21. شهريور 1396 - 16:18   |   کد مطلب: 18546
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان:
حضور زنان در سطوح مختلف مدیریتی در دستور کار قرار گیرد
نگاه کلی‌نگر مردان در کنار نگاه عمقی و جزئی‌نگر زنان و ظرافت کار و تصمیم‌گیری آنان می‌تواند یک الگوی متعادل و متوازن در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باشد،حضور زنان در مدیریت شهری می‌تواند باعث ایجاد شهری مهربان‌تر، آرام‌تر و مسالمت‌جویانه‌تر باشد.
شهردار همدان,مدیریت زنان,کمیسون فرهنگی,اقتصاد مقاومتی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : رضوان سلماسی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه نیمی از جامعه ما از زنان تشکیل شده است، ادامه داد: در حقیقت نگاه مردانه و نگاه زنانه در ارتباط با امور مختلف متفاوت است و این تفاوت نگاه یکی از شگفتی‌های آفرینش است که باعث می‌شود زنان و مردان بتوانند در بسیاری از برنامه‌ها و کارها مکمل یکدیگر باشند.

وی با اشاره به اینکه نگاه کلی‌نگر مردان در کنار نگاه عمقی و جزئی‌نگر زنان و ظرافت کار و تصمیم‌گیری آنان می‌تواند یک الگوی متعادل و متوازن در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باشد، تصریح کرد: حضور زنان در مدیریت شهری می‌تواند باعث ایجاد شهری مهربان‌تر، آرام‌تر و مسالمت‌جویانه‌تر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه حضور اجتماعی زنان در سال‌های گذشته گسترده‌تر شده است، عنوان کرد: با آنکه از زنان در پست‌های مدیریتی و کلان بیشتر به عنوان مشاور استفاده شده است اما در مقام عمل درصد بسیار کمی از زنان توانستند در حوزه مدیریتی راه یابند و امکان آزمون و خطا و به ثمر نشاندن دیدگاه‌هایشان را پیدا کنند.

سلماسی با بیان اینکه زنان مشاوران خوبی برای حل بسیاری از چالش‌های موجود در مدیریت شهری هستند افزود: تعداد مدیران خانم شهرداری همدان در حوزه‌های مختلف به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد که البته این گره خود با چالش‌های مختلفی از جمله مسائل خانوادگی و اجتماعی نیز درگیر هستند و برخی کارمندان خانم شهرداری نیز نمی‌توانند به اندازه کافی وقت در اختیار حوزه‌ای مدیریت شهری قرار دهند.

وی گفت: یکی از مطالبات ما در شورای شهر این است که مسیر رشد و پیشرفت و توانمندسازی و ایجاد اعتماد به نفس آنها در بخش‌های مختلف مدیریت شهری متناسب با تخصص، علاقه و روحیات آنها ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به حمایت خود از بانوان در اداره امور شهری ادامه داد:  انتظار می‌رود شهردار آینده همدان در یک برنامه‌ریزی مدون و مناسب، حمایت خود را از بانوان را با ایجاد شرایط حضور حداکثری آنها همراه با ارتقای شغلی بر حسب شایسته‌سالاری و توانمندی نشان دهد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار