27. فروردين 1396 - 23:56   |   کد مطلب: 16269
یک کارشناس‌ارشد روانشناسی بالینی در همدان گفت:
رسیدن افراد به بلوغ فکری و عقلی نخستین لازمه آمادگی ازدواج
زیبایی، تحصیلات و ثروت معیار خوبی برای انتخاب همسر نیست چرا که اگر یکی از این موراد دچار تزلزل شود، افراد جا می‌زنند.
ازدواج,دین,روانشناسی بالینی,بلوغ فکری و عقلی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : رضوان‌مسعود میدانچی با بیان اینکه صرفا رسیدن به سن خاص و بلوغ جسمی و جنسی، برای تحقق ازدواجی موفق و مطمئن كافی نیست، اظهار کرد: علاوه بر این افراد باید به حدی از رشد و آمادگی روان شناختی نیز رسیده باشند تا بتوانند عهده‌دار مسئولیت‌ها و نقش‌های جدید خود در قالب زندگی مشترك شوند.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به بلوغ فکری و عقلی به سن و سال ربطی ندارد، ادامه داد: افراد قبل از ازدواج باید هدف خود را از تشکیل خانواده مشخص کنند.

میدانچی خاطرنشان کرد: زیبایی، ثروت، تحصیلات و دین مواردی است که معمولا افراد بر پایه این معیارها اقدام به ازدواج می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه معیارهای نامبرده از مواردی است که اغلب جوان‌ها بر پایه آن تصمیم‌گیری می‌کنند، عنوان کرد: زیبایی، تحصیلات و ثروت معیار خوبی برای انتخاب همسر نیست چرا که اگر یکی از این موراد دچار تزلزل شود، افراد جا می‌زنند.

این کارشناس مهمترین معیار برای ازدواج را دین اعلام کرد و افزود: دین پایه محکمی برای ازدواج و تشکیل خانواده است و تمام صفات اخلاقی خوب در آن مشاهده می‌شود بنابراین بهتر است جوانان برای انتخاب همسر از معیارهای ظاهری دست برداشته و به دین روی آورند.

وی ادامه داد: مهارت‌های زندگی مجموعه توانایی‏‌هایی هستند که فرد را قادر می‌سازد در طول زندگی، در مسیر کمال و ارتقای سازگاری با خود، دیگران و محیط گام بردارد به نحوی‌که به بهبود کیفیت زندگی او بینجامد بنابراین افراد قبل از ازدواج باید این مهارت‌ها را بیاموزند.

میدانچی به معرفی این مهارت‌ها پرداخت و اظهار کرد: مهارت خودآگاهی، مهارت همدلی، مهارت روابط بین فردی، مهارت ارتباط موثر، مقابله با استرس، مديريت بر هيجان‌ها، مهارت حل مسأله، تصميم‌گيري، مهارت تفكر خلاق و تفكر نقادانه مهارت‌هایی هستند که افراد باید فرا گیرند.

این دانشجوی دکترای روانشناسی عمومی خاطرنشان کرد: زندگی دارای نوسانات زیادی است و برای اینکه خود را در برابر این نوسانات نباخته و به حل مسأله پیش آمده بپردازیم لازم است این توانایی‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایمان در مقابله با این نوسانات کمک بسیاری می‌کند، یادآور شد: اکثر افرادی که بر پایه ایمان ازدواج کرده‌اند، موفق‌تر هستند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار