3. اسفند 1398 - 21:10   |   کد مطلب: 16516
ربانی مهر گفت: واقعیت امر این است که تحت هیچ شرایطی فضای مجازی نمیتواند جای مطالعه را بگیرد چون تأثیرات منفی خاص خود را دارد در کنار مزایایی که دارد بعضی وقتها با عدم استفاده صحیح هم باعث می شود مشکلات و دردسرهایی برای جوانان هم داشته باشد.
مطالعه,فضای مجازی,کتابخوانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تأثیر منفی فضای مجازی بر کاهش سرانه کتابخوانی

 

فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی  مطالعه مطالعه مطالعه مطالعه مطالعه مطالعه مطالعه

 

به گزارش شبنم همداناسداله ربانی مهر در گفت گو با نافع، در رابطه با تأثیر فضای مجای بر مطالعه جوانان در استان همدان بیان داشت: با آمدن فضای مجازی تأثیر منفی روی کتابخوانی گذاشته شد.

 

وی ادامه داد: الان در حال حاضر 45 درصد افراد به صورت مستقیم و غیر مستقیم با فضای مجازی در ارتباط هستند و ده ها شبکه نرم افزار در این زمینه درست شده است به همین خاطر متأسفانه تأثیر منفی روی کتابخوانی گذاشته است.

 

ربانی مهر افزود: از طرفی در کشور ما هم سرانه مطالعه نسبت به کشورهای توسعه یافته پایین بوده است و با آمدن فضای مجازی باعث شده است که تأثیر منفی و بیشتری هم داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: واقعیت امر این است که تحت هیچ شرایطی فضای مجازی نمیتواند جای مطالعه را بگیرد چون تأثیرات منفی خاص خود را دارد در کنار مزایایی که دارد بعضی وقتها با عدم استفاده صحیح هم باعث می شود مشکلات و دردسرهایی برای جوانان هم داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: به هر حال توصیه ما و همه کارشناسان و دلسوزان فرهنگی کشور این است که باید در جهت بالا بردن آمار مطالعه در کشور تلاش کنیم و علی رغم این که نمیشود جلوی فضای مجازی را گرفت و فضای مجازی هم یک نیاز است.

 

ربانی مهر ادامه داد: آن چیزی که امروز باید مورد توجه قرار بگیرد بحث کتاب و کتاب خوانی  است که در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه ای  دارد و باید سعی کنیم در فرهنگ سازی که اصلی ترین موضوع در بحث کتابخوانی است تلاش کنیم.

 

این مسئول فرهنگی استان در پایان خاطر نشان کرد: ما تفاهم نامه ای با اداره کل کتابخوانه های استان داریم، یکسری برنامه هایی در حوزه کتابخوانی در سال 95 داشتیم که یکی از آنها نشست کتابخوان با موضوع ازدواج و خانواده بود و در تابستان هم چند برنامه با همکاری نهاد کتابخانه ها و سازمان های مردم نهاد با موضوع کتابخوانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی کتابخوانی  مطالعه مطالعه مطالعه مطالعه مطالعه مطالعه مطالعه

دیدگاه شما

آخرین اخبار