21. خرداد 1396 - 21:56   |   کد مطلب: 17158
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان از برگزاری مراسم شب احیا در یک هزار و ۷۰۰ مسجد، حسینیه و تکایا استان همدان خبر داد.
شب قدر,مساجد,گلزار شهدا,دعا و مناجات,احیا,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : حجت الاسلام داوود عباسی گفت: برای رسیدن به فضیلت و برکات لیالی قدر باید آمادگی قلبی داشت و آگاه بود که این شب ها، شب خودسازی و قرب الهی است.

وی از اعزام یک هزار و 700 مبلغ و مبلغ به استان در ماه رمضان خبرداد و افزود: مراسم احیای شب قدر در یک هزار و 700 مسجد، حسینیه و تکایا برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مومنان باید با خلوص نیت در این شب ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب های خود جایگزین کینه و حسد ورزی کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: برگزاری محفل انس با قرآن، دعای عدیله، اقامه نماز قضاء، سخنرانی و مداحی و... از اهم برنامه های شب های قدر است.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه شب زنده داری و برگزاری مراسم شب قدر مورد تأکید آموزه های دینی است، خاطرنشان کرد: مومنان در شب های قدر انس با قرآن، دعا و مناجات را از یاد نبرند و فرصت را برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده داری و شکرگزاری از خداوند، دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا، خواندن قرآن، از دست ندهند.

وی شب‌های قدر را فرصتی مناسب برای رسیدن به مقام قرب الهی برشمرد و گفت: در بیان فضیلت این شب‌ها همین بس که چه بسا آدمی بتواند در ابعاد معنوی در این شب‌ها ره صد ساله را یک شبه بپیماید .
 

وی ابراز کرد: مراسم احیای شب‌های قدر هر ساله با استقبال خوب مردم برگزار می شود و بنابراین این مراسم معنوی در همه نقاط استان برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار