای عجیبی توی سرش می‌اندازند که دوری تمام آن‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کند. مثلا وقتی می‌خواهند از شر مزاحمت‌های دوری خلاص شوند و او را بترسانند، برایش از زنی صحبت می‌کنند که قرار است بیاید به خانه‌ی آنها و آن زن دندان‌های تیزی دارد و به شدت شرور و بدجنس است. دوری بلافاصله برای این زن اسم انتخاب می‌کند، خانم «گابل گراکر».
 
 این خانم گراکر خیلی زود به یکی از دشمنان درجه یک دوری تبدیل می‌شود که دائم قصد دارد دوری را از سر راه بردارد. اما دوری هم دوستانی برای خودش دارد. از جمله مری که یک بچه غول بی‌آزار است و بیشتر همبازی دوری است. یا آقای ناگی که هر بار دوری گرفتار مشکلی می‌شود و از عهده‌ی حل آن برنمی‌آید، به دادش می‌رسد. خصوصا مشکلاتی که با خانم گراکر پیدا می‌کند. البته نه این‌که فکر کنید خواهر و برادر دوری می‌توانند این دوستان و دشمنان خواهر کوچکشان را ببینند. فقط دوری می‌تواند این دوستان و دشمنان خیالی را ببیند و با آن‌ها ماجراجویی کند. 
 
«دوری فانتاسما گوری» مثل خیلی از داستان‌های کودک دیگر درباره دوستان خیالی است. دوستان خیالی یک دختربچه‌ی شیطان که عاشق ماجراجویی است اما خیلی تنهاست. دختربچه‌ای که از تنهایی به این دوستان خیالی پناه برده است. طبیعی است که در کنار دوستان خیالی دشمنان خیالی‌ای نیز وجود دارند که می‌توانند دردسر درست کنند و ماجراجویی‌های شخصیت اصلی داستان را به نمایش بگذارند. انگار این ذات بشر است که وقتی به دوست خیالی رو می‌آورد بلافاصله نیاز به دشمن خیالی نیز پیدا می‌کند. دشمنانی که باعث می‌شوند ما قدر دوستان‌مان را بیشتر بدانیم. 
 
ماجراهای دوری فانتاسما گوری به همین‌جاها ختم نمی‌شود. این مجموعه داستان که در چند جلد تالیف شده هربار به چند داستان از زندگی دوری می‌پردازد. زندگی‌ای که دوری در کنار دوستان خیالی‌اش دارد. 
 
این مجموعه داستان‌های جذاب مناسب برای مخاطبان شش سال به بالاست که هنوز گهگاهی دوستان خیالی‌شان را می‌بینند.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار