11. خرداد 1396 - 19:59   |   کد مطلب: 17011
برای انتقال آهن فروش‌ها به مکان مشاغل مزاحم، مصوبه ماده 5 گرفته‌ شده اما مشکل تملک با اداره اوقاف وجود دارد و در رابطه با بازار پرندگان نیز به مشکل مالکیتی برخورد کرده‌ایم.
بازار همدان,شورای عالی ترافیک,معاون شهرسازی و معماری,شهرداری همدان,shabnamha.ir

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : مجید یوسفی‌نوید ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان با اشاره به ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح پیاده راه‌سازی خیابان بوعلی اظهار کرد:‌ خوشبختانه امروز شاهد استفاده مردم از خیابان بوعلی به عنوان تفرجگاه هستیم و عوامل سازمان علوم پزشکی همدان اذعان دارند که این خیابان به یک ظرفیت سلامت‌محور تبدیل شده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی ترافیک برای پیاده‌راه‌سازی به عنوان آرامسازی ترافیک و ارتقای رینگ اول شهر، گفت:‌ در اجرای  طرح پیاده‌راه از هگمتانه تا آرامگاه بوعلی سیر تاریخی هزار ساله مورد توجه قرار گرفته و در این طرح از آرامگاه بوعلی که دارای معماری معاصر است به هگمتانه با معماری هزار ساله می‌رسیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان با بیان اینکه برای اجرای طرح پیاده راه شدن میدان امام (ره) و خیابان اکباتان مصوبه شورا گرفته شده است، خاطرنشان کرد:‌ مطالعه بازار همدان نیز در برنامه امسال است و مشکلات بازار شهر همدان از طریق مشاور مورد بررسی قرار خواهد گرفت که امیدواریم بعد از اجرای طرح پیاده‌راه خیابان اکباتان آن را نیز اجرایی کنیم.

وی با اشاره به تفاوت اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان و میدان امام (ره) با خیابان بوعلی، بیان کرد:‌ در خیابان اکباتان موضوع کاروانسراها، تیمچه‌ها و ... وجود دارد و حتی کف‌سازی این محدوده نیز با خیابان بوعلی متفاوت خواهد بود که به این موضوعات توجه شده است.

یوسفی‌نوید با تاکید به اینکه در اجرای طرح مورد نظر به مسائل زیرساختی نظیر جمع‌آوری آب‌های سطحی، موضوع صوتی و روشنایی نیز توجه شده و جلساتی برگزار شده تا  مشکل متعددی ایجاد نشود، گفت:‌ میدان امام (ره) دو هکتار مساحت و 160 متر قطر دارد که مساحت آن از خیابان بوعلی و اکباتان بیشتر است و به همین دلیل اجرای طرح بسیار سخت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای اینکه توان اجرایی ما در اجرای طرح کاهش پیدا نکند همزمان منطقه یک و دو طرح را آغاز خواهند کرد که خیابان اکباتان توسط شهرداری منطقه 2 و میدان امام (ره) نیز توسط شهرداری منطقه یک اجرایی  می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان با بیان اینکه جزئیات کف‌سازی در خیابان اکباتان متفاوت‌تر است چرا که در این خیابان کاروانسراها و تیمچه‌ها دیده شده است، گفت:‌ در حوزه مدیریت ترافیک نیز مطالعاتی انجام شده که در طرح پیاده‌راه‌سازی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تفاهمنامه‌ای منعقد شده که در اجرا و طراحی جداره خیابان بوعلی، مبلمان میدان امام (ره)، کف‌سازی خیابان اکباتان اعتبار ملی تعلق گیرد، افزود:‌ در خصوص حل  مشکل پارکینگ نیز در پشت تالار مرمر 4 هزار متر تملک خواهیم کرد تا پارکینگ طبقاتی ایجاد شود.

یوسفی‌نوید با بیان اینکه هفته گذشته طی جلسه‌ای تصمیم بر این شد که در رابطه با پارک سوار یک‌هزار و 300 متر زمین در پل پهلوان تملک کنیم، گفت: 240 هکتار زمین در محدوده جاده ملایر به عنوان محلی برای استقرار مشاغل مزاحم در نظر گرفته شده که برای رسیدن به هدف ایده‌آل در رابطه با آهن فروش‌ها باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص بازار آهن‌فروش‌ها موضوع آلاینده مطرح است و باید به مکان دیگری خارج از شهر منتقل شود، افزود: برای انتقال آهن فروش‌ها به مکان مشاغل مزاحم، مصوبه ماده 5 گرفته‌ شده اما مشکل تملک با اداره اوقاف وجود دارد و در رابطه با بازار پرندگان نیز به مشکل مالکیتی برخورد کرده‌ایم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار