14. خرداد 1396 - 9:48   |   کد مطلب: 17040
مسئول دفتر امور خواهران ستاد عالی کانونهای فرهنگی مساجد کشور اظهار داشت: باید دقت کنیم که راه امام را گم نکنیم! مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر راه امام را گم كنيم يا فراموش كنيم، ملّت ايران سيلی خواهد خورد» و گم نکردن راه امام(ره) مستلزم جلوگیری از تحریف امام(ره) است.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, راه امام

به گزارش شبنم همدان تاریج معاصر کشور هرگز 14 خرداد را فراموش نخواهد کرد. روزی که مردم ایران پیر فرزانه و رهبر مبارز و پیشوای برحق خود را از دست دادند. به مناسبت سالروز ارتحال جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفتگویی با زهرا بیگدلی مسئول دفتر امور خواهران ستاد عالی کانونهای فرهنگی مساجد کشور انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

 

ویژگی های بارز شخصیت حضرت امام (ره) چه بود؟

زهرا بیگدلی اظهار داشت: رفتار و منش امام راحل، عملکردها ، شعارها ، اهداف و به طور کلی جهت گیری ایشان در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر ایمان و بر گرفته از مکتب تشیع در راه کسب رضای الهی بود .ویژگی بارز شخصیت امام راحل صراحت ایشان بود امام به شدت از هر گونه سیاسی کاری و کتمان حقایق پرهیز می کردند همچنین استقامت ایشان بر مواضع حق دستخوش هیچ گونه منفعت طلبی و محافظه کاری نمی شد. امام از عزت نفس بسیار بالایی برخوردار بودند در واقع یکی از رموز موفقیت نهضت امام (ره )در همین مساله نهفته بود چون به عنوان رهبری آزاده و انقلابی  مواضعی صریح و روشن داشتند در برابر تمام مسائل قاطعانه و مقتدرانه برخورد می کردند .صلابت ,قاطعیت ,شجاعت ,عزت نفس امام زبانزد دوست و دشمن بود .امام بزرگوار عامل واقعی به آیه شریفه "جاهدوا فی سبیل الله حق جهاده" امام راحل میدان دار مجاهدت فی سبیل الله بودند و حق جهاد را اَدا کردند .

برای ادامه راه امام خمینی و انقلاب در جامعه باید چه کارهایی صورت بگیرد ؟

مسئول دفتر امور خواهران ستاد عالی کانونهای فرهنگی مساجد کشور در این خصوص بیان کرد: انقلاب اسلامی برای ادامه حیات و حرکت خود در هر زمان و شرایطی نیازمند اندیشه های ناب امام راحل است. امروز منظومه فکری مقام معظم رهبری و سیاستهای حکیمانه ایشان دقیقاً منطبق با مکتب فکری وسیاسی امام (ره ) است و می تواند نقش راه ایران برای رسیدن به قله های پیشرفت و سعادت باشد. البته چون منشا و خاستگاه راه امام راحل اسلام ناب محمدی (ص) است هیچگاه از حرکت باز نخواهد ماند ,این وعده بر حق حق الهی است و در سالهای پس از رحلت ایشان نهضت انقلاب اسلامی با قدرت و پایداری به حرکت خود ادامه داده است .

وی  افزود: از نظر من برای تداوم راه امام باید ابتدا باید شناخت کامل ودقیقی از امام و راه ایشان داشته باشیم. بخصوص نسلی که دوران حیات پربرکت امام را درک نکرده و جوانان و نوجوانان که ضامن آینده ی نظام و انقلاب هستند باید درمورد اندیشه های امام و راه او مطالعه و تدبر کنند.

 

مراقب راه امام باشید که گم نشود

باید دقت کنیم که راه امام را گم نکنیم! مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر راه امام را گم كنيم يا فراموش كنيم، ملّت ايران سيلی خواهد خورد» و گم نکردن راه امام(ره) مستلزم جلوگیری از تحریف امام(ره) است!

خط فکری و اندیشه های ناب امام در بیانات و آثار ایشان موجود و کاملا مشهود است ، اما دشمنان و عناصر معاند فرصت طلب همواره مترصد تحریف مکتب امام و خطوط فکری ایشان هستند تا از این رهگذر به امیال سوء خود برسند .

رهبر انقلاب فرمودند امام را باید صریح وسط میدان آورد ، امام با همان مواضع مستحکم علیه استکبار و ارتجاع و لیبرال دموکراسی و نفاق ، طبق فرمایش رهبری نباید اندیشه و دیدگاههای صریح و انقلابی امام راحل را کتمان و پنهان کنیم .

 

خلف صالح امام راحل عامل سربلندی انقلاب در غیاب وی  

پس جلوگیری از تحریف امام و تحریف اندیشه امام راهکار اصلی است . امروز مقام معظم رهبری دقیقاً همان مواضع امام را با قاطعيت تمام دارند و سيره و رفتار آن بزرگوار به عنوان خلف صالح امام راحل ؛ هم در ابعاد داخلی و هم در زمينه های خارجی و جهان اسلام ، همان خط ناب و نورانی امام راحل است از این رو با ولایتمداری و پیروی از رهبری می توانیم انديشه های امام بزرگوار(ره) را به درستی عملیاتی کنیم و در این راستا برای عملیاتی شدن خط امام و اندیشه امام با تئوری پردازی و شعار ، راه به جايی نخواهيم برد بلكه بايد به سيره عملی امام جامه عمل بپوشانيم .

   

انتظار شما در زمینه های فرهنگی از دولت اینده چیست ؟

زهرا بیگدلی اظهار داشت : انتظار بنده به عنوان شخصی که بیش از 15 سال در زمینه فرهنگی  از کوچکترین بخش تا عرصه کشوری حضور و فعالیت داشته ام قطعاً این است که دولت ، قائل به حرکت در مسیر ریل گذاری شده توسط امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری باشد و از انحراف در این مسیر پرهیز بشود .

جایگاه فرهنگ و اهمیت و حساسیت آن در اندیشه و تفکر اسلامی ، به عنوان عامل اصلی و مرکزی است و حتی سیاست و اقتصاد نیز تابع آن هستند و این نقطه تقابل دیدگاه اسلام ناب با اندیشه های غربی و الحادی و دیدگاههای امثال مارکس و هابرماس است که فرهنگ را تابع سیاست و اقتصاد می دانستند .

مقام معظم رهبری معتقدند که همه چیز مترتب بر فرهنگ است و صراحتاً فرمودند فرهنگ حاشیه و ذیلِ اقتصاد نیست، حاشیه و ذیلِ سیاست نیست، اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل بر فرهنگند ، به این باید توجه کرد! از این رو طبعا دولت باید توان خودش را صرف در راه ترویج فضائل نماید و از رشد آنچه مغایر ارزش ها و فضایل معنوی و الهی است جلوگیری کند.چرا که جامعه ما ماهیت و ساختار دینی دارد و به همین دلیل هم همواره در معرض تهدیدات و رخنه‌ فرهنگی قرار گرفته است و آماج تهاجم دشمن در جبهه فرهنگی قرار دارد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت به عنوان یک متولی مهم و اساسی در بخش های مختلفی همچون حوزه نشر و کتاب و مطبوعات و رسانه های مجازی و آموزش و پرورش و دانشگاهها و سینما و تئاتر و امثالهم می تواند نقش مهمی ایفا کند و مانع انحراف جریان فرهنگی انقلاب  در کشور باشد و راه امام راحل را پیش گیرد.

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار