14. خرداد 1396 - 10:40   |   کد مطلب: 17041
خاطره ای از یکی از سرداران انقلاب در مورد ارتحال امام خمینی (ره)
سیل های خروشانی که از سوگ امام جاری شد
با اعلام خبر ارتحال امام عزیزمان ناگهان اوضاع به هم ریخت و کل کشور در موجی عظیم غوطه ور شد. زن، مرد ، پیر و جوان؛ همه خود را صاحب عزا می دانستند. همه با هم اشک می ریختند و هر کس در آغوش دیگری با صدای بلند می گریست. گویی آن روز اشک چشم افراد مانند باران بهاری بی پایان بود.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, رحلت امام

به گزارش شبنم همدان، زمین ایران به شوق دیدار آفتاب چهره از هم گشوده بود و تلا لو می کرد. طاق نصرت ها به انتظارش ایستاده بودند. خیابان ها از حجم این همه انسان به فراخی گسترده شده بودند. دشمنان ملت ایران  در برابر صدای شادی پیروزی جمهوری اسلامی   تاب نیاوردند و سیاه شدند. صدای توپ و خمپاره در میان این همه شادی قلب ها را از حجم این همه خون به تلاطم افکند. همه یکصدا به شوق رضایت  امام جماران راهی میدان های نبرد شدند. منافقین در داخل و مستکبرین در خارج مرزها به ملت ایران فشار می آوردند  اما سربازان امام خمینی لحظه ای میدان نبرد را خالی نکردند.  مادران به شوق اطاعت از  فرمان امام خمینی فرزندانشان را راهی جبهه های حق علیه باطل می کردند.

در همه این سالها در جنگ و صلح و جبهه و سختی و دشواری  نبض های  تپنده  ملت ایران همگام با نبض های تپنده امام جماران می نواخت. اما اواسط خرداد ماه بود که که این نبض ها آهسته شدند و خورشید ایران قصد هجرت به نزد باریتعالی داشت. مگر دل کندن آسان بود این فراق آتش عظیمی در جانها افکنده بود که هر لحظه حُرم   این آتش جگر سوز تر می شد. ملت ایران یکپارچه عزادار و مصیبت زده بود اما آنچه  تسکین قلب های بیدار مردم کشور شد جانشین بر حق امام خمینی (ره ) مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) بود .

برای نوشتن خاطرات اخرین روزهای حیات امام خمینی (ره) گفتگویی با ابراهیم محمود آبادی جانباز , سرباز انقلاب،  فرمانده روزهای جنگ و استاد دانشگاه امروز انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

 

خبر رحلت امام را در دانشگاه شنیدم

ابراهیم محمود آبادی در خاطره ای از روز رحلت امام خمینی (ره ) اظهار داشت :هیچ گاه از خاطرم نمی رود آن روز ها و  شب ها در حسینیه ها و مساجد  در میان مناجاتها و دعای شبانه  تنها آرزویمان شفای ملجاء مستضعفان بود و با حرارت جانسوز نجواهای شبانه قلبمان روشن تر شده بود اما تقدیر به گونه ای دیگر رقم خورد.  روز چهاردهم خرداد ماه ساعت 7 صبح  طبق معمول آماده رفتن به دانشگاه شدم در دانشگاه از رادیو خبر رحلت امام خمینی (ره )  اعلام شد. ناگهان  اوضاع به هم ریخت و کل کشور در موجی عظیم غوطه ور شد.  زن و مرد و پیر وجوان همه خود را صاحب عزا می دانستند. همه با هم اشک می ریختند و هر کس در اغوش دیگری با صدای بلند می گریست. گویی اشک چشم افراد آن روز مانند باران بهاری تمامی نداشت.

 

مجلس ترحیم امام در میدان آرامگاه بوعلی

تا اینکه اعلام شد مجلس ترحیم امام خمینی دور آرامگاه بوعلی مقابل استانداری برقرار است. همگی از دانشگاه به طرف استانداری حرکت کردیم. وقتی آنجا رسیدیم مداح پیری در حال مداحی بود. صدایش چندان دلچسب نبود تا آتش درون عزاداران را برودت ببخشد, پس از چند دقیقه به زور میکروفون را از آن مداح گرفتند و به یک مداح جوان تر سپردند. مداح جوان با سوز صدای خود در مجلس غوغای عظیمی به پا کرد. هر یک از افراد مجلس مانند شخصی که  عزیزترین نزدیکانش را از دست داده است فغان می کردند. سپس اعلام شد پیکر مطهر امام (ره ) به مدت سه روز در مصلای تهران باقی می ماند تا امت شهید پرور فرصت وداع با ایشان را داشته باشند هر یک از افراد می خواستند خود را به هر طریقی که شده است به تهران برسانند در طی این 3 روز ملت ایران دریایی از اشک از چشمان خود جاری ساختند .

 

زعامت آیت الله خامنه ای تسکینی بر قلب داغدیده ملت بود

سرباز انقلاب اذعان داشت :تنها تسکین قلب ملت ایران زمانی بود که اخبار اعلام کرد مجلس خبرگان با اکثریت اراء سید علی خامنه ای (حفظه الله )را به رهبری انتخاب کرده است قلب و خیال مردم آسوده گشت چرا که در این  بازار هیاهو  هر اتفاق ناگواری ممکن بود رخ دهد.  زیرا عراق قطعنامه را تا آن زمان  به طور کامل نپذیرفته بود و وضعیت جنگ و جبهه متزلزل بود .

وی اضافه کرد : 28 سال از ارتحال آن روح قدسی می گذرد و سید شهیدان اهل قلم در رثای امام خمینی (ره )گفت  "داغ همه ی تاریخ را ما به یکباره دیدیم چرا که ما امت اخر الزمانیم و خمینی این ماه بنی هاشم در شب یلدای تاریخ، میراث دار همه صاحبان عهد  بود. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر در زمانه غربت حق در عصری که دیگر هیچ  پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد، خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود. داغ او بر دل ما داغ همه اعصار و بی تسلی بود. " اما خدا در ان روزهای سخت ما را یاری کرد "اکنون این ما و امانت او هستیم دست بیعت از استین اخلاص برآوریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه اش بگذاریم. اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی انجامید این بار امام (ره ) فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است که خداوند این بار اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین زمین را به امامت و وراثت زمین برساند ."

 

برای انقلابی بودن و ادامه راه امام خمینی (ره )چه راهکاری پیشنهاد می دهید ؟

استاد دانشگاه خاطر نشان کرد :راهی که امام خمینی (ره )بنیانگذار آن بود مشخص است و اصولی دارد رهبر معظم انقلاب در سالیان متمادی پس از ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) در بیانات خود در حرم مطهر امام این اصول را تبیین کرده اند و به درستی می توان گفت "هرگز اجازه نخواهیم داد پرچمی که امام  بر افراشت بر زمین بماند " رهبر معظم انقلاب 14 خرداد 1395 در مراسم 27امین  سالگرد بنیانگذار انقلاب در تبیین معیارهای اصلی انقلابی گری به 5 شاخص عمده پرداختند :"پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی " , "هدف گیری مستمر آرمان ها و همت بلند برای رسیدن به آنها " , "پایبندی به استقلال همه جانبه کشور " ,  "حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او " , "تقوای دینی وسیاسی ".

انتهای پیام / 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار