7. خرداد 1396 - 22:23   |   کد مطلب: 16951
مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان خبر داد:
اجرای طرح «آموزش شهروندی مدیریت بحران» در همدان
مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان از اجرای طرح «آموزش شهروندی مدیریت بحران» در همدان خبر داد.
شهرداری همدان,مدیریت بحران,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان ، خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره مدیریت بحران شهرداری همدان نوشت : بیتا روحی در خصوص این طرح  گفت: مردم به عنوان بخش زنده و پویای نظام مدیریت بحران، همواره نقش اساسی در روند صحیح به‌کارگیری منابع، پیشگیری و کاهش اثرات، مقابله و بازسازی پس از بحران دارند.

روحی افزود: آگاهی از شیوه صحیح آمادگی در برابر سوانح و بحرانها و مقابله با آنها علاوه بر کاهش تلفات و خسارات احتمالی، باعث کاهش هزینه ها، ارتقای کیفی بخش‌ها، پاسخگویی و بازسازی و مهمتر از همه آمادگی دائمی در برابر حوادث می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که کنترل سوانح و بحرانها، علاوه بر مشارکت سازمان‌ها و نهادهای دولتی، وابستگی زیادی به مشارکت گروه‌های مختلف مردم و شهروندان دارد، آموزش، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به افراد جامعه، راهکاری برای هماهنگی و جلب این مشارکتها است.

روحی با بیان اینکه در این راستا، طرح آموزش شهروندی مدیریت بحران در شهر همدان و با همکاری شهرداری همدان و جمعیت هلال احمر اجرا خواهد شد، اظهار داشت: خود امدادی، افزایش آگاهی و دگر امدادی به معنای توانایی حضور و مشارکت در فعالیت‌های جمعی و سازمان یافته و همکاری مؤثر با سازمانها و نهادهای مسئول از اهداف این طرح است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار