17. شهريور 1396 - 16:18   |   کد مطلب: 18486
کوکو سیب زمینی یکی از رایج‌ترین انواع کوکو است و خودش هم انواع مختلفی دارد. گاهی آن را با سیب زمینی آب پز درست می‌کنند و گاهی هم با سیب زمینی خام رنده شده و ممکن است مواد مختلفی مثل تخم مرغ، پیاز، آرد سوخاری یا سبزیجات به آن اضافه کنند.
کوکو سیب زمینی,کوکو سیب زمینی پنیری,کوکو سیب زمینی رنده شده,کوکو شکم پر,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

کوکو سیب زمینی شکم پر

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایران کوک:

 

مواد لازم برای 4 نفر

  • پوره سیب زمینی 2 و 1/2 پیمانه
  • سیب زمینی خام 4 عدد
  • نمک و فلفل به مقدار کافی
  • پنیر موزورلا رنده شده 150 گرم
  • تره و جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  • خامه 2 قاشق غذاخوری
  • روغن برای سرخ کردن

کوکو سیب زمینی شکم پر

 

کوکو سیب زمینی یکی از رایج‌ترین انواع کوکو است و خودش هم انواع مختلفی دارد. گاهی آن را با سیب زمینی آب پز درست می‌کنند و گاهی هم با سیب زمینی خام رنده شده و ممکن است مواد مختلفی مثل تخم مرغ، پیاز، آرد سوخاری یا سبزیجات به آن اضافه کنند. کوکو سیب زمینی شکم پر اما از مخلوط پوره سیب زمینی آب پز و سیب زمینی رنده شده درست می‌شود. این مخلوط حالت خمیری پیدا می‌کند و می‌توان داخل آن را با مواد مختلفی پر کرد. در اینجا از پنیر موزورلا، خامه و سبزی خرد شده استفاده شده است. شما می‌توانید برای مواد داخل کوکو از پیاز داغ، گوشت چرخکرده، قارچ یا هر چیز دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

 

طرز تهیه: ابتدا سیب زمینی‌های خام را بشویید و پوست بکنید. آنها را به صورت ریز رنده کنید. سیب زمینی رنده شده را داخل دستمال پارچه‌ای نازک بریزید و با دست فشار بدهید تا آب اضافه آن خارج شود. حال سیب زمینی رنده شده را با پوره سیب زمینی مخلوط کنید. ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱/۲ قاشق چایخوری فلفل سیاه به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و آن را کنار بگذارید.

 

کوکو سیب زمینی شکم پر

 

در کاسه دیگری بقیه مواد یعنی پنیر موزورلای رنده شده، خامه، تره و جعفری خرد شده را با هم خوب مخلوط کنید. به مقدار کافی نمک و فلفل بپاشید. فقط به اندازه‌ای خامه اضافه کنید که بقیه مواد به هم بچسبند و حالت خمیری پیدا کنند.

 

کوکو سیب زمینی شکم پر

 

حدود ۱/۴ از مخلوط سیب زمینی بردارید و آن را بین دست‌هایتان به شکل دایره‌ای باز کنید. حدود یک قاشق از مخلوط پنیری را روی آن قرار دهید و سیب زمینی را دورش بپیچید طوری که یک شکل بیضی مانند ایجاد شود. این کار را برای بقیه مواد تکرار کنید.

 

کوکو سیب زمینی شکم پر

 

در یک تابه نچسب دو قاشق روغن زیتون بریزید و آن را روی شعله قرار دهید تا داغ شود. کوکوها را داخل روغن داغ شده بچینید و هر طرف از آنها را ۴–۷ دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. در صورت لزوم حین سرخ کردن مقدار بیشتری روغن اضافه کنید. کوکو سیب زمینی شکم پر را روی دستمال حوله‌ای بچینید تا روغن اضافه‌اش گرفته شود و سپس آن را سرو نمایید.

کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر کوکو سیب زمینی شکم پر

دیدگاه شما

آخرین اخبار