16. آبان 1399 - 7:55   |   کد مطلب: 11524
نگاهی به کتاب «مرغ همسایه غاز است»
حرف‌های درگوشی درباره مرغ همسایه!
کتاب «مرغ همسایه غاز است» سروده سعیده موسوی زاده توسط انتشارات کتاب و چرخ و فلک منتشر شده است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارسگروه کتاب و ادبیات: کتاب «مرغ همسایه غاز است» کتاب جدیدی از انتشارات کتاب و چرخ و فلک است. این کتاب مانند دیگر کتاب های این نشر به زبان طنز نوشته شده است منتها با این تفاوت که مخاطبان این کتاب نوجوانان هستند. یعنی سعیده موسوی زاده با زبانی طنز اشعاری را برای نوجوانان نوشته که در حال و هوای نوجوانی و روزهای مربوط به آنها است.

شاعر این کتاب کمی سر به سر مخاطبانش گذاشته و تلاش کرده در روزها و سال‌هایی که آدم‌ها بین دوران کودکی و جوانی گیر کرده‌اند، و نمی‌داند چه کند و با این همه تغییر چگونه کنار بیاید، با خواندن این کتاب لبخندی بر لبانشان بنشیند و به اتفاقات پیش رویشان به گونه دیگری نگاه کنند.

نویسنده کتاب در معرفی مجموعه شعرهایش نوشته است:

«باید عرض کنم، همان طوری که مرغ همسایه برای ما غاز است، مرغ ما هم برای همسایه غاز است. پس نتیجه می‌گیریم که همه مرغ‌ها به چشم خواهری غازند.

اما در این کتاب مثل آش شله قلمکار، همه چیز پیدا می‌شود از هویج و پیاز گرفته تا موتور و مین و نارنجک. توی یک صفحه‌اش املت می‌پزند و در صفحه دیگرش کمربند لاغری تبلیغ می‌کنند و حتی حیوانات خانگی و غیر خانگی هم در آن پیدا می‌شود. مثل مرغ و غاز و خفاش و لاک پشت...»

 

همان طور که نویسنده درباره کتابش نوشته است،‌ این کتاب اشعار طنزی دارد درباره دغدغه‌های نوجوانان آن هم نوجوانان امروزی که یا سرشان توی تبلت و کامپیوتر است یا پای اینترنت نشسته‌اند و اگر گرفتار اینها نباشند، از درس خواندن خسته‌ شده‌اند یا هزار فکر و خیال درباره خودشان و آینده‌شان به سرشان زده است.

شعرهای کتاب ساده، روان و صمیمی هستند و طنز دلنشینی چاشنی هر موضوع شده است.

به سبیلم قسم، فول آپشن، عشق موتور، خام بدم پخته شدم سوختم، درس خوان، کپسول خنده و ضامن نارنجک، جنگ لیزری، بچه محل‌های اینترنتی، با خودت چند چندی و مشکل جهان بینی عنوان تعدادی از شعرهای کتاب است.

در یکی از شعرهای کتاب می‌خوانیم:

چند ماهی می شود حالم بد است

در دلم یک غصه جا خوش کرده است

چند کیلو وزن ناهنجار را

نوجوانی با خودش آورده است

چشم را می‌بندم و با ترس و لرز

از جلوی آینه رد می‌شوم

متر خیاطی کمربندم شده

می‌روم روی ترازو دم به دم

می‌خورم یک وعده، آن هم نیمه شب

می‌روم در خواب، سر وقت غذا

ای خدا حس گناهی با من است

من چرا چاقم، چرا چاقم، چرا؟!

انتشارات کتاب چرخ و فلک کتاب «مرغ همسایه غاز است» را با تصویرگری فاطمه ابولی فرد با قیمت 4هزار تومان منتشر کرده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 66493348 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار