9. خرداد 1396 - 23:11   |   کد مطلب: 16982
رییس‌کل بانک مرکزی از طرح جدید سکه ۵هزار ریالی رونمایی و از توزیع آن در نیمه خردادماه، همزمان با بزرگداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.
بانک مرکزی,سکه ۵۰۰تومانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان ، خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی نوشت : ولی‌الله سیف در آیین رونمایی از سکه جدید 5هزار ریالی که در پایان یکی از نشست‌های هیئت عامل  بانک مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی گفت: تولید سکه و اسکناس فرصت مناسبی است که جلوه‌هایی از رهبران تأثیرگذار و بزرگان علم و اندیشه، ایام و مناسبت‌های ویژه فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم در آن استفاده شود.
 وی افزود: سکه‌های یادبود که نمونه‌ای از آن به‌همت متخصصان این صنعت در بانک مرکزی تولید و رونمایی شد و در میانه خرداد منتشر خواهد شد، از این دست است.
در این مراسم رییس کل  بانک مرکزی، در خصوص میزان ضرب سکه  جدید 5هزار ریالی گفت: بانک مرکزی مجوز ضرب سکه 5هزار ریالی رایج با طرح جدید به‌میزان 20 میلیون قطعه را اخذ کرده است که در چهاردهم خرداد ماه سال جاری به‌مناسبت بزرگداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.
وی افزود: در سکه 55هزار ریالی از همان تصویر حضرت امام در واترمارک اسکناس ده‌هزار ریالی جدید، استفاده شده است.
رییس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به توزیع اسکناس جدید 100هزار ریالی در نیمه خردادماه و در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) به خودکفایی بانک مرکزی در تولید مطلس و واترمارک اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش و همت همکاران، بانک مرکزی موفق به تولید واترمارک با طراحی جدید و باکیفیت شده است.
گفتنی است در مراسم رونمایی سکه 55هزار ریالی از دست‌اندرکاران این طرح، قدردانی به عمل آمد.

در طراحی اسکناس جدید 10هزار ریالی که اواخر سال گذشته توسط رییس جمهور رونمایی شد، از نقوش اسلیمی که نماد فرهنگ و هویت ایرانی ــ اسلامی است، بهره گرفته شده است. در طرح پشت این اسکناس نیز، تصویر آرامگاه حافظ به‌همراه شعر «هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق؛ ثبت است بر جریده عالم دوام ما» از اشعار لسان‌الغیب با خطاطی یکی از خطاطان برجسته کشور گنجانده شده است.

بانک مرکزی,سکه ۵۰۰تومانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

دیدگاه شما

آخرین اخبار