18. شهريور 1396 - 8:14   |   کد مطلب: 18493
کودکان پس از جدایی والدین ممکن است در انجام دادن تکالیف و وظایف مدرسه با مشکل روبه‌رو شوند و حتی ممکن است از فعالیت‌های اجتماعی کناره‌گیری کنند.
طلاق والدین,جدایی,کودکان طلاق,آسیب های طلاق والدین,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تاثیر مخرب طلاق والدین بر پیشرفت تحصیلی فرزندان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : سارا حسینی روانشناس با اشاره به آسیب های طلاق والدین برای  فرزندان اظهار کرد: طلاق و جدایی والدین برای کودکان و نوجوانان به ویژه در سنین مدرسه، تجربه‌ای دردناک است. 

وی افزود:آن‌ها نمی‌دانند که از این به بعد چطور و چگونه باید نیازهای خود را برآورده کنند،چه کسی به آنها کمک خواهد کرد و روال زندگی و آینده آنها چگونه خواهد بود.

این روانشناس با بیان اینکه کودکان دبستانی، در سنین ۶ تا ۸ سال، در فعالیت‌های مدرسه، به فکر نوع ارتباط گرفتن با همسالان و رشد تحصیلی هستند، ادامه داد: در کودکان طلاق اوضاع متفاوت است، این کودکان بعد از طلاق والدین ممکن است در انجام دادن تکالیف و وظایف مدرسه با مشکل روبه‌رو شوند و حتی ممکن است از فعالیت‌های اجتماعی کناره‌گیری کنند.

حسینی با اشاره به تاثیر طلاق در گروه سنی 9 تا 12 سال گفت: این کودکان بسیار آسیب‌پذیرند و به دقت رفتارهای والدینشان را زیر نظر دارند تا رفتارهای خود را شکل دهند، توانایی این کودکان از درک وضعیت روحی والدینشان باعث می‌شود تا به جای آنکه به دنبال کارهای خود و فعالیت‌های درس و مدرسه بروند،به ناچار مسئولیت مراقبت روانی از والدینشان را به عهده بگیرند، به این ترتیب ممکن است در مدرسه عملکرد ضعیفی داشته باشند و رفتارهای مشکل‌ساز و پرخطر از خود نشان دهند.

این روانشناس با تاکید بر لزوم تصمیم گیری نوجوان برای زندگی کردن با یکی از والدین بیان کرد: تصمیم‌گیری برای حضور در خانه هرکدام از والدین باید با مشورت نوجوان باشد. 

حسینی در پایان گفت: در صورت وجود مشکلات تحصیلی، والدین باید فرزندان خود را درک کنند، از انتظار خود نسبت به آنها بکاهند و با کمک به درس و هم‌زمان حمایت عاطفی، آنها را یاری کنند تا بتوانند مرحله دشوار سازگاری پس از طلاق را با کم‌ترین خطر و آسیبی سپری کنند.

انتهای پیام/ص

طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین طلاق والدین کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق

دیدگاه شما

آخرین اخبار