3. شهريور 1396 - 12:33   |   کد مطلب: 18273
کودکان به مرور زمان با الهام از محیط جامعه و اطرافیانشان پرخاشگری را الگوی رفتاری خود قرار می دهند.
کودک,تربیت کودک,پرخاشگری,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : احسان احمدیان روانشناس با اشاره به آموزش مهارت مدیریت خشم در کودکان اظهار کرد: هر چقدر هم که تلاش کنیم فرزندمان را براساس قانون تربیت کنیم ولی در جامعه ای زندگی می کنیم که خشونت در بزرگسالان آن بسیار دیده می شود و فرزندان ما نیز در آینده وارد همین محیط می شوند.

 وی با اشاره به اهمیت آموزش مدیریت خشم به کودکان افزود:در جامعه ای که کودکان با خشم دست و پنجه نرم می کنند باید شیوه مدیریت و کنترل خشم را به آنها آموزش داد تا در بزرگسالی شاهد افزایش خشونت در جامعه و جرایم متععد نباشیم.

وی با بیان اینکه حسادت به همسالان یکی از عوامل خشم و عصبانیت کودک به شمار می شود،گفت:وقتی او در هر موقعیتی خود را در جایگاه پایین تری نسبت به دوستان خود می بیند و آنها را بهتر و برتر از خود می پندارد، طبیعی است که نسبت به آنها پرخاشگری نشان دهد.البته رفتار والدین و معلمان هم در مقایسه کردن کودکان با یکدیگر و ایجاد این حس در آنها بی تاثیر نیست.

احمدیان با اشاره به الگو پذیری کودکان‌ از والدین‌ خاطرنشان کرد : چنانچه‌ پدر یا مادری‌ خلق ‌و خویی‌ عصبانی‌ و پرخاشگر داشته‌ باشند، مسلماً فرزندشان‌ نیز پرخاشگر می شود. از آنجا که‌ کودکان‌ با والدین‌ همانند سازی‌ می ‌کنند، بنابراین‌ بسیاری‌ از رفتارهای‌ پدر و مادر ناخودآگاه‌ در فرزندان‌ نهادینه می ‌شود، از این رو والدین باید در رفتار های خود دقت نظر بیشتری داشته باشند.

احمدیان با اشاره به راه های کنترل خشم گفت: نمی توانیم از فرزندمان بخواهیم که اصلا عصبانی نشود،بلکه باید راه های مناسب غلبه بر عصبانیت را به آنها آموزش بدهیم، از همه مهمتر اینکه به او راه های غلبه بر عصبانیتش را یاد بدهید و یا اینکه به جای رفتار پرخاشگرانه اول چند نفس عمیق کشیده و تا عدد ۱۰ بشمارد دوباره نفس عمیق بکشد و فکر کند که با چه روشی این مشکل را حل کند. شما باید راههای حل مسئله را به کودک یاد بدهید.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار