13. خرداد 1396 - 9:07   |   کد مطلب: 17025
اگر کودکی کاری ناشایست انجام داد،به جای تنبیه بدنی، باید امتیازات خاصی مانند حق تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری و غیره را از او سلب کنند.
تنبیه بدنی,کودکان,والدین,رفتارهای غلط,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

آثار جبران ناپذیر تنبیه بدنی در کودکان

 
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : پژمان بابایی روانشناس با اشاره به اهمیت آموزش رفتار پسندیده به کودکان اظهار کرد: در بسیاری از جوامع تعلیم و تربیت به معنی تنبیه کردن است در حالی که این امر کار اشتباهی است و  والدین باید رفتار درست و صحیح را به فرزندشان آموزش بدهند تا اینکه بخواهند با آزار و اذیت بدنی و زبانی آن ها را متوجه رفتار اشتباهشان کنند.
 
وی ادامه داد: بعضی از پدر مادرها آخرین راه چاره را در تربیت فرزندان ، تنبیه بدنی می دانند، اما به جای اعمال خشونت، راه بهتری هم می توان پیدا كرد، چون تنبیه بدنی عوارض متعددی در رفتار و روحیه کودکان به جای خواهد گذاشت.
 
این روانشناس  افزود: اگر کودکی کاری ناشایست انجام داد،به جای تنبیه بدنی، باید امتیازات خاصی مانند حق تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری و غیره را از او سلب کنند.
 
بابایی با بیان اینکه تنبیه زیاد نتیجه عکس دارد، تاکید کرد:كودكانی كه با تنبیه بزرگ شده اند كمتر رفتار درست و نادرست را از هم تشخیص می دهند، و در غیاب والدین خود بیشتر از سایر کودکان رفتارهای غلط  انجام می دهند.
 
بابایی در پایان گفت :آموزش یکی از وظایف والدین است، آموزشی که همراه با رشد و تکامل   باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
انتهای پیام/ص
تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی تنبیه بدنی کودکان والدین کودکان والدین کودکان والدین کودکان والدین کودکان والدین کودکان والدین کودکان والدین کودکان والدین کودکان والدین رفتارهای غلط رفتارهای غلط رفتارهای غلط رفتارهای غلط رفتارهای غلط رفتارهای غلط

دیدگاه شما

آخرین اخبار