12. خرداد 1396 - 17:09   |   کد مطلب: 17022
بانوان جودوکار همدانی همواره در مسابقات ملی و بین‌المللی خوش درخشیده و پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده‌اند به طوری که طی یکسال گذشته ۴۳ مدال رنگارنگ رهاورد تلاششان درعرصه ورزش بوده است.
همدان,جودو,بانوان جودوکار,اداره کل ورزش و جوانان همدان,ورزش بانوان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها
به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری مهر : جودو استان‌همدان همواره جزو رشته‌های موفق و مدال‌آور استان‌همدان تلقی می‌شود و توجه به استعدادیابی در این رشته ورزشی باعث شده تا همدان همیشه در تمام رده‌های سنی جودوکار داشته باشد اما دراین‌بین همیشه جودو بانوان استان‌همدان نسبت به آقایان از جایگاه بسیار برتری برخوردار بوده است.

بانوان جودوکار همدانی در مسابقات و لیگ‌های مختلف جودو همیشه یکسر و گردن از سایر استان‌ها بالاتر بوده‌اند و نبوده که در مسابقاتی شرکت کنند و دست‌خالی از این مسابقات بازگردند.

از همین نظر همدان در جودو بانوان همیشه یک پای ثابت اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف سنی بوده و به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی جودو بانوان شناخته می‌شود.

همدانی‌ها پای ثابت تیم ملی هستند

نایب‌رئیس هیئت جودوی استان‌همدان در این خصوص گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که استان‌همدان قطب جودو بانوان  در کشور است، اظهار داشت: جودوکاران همدانی همواره یک پای مسابقات، لیگ‌ها و اردوهای تیم ملی بوده و هستند.

هانیه سزاوار یگانه افزود: مربیان خانم جودو همدان همواره پای ثابت تیم‌های ملی بوده‌اند به‌طوری‌که کبری کرمی و مژگان و آذر کولیوند در چندین دوره به‌عنوان مربی در اردوی تیم ملی حاضر بودند.

 

وی بابیان اینکه جودو همدان همواره در بین سایر استان‌ها خوش درخشیده است، گفت: جودوی بانوان استان‌همدان جزو تیم‌های برتر است که در چند سال متوالی توانسته در رده سنی جوانان نایب‌قهرمان و در رده سنی نوجوانان و بزرگ‌سالان قهرمان کشور باشد.

بانوان جودوکار همدانی ۴۳ مدال کشوری سال گذشته کسب کردند

نایب‌رئیس هیئت جودوی استان‌همدان عنوان کرد: سال گذشته ۸ مرحله بانوان‌همدانی به مسابقات کشوری اعزام شوند که حاصل تلاش این افراد کسب ۲۰ مدال طلا ۱۴ نقره و ۹ برنز بود.

سزاوار یگانه بابیان این‌که سال گذشته بانوان جودوکار ۴۱ دور به تیم ملی دعوت شدند، بیان کرد: سال گذشته آرمیتا بازافکن، اسما نادری، زهرا خالدی، زهرا خانیان، زهرا خرمی، صبانه قنبری پاک، سمیرا صفری، شیرین رضایی، یاسمن احمدی، حدیث قیاسوند، شیوا جهانگیری، صبا کرمعلی، لیلا سیاهوشی، مائده وفایی، مریم بربط و حدیث سیف در اردوی تیم ملی حضور داشتند و امسال نیز صبا کرمعلی به تیم بزرگ‌سالان دعوت شد.

۸۰۰ نفر ورزشکار سازمان‌یافته در جودو همدان فعالیت می‌کنند

سزاوار یگانه با اشاره به اینکه ۸۰۰ نفر ورزشکار سازمان‌یافته در جودو همدان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد حدود ۲۷۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

نایب‌رئیس هیئت جودو استان‌همدان عنوان کرد: در شهرستان‌ها هم برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و شهرستان‌های بهار، نهاوند و ملایر از شهرستان‌های خوب مستعد و توانمند هیئت جودو استان‌همدان هستند و نهاوند به‌عنوان قطب جودو بانوان استان و کشور فعالیت می‌کند.

 

وی بابیان اینکه سال گذشته سه جودوکار همدانی به مسابقات آسیایی اعزام شدند، بیان کرد: مریم بربط، شیوا جهانگیری و لیلا سیاهوشی به این رقابت‌ها اعزام شدند که مریم بربط در دیدار پایانی وزن منهای ۷۰ کیلوگرم رقابت‌های جودو نوجوانان آسیا و در بخش بانوان برابر نانامی آساهی از ژاپن شکست خورد و به مدال نقره دست‌یافت.

سزاوار یگانه افزود: سال گذشته ۲۵۰۰ نفر در طرح استعدادیابی جودو شرکت کردند که ۱۲۰ نفر مستعد شناسایی شدند و از خردادماه مرحله دوم طرح که پرورش استعدادها است را انجام می دهیم.

سزاوار یگانه با اشاره به رشد جودو در همدان گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های هیئت در سال جاری توجه ویژه به امر استعدادیابی و توجه به سنین پایه در این رشته است.

۶ مربی در امر استعدادیابی فعالیت می‌کنند

نایب‌رئیس هیئت جودو استان عنوان کرد: ۶ مربی در امر استعدادیابی در همدان فعالیت دارند که امید می‌رود در آینده نه‌چندان دور با برنامه‌ریزی‌هایی که در امر استعدادیابی و توجه به نونهالان و نوجوانان در سنین پایه انجام داده‌ایم هیئت همدان رشد چشمگیری داشته باشد.

وی بابیان اینکه شهرستان‌ها از بازوان قدرتمند هیئت هستند و توجه به استعدادهای شهرستانی دستور کار و سیاست‌گذاری اصلی ماست، گفت: با هماهنگی و پیگیری رئیس هیئت در تمامی ایام سال مربیان استعدادیاب در خانه جودو استان‌همدان آماده استعدادیابی از سنین پایه هستند و در این زمینه همکاری بسیار خوبی با آموزش‌وپرورش وجود دارد.

 

سزاوار یگانه عنوان کرد: اگر امروز بانوان جودوکار استان‌همدان در کشور حرف اول را می‌زنند تنها به دلیل این است که توجه ویژه‌ای به امر استعدادیابی داریم و یک‌لحظه از جذب نفرات جدید کوتاهی نمی‌کنیم تا بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم همچنین شهرستان‌های تویسرکان، نهاوند و ملایر از شهرستان‌های فعال هستند و شهرستان بهار در حال راه‌اندازی مجدد جودو بانوان است.

برگزاری میزبانی اردوهای تیم ملی در همدان

رئیس هیئت جودوی استان‌همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که جودو در همدان خانه تخصصی دارد، اظهار  داشت: همدان پایگاه قهرمانی جودو کشور است و با توجه به سالن تخصصی و امکاناتی که در همدان داریم قصد داریم با رایزنی با فدراسیون میزبان اردوهای تیم ملی در سال ۹۶ باشیم.

جلال نصرپور افزود: زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شهرستان‌ها فراهم است و در بهار نیز یک خانه جودو با تجهیزات مناسب وجود دارد.

وی با اشاره به عدم استقبال بخش خصوصی برای حمایت از تیم‌های جودو گفت: متأسفانه بخش خصوصی از جودو حمایت نمی‌کند و هیئت با مشکلات ملی که دارد تمامی تیم‌ها را به مسابقات اعزام کرده است.

رئیس هیئت جودوی استان‌همدان عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان در حد توان خود در اعزام‌ها و برگزاری مسابقات هیئت را یاری می‌دهد و بیشتر از آن نیاز به اسپانسر و حمایت بخش خصوصی است.

 

نصرپور بابیان این‌که همدان داوران خانم خوبی در این رشته دارد، گفت: مسابقات کشوری داوران همدانی حرف زیادی برای گفتن داشته‌اند و خانم‌ها حنانه عقیلیان و اعظم رستمی از داوران برجسته استان هستند که در رقابت‌های کشوری به قضاوت می‌پردازند.

وی عنوان کرد: مربیان و داوران همدانی در کلاس‌های ارتقای داوری و مربیگری شرکت می‌کنند و در استان به‌هیچ‌عنوان مشکل مربی خانم و آقا نداریم؛ همچنین از ورزشکاران بزرگ‌سال استقبال می‌کنیم که کارت مربی‌گری دریافت کنند.

قرارگیری رشته آلیش در زیرمجموعه فدراسیون کشتی مشکلات بزرگی را برای هیئت جودو به وجود آورد نایب‌رئیس هیئت جودوی استان همدان با اشاره به مشکلات مشکل آلیش و جودو بیان کرد: در سال ۹۴ قرارگیری رشته آلیش در زیرمجموعه فدراسیون کشتی مشکلات بزرگی را برای هیئت جودو به وجود آورد و متأسفانه ورزشکارانی که هیئت جودو زحمات زیادی برای پرورش و موفقیت آن‌ها کشیده به‌راحتی از جودو جدا می‌شوند و روی به آلیش می‌آوردند.

وی یادآور شد: رشته آلیش در بخش مردان و زنان آن‌چنان‌که باید و شاید شناخته‌شده نیست و وقتی برخی جودوکاران از مدال‌آوری ناامید می‌شوند به ورزش آلیش روی می‌آورند و از بدنه جودو جدا می‌شوند و این قهرمان‌پروری ما را با مشکل مواجه می‌کند.

نصرپور افزود: بارها به دلیل این موضوع به فدراسیون کشتی و جودو اعتراض کردیم اما تاکنون جوابی نگرفتیم و گفته‌اند که برای رسیدگی به موضوع کمیته انضباطی تشکیل می‌دهند.

جودو، ورزشی از کشور ژاپن است که در سال ۱۹۳۲ میلادی متولد شد و تأکید اصلی این رشته ورزشی بر توانایی به کار بردن نیروی بدنی حریف است تا سرانجام این نیرو، تحلیل رفته و منجر به تسلیم شدن وی شود.

از این رو، جودو تنها یک مبارزه فیزیکی نیست، بلکه نوعی مبارزه فکری نیز به شمار می‌رود که می‌تواند نقش مؤثری در زمینه تقویت قوای ذهنی ورزشکار ایفا کند بنابراین تقویت این رشته ورزشی در استان همدان نقویت قوای ذهنی ورزشکاران است.

انتهای پیام/ص

    دیدگاه شما

    آخرین اخبار