4. خرداد 1396 - 16:08   |   کد مطلب: 16902
برگزاری همایش علمی یک روزه هپاتیت در همدان
همایش علمی,هپاتیت,همدان,غربالگری,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

 به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : موسس ورییس شبکه هپاتیت ایران در این همایش گفت: وضعیت هپاتیت نوع B که شیوع بالایی درایران داشت درمدت 40 سال اخیر روبه کاهش گذاشته است ودرحال حاضریک میلیون وچهارصدنفر درکشور به آن مبتلاهستند. 

علویان بابیان اینکه در دنیا350میلیون نفر مبتلابه هپاتیت نوع B هستند افزود: تنها با زدن یک واکسن در دوران نوزادی و حتی پیش از آن و با انجام آزمایش های غربالگری روی مادران می توان از افزایش هپاتیت نوع B پیشگیری کرد. 

وی با بیان اینکه در20 سال گذشته 5درصداز هموطنان مابه هپاتیت نوع B مبتلا بودند افزود: خوشبختانه با ارایه آموزشهای موثر و آغاز واکسیناسیون ازسال 93 به نوزادان این آمار رو به کاهش گذاشت که اگر این واکسیناسیون انجام نمیگرفت هم اکنون 40 درصداز بچه های ایران به این بیماری مبتلابودند.

 موسس شبکه هپاتیت ایران؛ گفت :هم اکنون درکشور نیم درصد مردم یعنی بیشتر از 200هزار نفر مبتلا به بیماری هپاتیت نوع C هستند.
 
 رییس شبکه هپاتیت ایران افزود:از مهمترین گروه های سنی درمعرض خطر به انواع هپاتیت؛ نوجوانان و جوانان می باشند وآگاهی به آنان در زمینه کنترل و پیشگیری از این بیماری و دیگر بیماری ها جز ضروریات آموزشی وبهداشتی تمام کشورهاست.
 
انتهای پیام/ص
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار