4. تير 1396 - 21:24   |   کد مطلب: 17376
مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان از شرکت 10 هزار همدانی در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.
جشنواره کتابخوانی رضوی,جشنواره کتابخوانی,کتابخانه مرکزی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : رضوی گفت: به مناسبت فراررسیدن عید سعید فطر افراد می‌توانند به صورت رایگان در کتابخانه مرکزی استان همدان عضو شوند.

وی اظهار داشت: از ابتدای آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی تا‌کنون بیش از 10 هزار نفر از مردم همدان در این بخش شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی از سال 94 با هماهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های کشور شروع شده بود، گفت: اگرچه از تاریخ 19 فروردین 96 اطلاع‌رسانی به صورت محدود آغاز شد ولی از تاریخ 20 اردیبهشت با وجود منابع اطلاع رسانی گستره‌تر کار اجرایی این جشنواره انجام شد.

مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های استان همدان با تشریح روش‌های شرکت در این جشنواره افزود: دو روش مکتوب و آنلاین، راه‌های پیش رو برای شرکت در این مسابقه‌ی کتابخوانی می باشد که ثبت نام در بخش مکتوب تا تاریخ 10 تیر ادامه داشته و افراد می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ها، کتاب‌ها را به امانت گرفته و پاسخنامه‌های خود را به همان کتابخانه تحویل دهند و در بخش آنلاین نیز تا تاریخ 20 تیر مهلت برای ثبت نام تمدید شده است.

وی با اشاره به برپایی مسابقه برای سه گروه سنی مختلف گفت: کتاب 10قصه از امام رضا(ع)برای بچه‌ها، ویژه گروه سنی کودکان، کتاب ماه غریب من، ویژه گروه سنی نوجوانان و کتاب‌های امام رضا(ع) و زندگی، مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، بانوی ملکوت و کتاب چلچراغ شیراز نیز ویژه گروه سنی بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

زارعی بیان کرد: در بخش مکتوب مسابقه، افراد در صورتی به مرحله داوری راه پیدا می‌کنند که به همه سوالات پاسخ صحیح داده باشند ولی در بخش آنلاین، با وجود دو پاسخ اشتباه نیز به مرحله داوری راه می‌یابند.

وی درباره زمان داوری مسابقه نیز عنوان کرد: آخر تیرماه زمان داوری مسابقه کتابخوانی است و در هفته کرامت نیز مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان و در کشور انجام می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان همدان با اشاره به حضور چشمگیر مردم استان در روز عیدفطر برای اقامه نماز‌ و مراجعه به مصلا همدان، تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان در روز عید فطر می‌توانند انفرادی یا خانوادگی به بخش پذیرش کتابخانه مرکزی مراجعه و به شکل رایگان در این کتابخانه ثبت‌نام و در روزی دیگر برای دریافت کارت عضویت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار